ELENA HASNAȘ - SĂ NU CITEȘTI ASTA















Imună

uneori acest oraș râde 
în claxoane 
își rânjește dinții de beton
și ne înghite miezul
scuipându-ne apoi ca pe niste
coji uscate pe trotuare

ce ne face să revenim pentru mai mult?

tu esti de neoprit
o ții morțiș să descoperi
un fel de mister în mine și construiești construiești
balcoane, străzi și cartiere în carnea mea
aprinzi și stingi semafoare
apoi tot tu hoinărești printre ele 
aceasta e una din plăcerile tale 
nu și a mea

Miezul e ascuns
Sunt imună.


Adun pământ 

adun pământ
în fiecare dimineață scobesc în pământul rece și umed
umplu găleata
dar nu ma grăbesc să o urc la etaj

în orașul unde nici noaptea nu doarme, și vezi oameni 
pe străzi și la ferestre la cele mai ciudate ore
cel mai bine e acum - la 5 și un sfert dimineața
liniștea și pustietatea sunt doar o iluzie,
bineînțeles,
dar o înghit ca pe cel mai dulce leac

mă aplec și iau găleata
azi voi urca scările (ignor liftul), în vârful degetelor, tiptil
găleata îmi trage mâna în jos
de parcă pământul din ea complotează o evadare
la mine acasă e mai bine, îi spun.

ajung acasă, deschid ușa de la terasă
soarele se mijește de după un bloc
vecinul de jos a trântit o ușă
florile erau treze demult
așteptau pământul
ca și mine


Unul în plus 

Ești peste tot

ghicindu-te eu, încâlcindu-mă tu
nu mai dăm de capăt acestui virus invalid

ne măsurăm zile întregi triunghiurile din ochi
de obicei sunt echilaterale, 
dar mai sunt și zile când dispare
câte o latură 

și atunci resimțim pustietatea răsuflărilor
împărțite de alții și ne doare mai mult
mută de obicei, azi am să adaug în cutia de cuvinte
unul în plus


Rujul

nu este vorba despre culoare
nici despre noapte

ne putem obișnui cu sunetele clopotelor
fără a merge la biserică
zilele de "don`t talk to me" 
fară a ghemui frica în piept
asta e simplu

într-o singură clipă ne putem schimba profilul
ne putem preface că 
nimic nu s-a întâmplat
iar un secret va mai rămâne secret 
chiar dacă doar doi oameni îl cunosc

doi într-o cutie de pantofi
râd sau plâng sau ard sau sting
nimănui nu-i pasă
decât nouă
nu este uimitor oare?

rujul are și el un secret 
dă culoare buzelor 
dar nu e vorba despre culoare
nici despre noapte
atunci când ne sărutăm


Inima nu se mai cere în brațe... 

Am obosit să-ți văd zambetul răsărind la ore fixe,
Să strang în fire groase dubii, pentru a croi rochii,
Căci mă iubeai numai imbrăcată.. anulată de femeia din mine
Vie.

Și palmele mele aidoma a două basmale – două semiîntunericuri
Pentru prima dată au destulă putere să înalțe femeia
Din poala lor.

... propriile lacrimi mă resping...


Citește-mă

Le-am scris copacilor mei
Că am secrete cusute, cu nasturi grei
Adânci cât o viață
Să nu citești asta.

Le-am scris și frunzelor mele
Că nu-s om singur, am o stea printre stele
A mea, cu zâmbet albastru
Să nu citești asta

Le-am scris și florilor mele
C-am alungat departe durerea
Mi s-a luminat casa
Să nu citești asta

Citește-mă mirare 
Un cântec nenăscut, 
cântat de tine prima oară

Citește-mă culoare
Pe-a pictorului pânză, 
turnată într`un amurg de vară

Citește-mă cuvinte
Căci poezia sufletului, ea, 
eu știu, nu minte

Citește-mă, iubite 
Din tot ce fac și ce nu fac - tu vei afla
Tot ce simt eu.


Mai multe poezii și profilul autoarei aici: Elena Hasnaș
Blog personal: Elena Hasnas
Pagina Deviant Art: Ehasnas

Copyright © 2020 Elena Hasnaş
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.