DANIELA FĂRTĂIȘ
















Eu și câteva ierni pictate

Câteva ierni pictate cu dragoste,
câteva ierni de sentimente frapante. 
Fire nostalgică, empatică și caldă
visătoare incurabilă totodată.
Mă uit la fluturi, flori și stele 
Care-i diferența dintre ele? 
Tăcerea mea vorbește...
Acum, de un dor nemărginit.
Ah, copilărie floarea mea de dor,
unde te-ai ascuns? În care colțișor? 
Unde-i copilul de altădată? 
Pur ca un bob de rouă, ca o floare îmbujorată
cu praf de stele presărată...
Dau buruienile pline cu otravă de-o parte,
te caut cu auzul, cu vederea, ostenită de puteri
n-am dat de tine nicăieri.
Dar, aud un murmurat,
vântul îmi șoptește tainic:
"Copilul pe care-l cauți nu e pierdut,
este adânc în sufletul tău ascuns!"
Jocurile, poveștile cum au trecut,
De n-am știut și nu am priceput? 
Acum tac și cu regretat constat că
am găsit ce nu trebuia căutat.....


Abis acvatic

Soarele 
Calcă apăsat
Pe valurile 
Vopsite prematur
De flori albe de cireși.

Din zborul florilor 
Atât de liniștit
Pe apa învolburată 
Mă contopesc cu marea.
Scoicile singuratice
Înspăimânte de negrele vijelii cerești
Sunt șovăielnice
La venirea mea. 

Peștii multicolori
Au furat demult
Strălucirea stelelor de mare 
Îmbrăcați în mantii diafane
Își așteaptă 
Tristul sfârșit 
Ca într-un vis ritualic.

Marea atât de limpede
Și dulce 
Este tulburată de 
Cristalizatele alge, fluorescente.
Care suspină adânc
Împletindu-se de mâinile mele
Ca într-o idilă spontană
Ca într-un sărut pătimaș.

Universul acvatic
Crește într-însul
Mii de flori galbene
Și pestrițe.
Totuși e pustiu...
Iar, buruienile sunt mai înalte
Decât reflexele Soarelui
Ce umplu văzduhul.


O frântură de primăvară

Pe un petec de grădină 
Se trezesc cu sfială,
Înfloresc și își arată 
Ramurile de sidef 
Și tulpinile de argint,
Pictate printre șoapte și povești...
Cu var de cristal
De către 
Stele.

Florile cireșului 
Prevestesc bine.
Prin mirosul frapant și îmbietor.
Roiuri de fluturi
Roz și albi,
Spânzurați de furcile cireșului
Îmbracă copacul într-o mantie selenară! 

Pe zenitul infinit 
Străpung cerul 
Rândunelele...
Frunzele de dantelă, 
Căptușite c-un fel de sticlă
Lucioasă, te amețesc cu simetria lor exactă.

Închid ochii, 
Iar, vântul îmi trimite 
Fulgi sângerii 
Ce-mi acoperă obrazul
Pictat de razele fierbinți ale soarelui.


Freamăt 

Curcubeul din ochi  
amețește toamna 
ce-mi strigă-n geam 
cu tăcerea-i de metal..

Curge rouă de culori 
frunzele cad peste noi
vântul rece ne apasă
parcă dintr-o altă viață.

Și e frig și aici 
și acolo
in lumea cea fără de dor
unde-s umbre colorate
cu parfum de cimbrișor.

Crengi subțiri și întunecate
tremură peste amurg
o fi toamna asta rece
sau e vis fără cusur?


Vis 

Era seară.
O seară dulce, dulce,
de noiembrie.
În jurul meu sunt umbre,
de tot felul,
nedeslușite.
Pașii mei sunt neînsemnați,
în marea asta de nisip,
fierbinte, fierbinte..
O umbră frenetică se apropie de mine,
are o respirație la fel de arzătoare,
arzătoare & dulce.
Mirosul de vanilie se împletește 
cu mirosul puternic de trandafir.
Iar, fire de nisip îmi străpung ochii! 
Ce vis!


Zadarnic

Cu buze de sânge
și ochi scânteietori 
cu frunze pictate
de pâcla dimineții...

Zadarnic toamna-mi bântuie 
pastelatele gânduri 
făcându-mi venele
să pulseze de miresme tari..

Zadarnic
Plâng stejarii 
și trandafirii galbeni 
cu stropi de promoroacă
și-o umbră de vioară...

OH. Zadarnic e toamnă..


Daniela Fărtăiș (n, 11 decembrie 2001, Suceava): Am urmat cursurile gimnaziale la școala din localitatea Stroiești, iar, in momentul de față studiez la Colegiul Economic „Dimitrie Cantemir” din Suceava. Activitatea mea literară este la început de drum, anul acesta descoperindu-mi pasiunea aceasta pentru scris. În acest an am participat la numeroase concursuri de creații literare, obținând mereu primele locuri. În școala generală nu eram atât de preocupată să-mi dezvolt partea aceasta artistică, însă eram captivată de tainele gramaticii, participând ani la rând la olimpiade. Devenind o experiență benefică pentru calitatea mea de elev dar, și de tânără scriitoare. Poezia a devenit ceva vital pentru mine, o gură strașnică de oxigen pe care o inhalez de fiecare dată atunci când banalitatea zilelor cotidiene mă devastează.

Citește mai multe poezii aici: Daniela Fărtăiș - Șoapte de iarnă și Daniela Fărtăiș – Perspective
Pagina Facebook: Daniela Fărtăiș

Copyright © 2017 Daniela Fărtăiș
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.



Un produs Blogger.