SEBASTIAN HESTER - VIOLENȚA INTIMITĂȚII

Poezii

 

dacă viața e vis

trăiește dormind.
renunță la carieră.
motivație.
planuri de viitor.
poveștile de succes prelinse pe sticlă.

lasă lupta pe seama orbilor,
întinde-te pe mijlocul străzii
și oprește totul.

oricum cea mai bună versiune a ta
    e aia din care tu lipsești
    cu desăvârșire


încă în lucru, cred...

orice confesiune e o formă
    de automutilare
mă uit la mine
    un petic de chelie
    ochelari negri și groși
    iluzia unei bărbi
        a unei conștiințe
    iluzia unui prieten
        a unei voci
        alta decât cea a ta
    roagă-te pentru mine
        când strivești cu degetele fragii sălbatici
            de pe prispă
    să nu găsesc confort în plânsul
        micilor diletanți
    să nu schițez nimic atunci
        când mi se despică sângele
sunt omul mărunt de la capătul filmului
    mi s-au întâmplat lucruri
    nu m-am întâmplat eu lor
nu cred în schimbare
    sondez un gol cât o viață aproape-ntreagă
        & ar trebui să-mi devină de-ajuns
        cândva
        la un moment dat
        probabil
nu cred în schimbare
    cred că între cel de ieri
        și cel de azi
    sunt despărțiți de un loc
        cu lumină și verdeață
iar eu...
    eu nu mai țin minte când
        a plecat unul
        și a venit celălalt


Versuri

 

23:59

ce se poate spune despre mâna care
    tremură pe clanță
    înainte să deschidă ușa
despre terorile peisajului comun
culorile șterse-ale apartamentului
    în care stai cu chirie
dimineața la o cafea
    te gândești în ce moduri
    ai să-ți mai distrugi viața azi &
    speri ca următoarea umilință
    să vină măcar cu un dram de glamour
despre violența intimității
    s-a scris prea puțin
    damful acelorași cuvinte regurgitate
    până la epuizare la masa de familie
    berea cu gust de muncă silnică
    tu le știi prea bine (iar travaliul tău
    nu are-o zi marcată-n calendar)
ce se poate spune despre manechinele
    adormite pe marginea drumului
    despre fardul care ascunde zilele negre
    țipătul închis în lemnul noptierei
    there's fire where you are going &
    nicio promisiune că nu vei ajunge
    un alt diagnostic pus prost
reflexul vorbirii rămâne o boală autoimună
    s-a făcut târziu pereții emană
    amintiri cu foști & alte gangrene mentale
    te-ai făcut blondă ți-ai pus aparat dentar
    ca un cover-up pentru o crimă dintr-un
    viitor ipotetic te gândești să ieși
    s-aprinzi un cui să te proptești de-
    azilul în care adulții vorbesc despre
    geopolitică fotbal femei & criptomonede
    there's fire where you are going &
    nicio promisiune că vei căpăta vreun sens
    Mrs. 45.


session 9

nu scriu ca să-mi răzbun jaful sistematic
pentru propriul bine am murit prea mult
să nu privesc butaforia grotească a geniului
cu cel mai basic plictis să nu văd în
obsesia reproducerii singura tragedie umană
de cursă lungă repetarea ratării ca opiat
al maselor de manevrabilitate noi doi lipiți
de ridurile jilave ale pereților sau toamna
înstrăinării mele că nimic nu e mai fad
decât romantismul post-traumatic
cu patimile lui gâtuite & poezia aia
stătută ca un playback intelectual ce nu face
omul pentru un f.utai cinstit și-o lingură
de ciorbă de cuvinte eu îmi ard măruntaiele
să mă-ncălzesc puțin voi v-o ardeți aiurea
să nu vă-nghită bezna minții ca-n visul unei
nopți de sorescu


cel mai simplu e să scrii despre dragoste

   sau moarte din pielea celui ce omoară
   tot ce iubește sau viceversa
   chiar n-are importanță
 să tragi chitara lângă tine
   după ce-ai călcat pe cadavre &
   poți fi sigur că nimeni
   nu va mai vorbi de morții
   întinși romantic pe covor
cel mai simplu e să scrii despre dragoste
   despre inima țâșnind din altă inimă
   ca toți psihopații ai limba dulce
& ieftină & piciorul
         lângă lopată
acum trece-ți cu mâna prin păr
   drege-ți vocea
   fă-ne să te iubim & împușcă-te
devino o legendă


Citește mai multe poezii aici: Sebastian Hester
 

Copyright © 2023 Sebastian Hester (Adrian Buzatu)
Utilizarea integrală sau parțială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului

 


Un produs Blogger.