MIHAELA MARILENA CHIȚAC















Ursa

Ursa urza își urzea
se trezise urgisită
de țesut și de războaie...
tresărind întrezărise
o urzeală orbitoare -
era numai răsăritul
ce răzbise după ploaie -
războindu-se cu norii
izbândise mândrul soare...
presărând semănătura
cu semințe pe răzoare
Ursa se simțea ursită
să urzească-n continuare
și din stele izbutise
să formeze niște care -
Ursa mică, Ursa mare...


Vis

volute circumscrise într-un cerc
din semicercuri construit
cu circuit închis...
de nouă ceruri m-am încercuit
mă-ncearcănă în ceas târziu
un vis permis, dar indecis
în circuitul viselor înscris...
încerc să scriu și să rescriu
un cerc deschis vreau să descriu...
certific, rectific, cuantific
visul meu mirific
presimt și resimt
simt că mă destind
mă-nscriu, nu mă-nscriu
în cerc, în sicriu...


Clipa

azi am ținut clipa captivă
să-mi umple timpul dilatat
n-a protestat că-s posesivă
dogoarea când s-a propagat
forțând pereții de siliciu.
sticla s-a-mpotrivit ușor
supliciu în clepsidră, viciu...
clipa a traversat în zbor
cămara mea, luând după ea
tot ce-mi păruse un deliciu...
dar clipa asta căzu grea...


Viziune

globul meu de cristal calp
a rămas închis în tors.
o viziune l-a întors
fără chip de dus-întors.
înlăuntru s-a lipit,
s-a pietrificat intern
și de-acolo, eremit,
îmi trimite câte-un semn.
razele i-am refuzat,
am scuipat și-am descântat,
iar acum s-a pervertit
într-un slot introvertit.
 

Mihaela Marilena Chiţac (n. 1956, București): Artist plastic, poet, traducător, redactor de carte. Absolventă a Liceului de Arte Plastice “Nicolae Tonitza” (grafică, 1975) și licențiată a Facultății de Limbi și Literaturi Străine din cadrul Universității din București (engleză-română, 1990). Este profesor de limba engleză și coautor manuale (English Forever, X&XI, EDP, 2003, 2004). 
 
Mihaela Marilena Chiţac a debutat literar în „Avant Post”, Revista Societății de Mâine (1992). A tradus poeme, proză și albume de artă (editurile Monitorul Oficial R.A., Didactică și Pedagogică, Uranus, Niculescu, Lumina Tipo etc.). Ca artist plastic a expus în galerii de artă din București și din țară: expoziții de pictură personale (2006, 2007, 2013, 2015, 2019), de grup (1991, 1992, 2007, 2009, 2014, 2019, 2020, 2021) și colective (1975 – 2018). A luat parte la tabere de creație, a făcut excursii de documentare în țară și în străinătate, având lucrări în colecții particulare și muzeale.

Prezențe în antologii literare:

Poezia iubirii (editura Măiastra, Târgu-Jiu, 2012)
Înzăpezirea cuvântului, Desprimăvărarea cuvântului, Întomnarea cuvântului, Paradisul iubirii, Vara sentimentelor, Primăvara sentimentelor, Emoții de vară
Luminile copilăriei (editura eCreator, Baia Mare, 2019, 2020, 2021)
Echivalențe (editura Bifrost, București, 2021)

Volume de poezie (cu ilustrații proprii):

Culoare prin cuvânt (editura Didactică și Pedagogică, 2006)
Prin grădina Evei (editura Lumina Tipo, 2013)
Farmecele Ellei (editura Integral, 2016)
În umbra pajurii (editura eCreator, Baia Mare, 2019)
Camera lui Molly (editura Coresi, 2022)
Trezind-o pe Geea (editura Bifrost, 2022)

Cărți de versuri pentru copii:


Ceata lui Truli-Ruli, Școala lui Horhe: Alfabetul, Școala lui Horhe: Numerele (editura Galaxia Copiilor, ALL, București, 2013)
Aripioare... Zbârli-Zburli (editura Coresi, 2019)
Lumea lui Rozi Cozi (editura Bifrost, 2020)

Calendar ilustrat:

2016 - Poezia
(editura Lumina Tipo, 2015)

 
 
Copyright © 2020 Mihaela Marilena Chiţac 
Utilizarea integrală sau par'ială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului. 
 
Un produs Blogger.