MIHAELA MARILENA CHIȚAC - CAD PĂSĂRI ÎNGHEȚATE

 

Poezie

Habitat

țignale țiuie-n urechi
cad păsări înghețate în perechi
trosnește pădurea de lemn
în ploaia de gheață
înlemnită la sânu-i lemnos
explorez printr-o spărtură
de scorbură spartă
perspectiva predării...
sunt la mâna prădătorilor
mă expun la soare
îmi arunc umbra
printre crengi de scoruș
atârnată de sus
țin mâna căuș
caut răspuns imediat
în semnele însemnate
pe trunchiul uscat
privesc habitatul
din unghiul meu preferat
înclinat la câteva grade
de pat...


Vitrina

locuiesc într-o vitrină așezată
pe strada principală - la vedere
pereții goi vibrează
de gânduri pasagere
și tremură de teamă
când se apropie trecătorii
nici nu mă bagă-n seamă...
eu îi observ de la distanță
mulți - orbi de pofte efemere
conduși de circumstanță...
locuința mea are o grădină pictată
pe geamul din spate
care înghite chipurile reflectate
să le privesc oricând
pe săturate...


Dang!

dang! ding-danguri angoasante
clopote de catedrală
vestesc spaima infernală
interdicții sacrosancte
cerurile arborează
yin și yang deopotrivă
se automutilează
în fragmentele de craniu
sparte de țiuituri
undele răsună straniu
prinse de tremurături...


Restituiri

figura venusiană
etern îndrăgostită
semn de fertilitate
în vase vechi de cult
cu șolduri arcuite
și cupele bombate
izvor de controverse
în marele tumult...
terenul răscolit
prin ierburile-nalte
cernut de amintiri
adună mărturii
fragile artefacte
urme de terracotă
culese de pe Terra
restituiri perdante
în drumul către Marte...


Pagina Artindex: Mihaela Marilena Chiţac
Pagina Facebook: Mihaela Marilena Chiţac

Copyright © 2022 Mihaela Marilena Chiţac
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului


Un produs Blogger.