ANTONIO DODA















orb

dalele înghețate sub tălpi
voci pe frecvență joasă
imaginația e jucăria mea
sunt orb
țin cu greu piept falsității
lovesc cu bastonul
celulele antisociale
aschiile putrezite
absorb celulele otrăvitoare
injectate în vene
ochelarii fumurii ascund
figura mea dezorientată şi bolnavă
mă învârt într-un cerc vicios până când amețesc
simt durerea
puternic accentuată
de pastile
creierul cerșește mişcare
paralizia mintală
depăşeşte realitatea


viziune

locuiesc în abstract
împrejmuit de garduri din sârmă ghimpată
cu pancarta
"pericol de confuzie şi halucinație"

țin greu evidența neuronilor
consumați asemenea țigărilor

viziunea asupra vieții se dilată cu fiecare poem
adăugat ghidului de supraviețuire
în propria limbă

persoane și demoni
recită rugăciuni
chipuri iubite devin necunoscute

dorm cu străinii pe străzi
departe de cartierul izolat
asfixiat de ceață

respir poezie
pitici radioactivi îmi explodează pe creier

scriu în minte
depozitez manuscrisele imaginare
în biblioteca prăfuită

viziunea asupra vieții se schimbă tulburătoare și neclară
se întunecă pe zi ce trece
iese la lumină în fiecare noapte

insomniile dăunează grav lucidității
efectele lor psihedelice mă fac să vorbesc singur de față
cu demonii mei


copilăria

capul meu
distorsionat ca-n tablourile lui Picasso
iubesc să leg cuvinte
cum oamenii iubesc să iubească oameni
mă plimb cu pozele vechi
pe câmpurile pustii din sat
mă împiedic de mingile sparte
și jucăriile rupte
uitate în grădină
oasele zdrobite se lovesc între ele
precum bomboanele din buzunarele copiilor
ce fug printre case
copilăria
a adormit pentru totdeauna
într-o seară de toamnă


nu ştiu

nu mai ştiu cine sunt
sperietoarea din grădină
sau a propriei persoane

am viața în fața ochilor
privesc înapoi
n-am nimic
vreau mai puțin

sunt caricatura copilului din mine
monstrul de sub pat
cel pe care m-ar durea să-l distrug

n-am bani în buzunare
viața mea valorează poezie
n-am bani în buzunare
nu ştiu cât valorează viața mea pentru restul


Antonio Doda (n. 20 martie 2001, Alba Iulia, județul Alba): Elev în clasa a XII-a la Liceul cu Program Sportiv din Alba Iulia. A debutat literar în revista "Discobolul".

Pagina Facebook: Antonio Doda

Copyright © 2019 Antonio Doda
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.