DIANA TRANDAFIR - DIMINEAȚA VISELOR DE HÂRTIE

Uniunea Scriitorilor din România


Fructe de pădure

emoțiile mi-au subțiat de tot sângele
respir gaze rare
Genunchii mi s-au întors
îmi repet în gând numele,
de parcă altcineva m-ar striga
Atât de sigură pe sine trece pe drum
viața trasă pe roți
încât nici nu zdroncăne

Știu, gălăgia se produce
numai la întâlnirea inimilor de carne
cu sufletul
Mi-ai fost un soi de dulce otravă
pentru mult prea mult timp
amândoi simțim intens
întunericul
Am stat aproape de tine până ce
am devenit femeia care își spune în șoaptă
numele repetat la infinit
ca o mantră


Trucuri vechi

ne privim unul pe celălalt de parcă cineva
ne-ar fi luat cu împrumut sufletele
și acum le-am primit înapoi
Ce tineri eram,
ne spuneam că zâmbetul
e făcut ca să-l bei
Îmi încălzeai degetele înghețate
între mâinile tale,
era iarnă iar scuarul fusese acoperit
cu o cupolă de sticlă prin care
se vedeau stelele
mici tampoane îmbibate-n ulei

Seara coboară acum
albă, săpând fiecărui porumbel
câte-o fereastră în piept
Șoarecii nu-și găsesc locul
Mă strângi în brațe
ca și când aș fi iarăși
o imensă mână-nghețată


Revenire

apa clocotește pe aragaz
cuțitul pentru carne
semănând cu o navă de război înconjurată
de stânci, apă, valuri,
stă la locul lui în sertar
Știi să conduci vorba într-un mod atât de bizar
încât pierderile grave îmi par
mici regrete
Primul gând ar fi că tu însuți
ești o emoție tăiată în două
altfel nu s-ar explica de ce crezi tot ce-ți spun
Ușor, retorica inimilor se limpezește
și încep să bată-n tandem


Plus și minus

nu eram
decât când ne priveam
dar știam - nu știam
în răstimpuri glumeam
și scrâșneam
și cerșeam
și otravă râvneam
lângă coastă închis
prinși așa
ca în vis
cercului circumscris
dinlăuntru muream
ne luam
ne dădeam
apoi iarăși cerșeam
și apoi
iar creșteam
între lumi
reînviam


(poemele fac parte din volumul în pregătire "Dimineața viselor de hârtie", volum ce va apărea în curând la Editura Detectiv literar, București)

Mai multe poezii și profilul autoarei aici: Diana Trandafir
Citește și: Diana Trandafir - Nu spun nimănui, Diana Trandafir - Viața, o sărbătoare
 
Copyright © 2022 Diana Trandafir (Diana Marinache)
Utilizarea integrală sau parțială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

 


Un produs Blogger.