OANA DAMIAN


Blogul risipitoarei de cuvinte














Acord

Cântec de lebădă
Îngânat absurd în noapte.

"Potrivește-mă și-împotrivește-mă"...

Și textul acesta inept,
Sinucis și gratuit
Ca o vioară sublim dezacordată.
Această nouă bâlbâiala în față unui bazalt de indiferență.

Și refrenul repetat obsedant,
Cuvintele astea trei
Care îmi taie tristețea în felii subțiri
Cuvintele astea trei care trec prin mine
Cu pași egali și rari:
Potrivește-mă și-împotrivește-mă"...

Aș scrie, să pot, poeme cu îngeri,
Cu lacrimi și sfinți.

Dar nu mai am acum decât acest capăt de infinit
Și ecoul îngânat stângaci
La ceasul când toate muzele au murit:

Potrivește-mă și-împotrivește-mă"...


Formula tăcerii

Imposibila hieroglifă
Încifrată în efemerul nisipului.

Și viitorul reeditat
Citit în palmă ori priviri.

Clipe scrijelite în taina norilor bolnavi
Și mirosind a ploaie.

Aceste trăiri
Rămân niște amănunte,
Niște figuri de stil
În poemul
Zilnic rescris.

Așa, ca niște gări pustii
Desenate în goana unui tren mărfar.


Poem lângă privirea ta

Mă inchin ochilor tăi
Ca la un nou zid al plângerii.

În lumina ce o emani
M-aș îmbrăca ca într-o mantie.

Te colorez în cuvinte,
Și te aștept în prag de  vise
Și scriu poeme îndrăgostite
La marginea privirii tale -

Privirea ta de care aș vrea să mor.




Trei

Trei formule sunt greu de rostit:
Te iubesc!, Iartă-mă! și Ajută-mă!
Știi că te iubesc, te iubesc așa cum iubesc viața!

Mă iartă pentru duritatea cu care ți-am spus niște adevăruri!

Poate că îți era necesar să le auzi!
Poate că nu.

În ecoul îngânat "nights in white satin"
În  noapte,
În strigăte de valuri sparte
Pe plaja din 2 Mai
Dorințe și vise amestecate
Te cheamă să mă prinzi de mână
Să mă ajuți să trec de pragurile astea....

Nu cred că aș putea suporta mai mult decât un
"Draga mea, știu...
Și mie îmi este la fel..."


Risipitoarea de cuvinteOana Damian: S-a născut în Comănești, Bacău, la 2 octombrie 1982. Este absolventă a Facultății de Litere din cadrul Universității Dunărea de Jos din Galați. După cum singură mărturisește, Oana Damian își editează permanent existența într-un sat de la malul mării. Din august 2017 este autoare a Blogului Risipitoarei de Cuvinte (Un blog al literelor și al sunetelor).


Copyright © 2018 Oana Damian
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.



Un produs Blogger.