LAURA CĂTĂLINA DRAGOMIR















Fragment din volumul în pregătire „Coeficientul ipotetic al nunţilor



adică de ce să nu-mi scrii? cum vine asta? tragi linii, faci cercuri.
ai amintiri minunate din perioada cu exces de greutate din pricina sarcinii abordai italiana ca pe singura limba în care-ţi verificau ăștia bagajele la aeroport.
de ce să pui în contra faptul că ești prea bătrână pentru asta, așa cum îţi spun, îmi amintesc de tine, de faţa mea aproape asfixiată de aplombul mersului pe jos.
și ce dacă te îndrăgostești când deja ai iubit prima dată nici măcar nu păreai o doamnă îţi neglijai unghiile ca pe niște puncte împotriva ta.
de ce să nu-mi scrii, în celelalte privinţe suntem bine amândoi.


Ziceam mai sus: mai ales când ești singur
să desenezi în Autocad
amanţii ca niște petice de siguranţă
am mai încercat eu în tinereţe
nu mă plictiseam niciodată, găseam chestii de făcut sau de gândit, imaginat, etc, dar atunci stăteam într-un colţ de masă
Și am zis, aaa, perfect, ca să nu mă întind prea mult
Ana m-a fascinat și hipnotizat dintotdeauna, dar poate ca era de la zodie
oricum, m-am simţit tot timpul un impostor
că i-am zis că habar nu am ce face ea
acolo
dacă o să vrei să-mi povestești, e ok, iar dacă nu, e la fel de ok, nu facem concurs de dezvăluiri
dacă nu, lucrurile devin mai simple: sex, cafea, vin, sex, zăcut în pat pur și simplu
nu știu dacă e asta ordinea dar așa cred.
Nanit e un fel de noapte bună? De mult voiam să întreb
O să-mi aduc aminte de tine într-un final de povestire
(pe care o s-o scriu-poftim, am început lista)
știu, adică știu cum vei arăta pe stradă, în sensul ăsta
tu ești o Catalunya frumoasă, te-am văzut eu de mai demult
oricum, nu prea am făcut inginerie, doar am încărcat saci de sare cu spatele-mașini întregi, că așa înţeleg unii că trebuie să fii în hall of fame și nu în contexte
când eram student, toţi îmi spuneau, aaa, e de viitor
adică era exact faza a 3-a ca acum, în care eu nu mai am chef să mă îndrăgostesc, că mă ţin și eu de cuvânt, na
dar pe de altă parte, apropos de nimic, sunt și momente în care vreau să scot încet de pe tine chestii
nu vezi și ce emoticoane folosesc?



Am căutat și aici aproape
să am ce e cel mai frumos pe lume
de paște am găsit bureţi iuţi și i-am pus pe plită să mă ierţi
sunt buni, o să mă duc și la biserica cu preot rus
mă îmbrac și merg, numai dacă mă lași
e mare, au lucrat la ea ceva timp a ieșit sperietor de frumoasă
eu dacă te iubesc fii blândă
doar tu și mama Cristului aveţi buze roșii.



* * *

Pubis de-ncredere, soldaţii cei buni își mângâie setea
Apărare desculţă unde se așază și nu se așază
rădăcinile
Soldaţii cei buni se dumiresc de cenușă
doar cu hainele de pe ei
mulţumiţi de satele în care-au murit
cu marea nu atât de departe
cu duminica nu atât de departe
numele sfinţilor cu spatele
cât să povestească o dată
așa se spune
ca în mijlocul ochilor
înalţi și slabi duc banii stăpânului
pe praf și cu vântul din faţă.


Mai multe poezii și profilul autoarei aici: Laura Cătălina Dragomir

Copyright © 2020 Laura Cătălina Dragomir
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.



Un produs Blogger.