VALI ORȚAN - MIERE DE NUFERI


Vali OrțanVali Orţan - miere de nuferi (editura TIM, 2018): Fie că scrie despre un chiştoc de ţigară, fie că aleargă după un tramvai pe care îl lasă să plece după ce l-a ajuns, Vali Orţan poetizează, adică scrie despre dor, iubire şi sensibilitate. Din fericire, nu recurge la rime străvezii şi are ochi pentru fiinţele şi obiectele din jur. Miere de nuferi e un titlu ce anunţă înclinaţie către splendoare şi esenţă - anume lirică de compensaţie, în lumea actuală. (Felix Nicolau) 


miere de nuferi

când perla nu se mai naşte
dintr-un gunoi
intrat în ochiul scoicii
şi e doar o podoabă
vândută de bijutieri
când nufărul nu-şi mai trage seva
din nămol
şi e doar floarea
vândută de ţigănci
când rugăciunea
trece prin litanie
şi devine cor bisericesc
ne rămâne speranţa
că ne vom îndulci
cu miere de nuferi


la răscrucea sentimentelor

indiferenţa este doar o cămașă de zale
locul unde simţi cu adevărat
ce înseamnă dorul
este peronul gării noaptea
noaptea gara miroase
a plecări şi a sosiri
(de multe ori întârziate)
noaptea gara miroase
a cer senin a stele
şi a traverse îmbibate în motorină
noaptea gara miroase
a aşteptare


aerul dinapoia cuvintelor

stau la taină cu gândurile mele
uneori îmi răspund
uneori se ciondănesc între ele
de cele mai multe ori
nici măcar gândurile
nu-mi răspund
peste cuvinte s-a aşternut praful
până şi uitarea a învăţat să tacă
dacă arzi fără flacără şi fum
nu înseamnă că nu devii
puţin câte puţin cenuşă
cumva ar trebui
să accept perversitatea
ispitei de a mă împiedica
de aerul dinapoia cuvintelor
dacă-i smulgi păsării penele
îi smulgi zborul
îi mai laşi doar aerul
să respire fără zbor

MIERE DE NUFERI


egoism

uneori dumnezeu
pare un altfel de atlas
unul care ţine păcatele lumii
pe umeri în timp ce
cu fiecare muşcătură
a buzelor
devine miner
unul care nu spune
noroc bun
nici măcar doamne ajută
vrea doar sa găsească el filonul


gusturi

am luat o zi în mâini
am frânt-o şi am muşcat din ea
ca dintr-un fir de iarbă
avea gust de crud şi de copilărie
mirosea a noapte de toamnă
când se culeg viile
dacă merele au gust de mere
pentru ca aşa am fost învăţaţi
tu de ce eşti altfel?
ţi-am luat trupul în mâini
şi l-am frânt în îmbrăţişare
te-aş putea gusta de un milion de ori
şi de fiecare dată ai avea alt gust
niciodată diferit de ultimul
şi totuşi altul


poezia

un melc fără casă
sau o răstignire
pe hârtie

Copyright © 2018 Vali Orţan
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.



Un produs Blogger.