CONSTANTIN ANTON - HOLOGRAME PENTRU ORBI














HOLOGRAME pentru ORBI, I

Ezit
Să ating cuvinte
Ecoul lor mă surpă
Gândul arde în trufii
Privirea devine orizont altora

Ezit
În floarea tăcerii
Să mergem împreună
Intre mine și altcineva ești tu
Parte de suflet parte de cer și cuvânt


HOLOGRAME pentru ORBI, II

Ard
În speranțele tale
Nemărginire mie continuă
Ca un luptător orb pe barricade
Ce se luptă singur doar cu a sa viață

Ard
În miezuri de stele
Când te ating lacrimă cu lacrimă
Atâta iubire ne-a rămas încât ochii mei
Nu mai văd decât bucăți imense de întuneric trufaș


HOLOGRAME pentru ORBI, III

Surp
Lacrima
În interiorul privirii
Poezia continuă temeri și trufii
Trăind din iluziile altora cerșetorii de lux

Surp
Cuvântul
În miez de metaforă
Și strigătul iubirii se-aude lacrimă
Într-un orizont plin de falii de gând și așteptare


HOLOGRAME pentru ORBI, IV

Tac
Epitaf
Pentru îngeri
Scris rană peste rană
Cu sângele tuturor sfinților

Tac
Păianjen
Care așteaptă prada
În spuma propriilor iluzii
Singurătatea hașurând miezuri de speranță


HOLOGRAME pentru ORBI, V

Mă dezbrac
În fiecare dimineață
De vise și de crude surpări
Și vreau să împrumut surâsul tău, viață,
Și vreau tuturor din jurul meu să-mpart miezuri de speranță

Mă dezbrac
De sensuri vechi
De stări martire cotidiene
Să îmblânzesc cu poezie lacrima
Și să o dăruiesc tuturor puțin câte puțin


HOLOGRAME pentru ORBI, VI

Glorie
Sporită glorie
Sufletul împodobit cu licențe
Curge biruința prin sufletul celui laș
Pas cu pas, ademenitor, surpat, sincer popas

Glorie
Trufașă glorie
Nu iubiți umbra nimănui
Esența omului arde în fapte și cuvânt
Lumina arde acolo unde există adevăr și speranță


HOLOGRAME pentru ORBI, VII

Ascuns.
Temător. Întrebător.
Fără de răspunsuri convingătoare.
Exultă în umbra celorlalți pe care- va trăda
Mărturisindu-și obsesii insuficiență eșec decadență

Ascuns.
Ca o fiară flămândă.
Își caută prada necesară
Să rămână între pământ și cer
Mai mult o umbră carnivoră decât o flacară vie spirituală


HOLOGRAME pentru ORBI, VIII

Pas în gol.
Spații vagi aparente.
Intersecții ce ard în alcool.
Patimile segmentând fior după fior.
Adevărata iubire e aur trecut prin foc și gheață

Pas în gol.
Ating pământul ușor.
Se prăbușește câteun nor.
Veghează lacrima dor cu dor.
Adevărata iubire e psalm scris de îngeri


HOLOGRAME pentru ORBI, IX

Un om.
O stradă pustie.
Lacrimi orbind printre bani.
Cu trufie cerșind din indiferența altora
Iluzii ademenind iluzii, noi iluzii, iluzii-capcane

Un om.
Între cer și pământ.
Cerșind clipe, trăiri-secunde.
Luxul celorlalți e de prisos în ruga sa
Cuvintele ezită a întreba unde și-a ascuns lacrima


HOLOGRAME pentru ORBI, X

Poet
Cu visele-flacără
Arde în fluvii captive
Setea îngerilor care se topesc
În truda cuvintelor miez de rugă, tăcere…

Poet
În miez de lumină
Nemargini de gând și de Timp
Prizonier al tuturor speranțelor posibile
Scrie pentru ne-murire, scrie pentru fericire și iubire


HOLOGRAME pentru ORBI, XI

Trufaș
Merg pe ape
Visele mă surpă mereu
Împrumut din iluziile altora
Și mie mă sfărâm într-un alt eu

Trufaș
Printre ai mei
Împart cerul întru veșnicie
Cu sfinții cu îngerii cu zeii toți
Dependent de poezie și de mine însumi


HOLOGRAME pentru ORBI, XII

Mă zbat
În infernal zilei
Printre certitudini și eșec
Dependend de metaforele vieții
Mă-ntreb din care luptă ies eu sângerând

Mă zbat
Între triumf și esență
Ca roua în lacrimi fremătând
Înger care atinge psalmul nerostit
Cu speranța că voi fi alături vreodată fericit

(din volumul „Frânturi de Gând”, ediţie limitată pentru colecţionari și iubitori de aforisme și de cugetări, Colecția Ideal și Puritate, nr.5, Editura StudIS, Iași, 2019)


Mai multe poezii și profilul autorului aici: Constantin Anton 
Citește aici poezii din volumul: Izvoare de lumină

Copyright © 2019 
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.