ISABELA BRĂNESCU - URBANE


URBANE















Isabela Brănescu - Urbane: Pentru că am putea să ne rătăcim în zarva care ne amețește ca un viespar” – și poate tocmai pentru a ne ajuta să nu o facem – Isabela Brănescu ne propune să citim un grupaj de poezii…


Urbane

cascada asta care-mi curge prin vene

mi se potrivește perfect, miroase a primăvară
am bătut palma cu vântul
va duce fulgii dincoace de linia de demarcație a privirii
ninsoarea o purtăm de fiecare dată când nu zâmbim
cum poartă caii de povară desagii
azi mi-au îngheațat pe fiecare copac cuvintele eșuate
înjurături adruncate de șoferi
și grauri care stau peste firele electrice
transformați în stalacmite contrariate
pe partea dreaptă a cascadei mi se scutură anii
pe partea stângă alergă fulgii care au uitat că este martie
mai este puțin și voi pleca pe cascadă în sus
pentru că vreau să dau mâna cu primăvara
înainte să îngheț


vreau să peticesc cizma asta la nesfârșit

uită-te în jur
de la o vreme se construiește pe
marginea drumului care duce spre cimitir
am cerut prețul unei singure zile
mi-au spus că nu primesc mărunțiș
au nevoie de noi
tranșați în felii
la fel se va proceda cu răbdarea
răsucită pe post de foiță
fumul îl vor împacheta
feliat în 20 de grame, plus, minus ceva...
dar nu te vei simți acasă, mi s-a spus

celor care vin aici nu le mai lipsește nimic!


Zâmbind

sex appeal-ul este la cote foarte joase uneori
mai ales de când ni se recomandă stufat de fluturi
și ni se amintește că veșnicia s-a născut (în sfârșit, Doamne!)
dintr-o varicelă urbană
am început să ne privim în oglindă ca pe o minune
mai buni decât Tine, Doamne!?

pentru că, mi-am spus închizând televizorul,
merităm


Într-o continuă mișcare

Unii își vând la talcioc bătrânețea
Alții cumpără vise
Elixir care nu se naște la demisol
Și nici la ultimul etaj
Eu vreau planetele
Să le ancorez
Colier de vesele speculații


Am început să ne transformăm în exponate

pot fi tot atâtea spaime ascunse în această cutie
câte am văzut traversând intersecția
niciuna din ele nu este la fel
deși au același gust al trecutului
am putea să ne rătăcim în
zarva care ne amețește
ca un viespar
putem să ne transformăm în codițele
unui pumn de cireșe pus pe cântar
încercând să găsim ieșirea
din muzeul consumatorului
ferecat în fiecare trecător


Mai multe poezii și profilul literar al autoarei aici: Isabela Brănescu

Copyright © 2018 Isabela Brănescu
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.


Un produs Blogger.