COSTEL ZĂGAN - CONTRAJURNALUL ANNEI FRANK

 




DRAGOSTEA-I PE LISTA DE SUPRAVIEȚUIRE

Dragă Kitty știu că pot muri oricând
Sunt cum se spune la dispoziția lui
Dumnezeu Și n-are niciun rost să
mă lamentez Tac și eu mâl-bâl-
dâ-bâc Din lac în puțul creației
Ud ca după potop Simt că-mi
îngheață aripile pe accelerator
Masca de sticlă a zilei
E gata să crape
Însă
cine va ghici
adevărul
de
sub
crustă


NUMAI JALEA BOLȚII ALBASTRE

Dragă Kitty nu te supăra Însă
lumea-i cetatea prostiei Așa că
nu prea-i duc dorul Deși sunt
în această cușcă viața mea în
conjurată de zăbrelele zilelor
Păzită cu strășnicie de acest
gardian rece soarele Și unde
mă trezesc noapte de noapte
cu trupul scăldat
de
lacrimile stelelor


LÂNGĂ FERICIRE

Dragă Kitty azi sunt aproape fericită
Eșafodu-i gol Toți călăii au fost trimiși
acasă în șomaj tehnic Vor primi aceeași
leafă Însă nu vor mai ucide pe nimeni
Se pot orienta spre alte meserii Profesori
doctori sau țărani Îl tentează primele Dar
așteaptă o ofertă și din satul lor natal
Fantomele de la cimitir au închinat toate
steagul


UMBRELA SOARELUI

Dragă Kitty ai văzut vreodată un câmp
de luptă devastat de lună Așa arată su
fletul meu după o noapte de insomnie
Când eram copil
soarele
era
cea mai frumoasă jucărie


EREZIA PLUTONULUI DE EXECUȚIE

Dragă Kitty dragostea pe vreme de război
nu-i o utopie Războiul este din păcate cea
mai mare utopie pusă la cale de om vreoda
tă O utopie ucigașă o utopie care se hrănește
cu viața și moartea oamenilor Și nu contea
ză vârsta sexul rasa sau nația Contează nu
mai această nesfârșită sete de sânge
Mâna încremenește pe trăgaci
Zâmbiți vă rog
Foc
după
foc


PUTEREA (NE)VOINȚEI

Ce-i și cu bărbații ăștia Parcă
au înnebunit cu toții Dragă Kit
ty Peste tot văd numai femei
goale Adevărate bijuterii de
gheață Inima-i gata să sară
din piept Pământul îmi fuge
de sub picioare o data la
stânga de două ori la dreap
ta Iar și iar Și nu-s decât
asistenta lui Dumnezeu
Pot orice dar n-am voie
Deloc


POEMUL CEL DINTÂI

Dragă Kitty nici eu
nu-s Anna Frank
Cu toate că
rănile mele
sunt mai dureroase
decât
primul
cuvânt


DRAGĂ KITTY VREI SĂ FII

Dragă Kitty vrei să fii prietena mea
Uneori mă dor toate cuvintele Însă
nu pot să tac nici în ruptul capului
Deși îmi dau seama Că orice vorbă
în plus M-ar putea costa chiar viața
Strămoșii mei au murit pentru liberta
tea mea Și eu nu pot să tac
Tăcerea ar fi
un act de trădare


DOMNULE EU SUNT INFERNUL DUMNEAVOASTRĂ

Dragă Kitty ploaia nu mai poate spăla
nimic Nici crimele nici răutățile oame
nilor Ura-i mai rea decât rugina Erodea
ză condița umană dintr-un capăt înaltul
Nu scapă nimeni bătrân sau copil bărbat
sau femeie Sufletele arată ca niște stafii
scăpate din iad Doamne mi-e teamă să-
mi ridic privirea din pământ
Ceru-i de plumb


NUMAI DUMNEZEU NU-ȚI CERE SĂ MORI

Știi care-i secretul
libertății
dragă Kitty

Omul

Restu-i
Lumea


Mai multe poezii și profilul autorului aici: Costel Zăgan
Citește și: Costel Zăgan - Camera fără ferestre
Pagina Facebook de autor: Costel Zăgan

Copyright © 2021 Costel Zăgan
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.
Un produs Blogger.