VALY LORELA BUȚA
















pastel

câteva hârtii mototolite
număr liniile covorului. sub papucul stâng
o furnică încă dezleagă mistere.
praful se crede stăpân. peste
noapte am să rămân totuși
la tine. măcar liniștea doarme
sub geam. greierii se dau
cu capul de plasă. lampa scoate fum galben 

puțin. ne cunoaștem totuși de-o vară


prea multe ceasuri într-o singură casă

toată ziua dorm ticăind lent ca un sforăit de pisică
noaptea însă
de cum se trezesc  încep să se strige în șoaptă
au ele un fel al lor de a-și vorbi 
spre miezul nopții devin romantice
își fac declarații
se iubesc medieval
toate erau în regulă
înainte de-a aduce în casă un ceas distins
cu haina maro ca un frac pe peretele din sufragerie
uneori îl surpind uitându-se prin ușa întredeschisă
la ceasul mov
care tronează peste masa din bucătărie

își dau mereu întâlnire
lângă timpanul meu
au acolo o bancă pe care stau până spre ziuă
foarte aproapte de un nerv care le servește
de leagăn
și vorbesc
vorbesc
vorbesc
prea multe ceasuri într-o singură casă
au timp să-și vorbească o noapte întreagă


Urc

disec fericirea în zori
rup singurătatea în două și-ți dau și ție o bucată
(ca pe feliile alea mari de pepeni roșii
pe care le mâncam cu poftă în copilărie)
egoismul nu ne ajută la nimic
închid repede fereastra vântul de primăvară e un hoț
apoi urc în grabă pe scara întinsă de Dumnezeu
la fiecare treaptă întorc capul de teamă
să nu mă tragă nimeni înapoi
torc lumea din caier o fac ghem și-o arunc
aici spre fericire nu mai crește iarba din pământ
crește din părul meu
ochii au devenit oglinda celorlați
iar eu trebuie să separ  înțeleptul de urât
mâinile mă țin de scară
apuc cu mintea toate întâmplările
și le depozitez în talpa unui papuc
urc
cine o fi pus fericirea tocmai la capătul scării
urc
urc
urc


***

sunt matinală
fierb întotdeauna cafeaua la 6.30
ca și cum aș lua din răsărit
pulsul zilei
de azi
încep exercițiile yoga
inspir insomniile ca pe o iarbă specială
pusă într-un caiet la presat
între degete scutur defectele altora
ale mele coboară-n infern
pentru purificare
cred


Incantație  pentru re-facerea lumii

răsare-mă roșu
într-un lan plin de grâu
să-ți pot săruta  dimineața

răsare-mă verde
la capăt de lume
să pot săruta tot deșertul

răsare-mă mov
într-un magic apus
să pot săruta așternuturi

răsare-mă galben
în ierni diafane
să-ți pot săruta sărbătoarea

răsare-mă alb
într-un gând translucid
să pot săruta fața lunii

răsare-mă negru
într-o mare de fluturi
să pot săruta răsărituri


Căutare

Arcadele inimii au căzut  intempestiv
peste prăpăstiile absolutului
și, fără să le mai caut, dau mereu peste ele
lovindu-mă peste fericire,
rămășițe inerte și incomode,
prietenii sparte în cioburi,
inegale ca măsură și sentimente

regrete absolute
regrete de timp pierdut inutil în cautarea
unor semeni care să te înțeleagă,
regrete de suflete puse în farfurii de ceară parfumată
lăsate în bătaia vântului de primăvară.

și,
deodată,
singur
la marginea de sud a Universului

orbecăiești, aiurea, iarăși și iarăși după alți semeni
iar la final, de fiecare dată,
doar cioburi
cioburi de vorbe diforme, lepădate la întâmplare
ca pe niște copii, în plină stradă.
cioburi,
care te înțeapă în picioare, în inimă și în minte,
cel mai tare în minte.
se aud la nesfârșit ca un arcuș defect
scârțâind aiurea în părerile de rău,
căscând  un hău infam în mijlocul liniștii.

dar nu te înveți niciodată minte,
poate durerea asta absurdă a început să-ți placă
sau pur și simplu ai vrea să știi ce se ascunde
la capătul de nord al Universului...

căutare,
o veșnică și inutilă căutare!


Dorința

     Aș vrea să mă strecor
în sufletul tău,
    să mă lipesc cu trupul gol
de cel mai ascuns gând al tău,
         să ne contopim
și să fim una
          eu
și gândul tău cel mai ascuns.

       Aș vrea să-ți pipăi
            cu mintea
   cea mai infamă dorință,
iar gândul meu cel mai albastru
     să-ți picteze pe suflet
        pistrui multicolori,                                
până o să devenim un curcubeu
               eu
     și cu sufletul tău


Îți promit

dacă-ai să vii
promit c-am să te plimb
în Carul Mare
căci cel Mic s-a stricat la plimbarea trecută
o să servim
o ceașcă cu lapte din Calea Lactee,
iar un menestrel amețit
o să-ți cânte o baladă
din constelația Lira.
dacă-ai să vii,
promit
c-am să-ți fac un cadou inedit,
am să-ți dau voie să omori o stea
deși,
sper să n-o nimerești
pe cea hărăzită mie.


***

înghit cu duiumul
pastile
anestezicele pentru suflet au gust
de omizi care nu vor deveni niciodată fluturi
vulturii îmi arată cum să respir nori
fiecare alveolă scoate apa din pietre

sunt un ocean


Note despre mine însămi:

Valy Lorela Buța: M-am născut în anul 1971 în localitatea Murgeni, județul Vaslui. Am absolvit Facultatea de Litere din cadrul Universității ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași și funcționez ca profesor de Limba și literatura română la Liceul Tehnologic ”Ghenuță Coman” din Murgeni. Am debutat cu poezia ”Dorință” în revista Arcad@, în anul 2008, iar editorial în anul 2016 cu volumul Sentimente divergente” publicat la Editura Sfântul Nicolae din Brăila. Am mai publicat în reviste literare de specialitate precum Conta, Litere, Oltart, Sintagme Literare, Repere Literare, în antologiile „Expresia Ideii - Călător prin stele” (vol. VIII), Anul Ovidiu”, „Rezident în țara cuvintelor”, dar și în volumul „Peregrinări” (ediție online by Hopernicus). Am obținut Premiul Asociației ”Clubul Expresia Ideii”, Mențiune pentru Poezie pentru copii acordată de Editura Paralela 45, Premiul I la Concursul de poezii Andrei Mureșanu”, Premiul II la Concursul de creație literară ”Pe drumul de costișă - Ștefan Ciobotărașu” (Vaslui).

Copyright © 2019 Valy Lorela Buța
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.



Un produs Blogger.