CARMEN TANIA GRIGORE - ÎN UMBRA CUVINTELOR

 

Uniunea Scriitorilor din România

În umbra cuvintelor

Învață-mă tu
cum să respir
aerul stătut al depărtării,
să-mi port fericirea
ca pe o năframă
de la o fereastră la alta
închipuindu-mi că undeva,
în umbra cuvintelor,
ochii tăi limpezesc
neputința de a mângâia
un răspuns


Introspecție

Dacă vrei să vorbim
te invit în foișorul de mătase,
m-am înveșmântat
într-un voal purpuriu
semn că trăiesc
o nouă versiune de
armonie solitară

putem incita la dialog
oameni din stradă
și pentru fiecare
putem improviza
în grabă
chestionare de
sinceritate

ar fi nedrept
să ne gândim doar la noi,
ar fi nedrept
să nu declanșăm
și altora
o stare de introspecție
senzuală
profundă și dureroasă;
în spațiul dintre
dragoste și prietenie
e loc pentru
multă tăinuire,
să știi


Scenarii readaptate

Un mâine sosit de departe
aduce cu sine lumina, ademenindu-ne!
Eu vin cu partea mea de îndoială,
tu vii cu partea ta de-nceput,
o nouă revărsare de fapte
în aceleași cuvinte,
o altă menire subtil vânturată
dintr-o vorbă în alta,
același tertip!

Te-am odihnit cândva
în ochiul meu,
ai luat forma inimii,
te-ai cuibărit în ea nestingherit
și ai vorbit în somn
atât de clar
încât mi-am dorit să fiu
linie de dialog visului tău
cu numele tuturor necunoscutelor!

Nu știi câte scrisori
am adunat în urma ta,
scenarii despre cum să pari fericit
în intimitate,
retușate, readaptate
până la adânci bătrâneți!

Chiar dacă doar vântul
a frunzărit acele înscrisuri,
am înzidit ecoul la capăt de tunel,
nimeni să nu afle vreodată detalii!


Un vis de împăcare

Am visat case neîncuiate
în care trăiesc oameni simpli
niciodată înstrăinați

cumva, vom ajunge
și noi acolo,
sperând să aflăm
cine și cum separă tristețea
insinuată în punctul culminant
al binelui

rostul ni-l știm pe dinafară
dar – pe înăuntru
alte sensuri
îndestulează viața subtil
provocând un vacarm de crize
existențiale


Mai multe poezii și profilul autoarei aici: Carmen Tania Grigore 
Citește aici poezii din volumele: Cu nostalgii la vedere, Taina în care locuiesc și Defragmentări


Copyright © 2022 Carmen Tania Grigore
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.


Un produs Blogger.