CECILIA COȚOVAN
















Tristețe, bucurie, două mâini și-o inimă

Când negrul colorează
în piept, pe mâini, pe față
c-o pensulă urâtă,
de tot dizgațioasă
îl tămânjesc
apoi îl șterg, 
dar parcă nu se lasă
încăpățânat se-ntinde
ca o mocirlă deasă..
devine apoi noroi
ia forme de pietroi
și-ncearcă să-și arate
a lui forță
și neagră duritate
lovind puternic
o inimă ce bate...

Dar inima nu-l lasă
e ea, o pătimașă
și scoate din cămașă
din dedesubtu-i fin
încet, ușor, chiar lin
o pensulă albastră.
O ține strâns în cele două mâini fragile
și desenează,
apoi pictează
în inimă
pe atrii și ventricule
seninul blând și pur 
cu-aroma fragilor,
parfumul florilor
și nume sfânt
al bucuriilor!


Corzi de pian

Nu, nu e nevoie
de un dans franțuzesc
pentru a amplifica
volumul sunetelor de pian,
ajung doar pașii mei timizi
ce pășesc prin glasul naturii
pași ce se pot armoniza ușor
cu orice instrument desăvârșit
de muzică clasică, 
de muzică pop
sau de universul jazzului,
dar pășind pe pian
și călcând o singură clapă,
cea mai "corectă" dintre toate
se aude vibrând
pe loc un cântecel
ce răsună în larg
vibrează aproape
trimite ecou
și cântă pe clape.


Liman

Pe apa limpede și cristalină 
plutesc 
vise
dor
iubiri
dorințe
neputințe
rătăciri
amar
vechi epave ruginite...
vorbe mari răstălmăcite...
Dacă marea ar fi rea
ne-ar pârî nemulțumirea
poate că
și fericirea
doar epavelor rămase
nu vapoarelor frumoase
ce se-apropie de țărm
ceas de ceas
cu drag 
cu dor
și-ale noastre gânduri
fapte
nu vor fi în veci deșarte
vor prinde elan 
de vrem
marea'ntreagă s-o străbatem
dar totuși să nu ne-abatem
și de țărm.


Strugure de toamnă cu ochi albaștri

Strugure albastru
Cu iris în privire
Eu mă uit la tine
Tu te uiți la mine...
Ne privim, ne alintăm într-un parfum tomnatec
Tu, strugure cu bob albastru
Eu, suflet mic cu ochi albastru...
Te privesc
Și nu te gust...
Doar te ating.
Îmi ești drag
Îmi ești albastru...
Las toamna să te răsfețe
Pe tine.
Dar pe mine?
O las... doar să mă învețe...
Dorul toamnei ce revine,
Întâlnirea mea cu tine...
Deci,
Nu fi supărat tu strugure albastru,
Te coci iar și iar pe rânduri,
Voi veni,
Te voi privi
An de an,
Te țin în gânduri
Pe tine strugure de vie... tu strugure albastru
Te țin și te voi ține minte... spune un simplu ochi albastru!
Ba doi!


Trenul Express

Are doar două gări
Și o valiză...
Din care plec și vin
Mă'ntorc și iar revin.
Niciuna dintre gări nu are
Tichete, săli de așteptare și nici măcar ore de plecare.
Noaptea când liniștea plutește
Îmi aranjez cu grijă valiza pe una din banchete,
Valiza'n care port cu drag
Amintiri frumoase, gânduri și oameni ce m-atrag...
Mi-e drag de trenul meu
Că el iubește
natura șerpuind
Pe lângă mări albastre, piscuri de munți și-o Dunăre... pe care o aud șoptind
Că trenul se îndreaptă 
Spre gara ce o port în gând.

Note despre mine însămi:


Poezia!

...gânduri desenate, imagini scrise, slove pictate, amalgam de vise, culori în frânturi de inimi și minte, suflu și respir în vârf de peniță...


Cecilia Coțovan: M-am născut și am crescut la țară, într-un sat de prin Vaslui, un copil cam timid, trist, sensibil, închis și "neînțeles"... De la 14 ani am plecat la Iași unde am urmat un liceu economic, aceeași fire închisă, visătoare... Au urmat apoi câteva luni în care am intrat în universul copiilor, lucrând cu sufletele lor gingașe ca educatoare suplinitoare, timp în care mi-a sclipit ideea că vreau să studiez psihologia. Psihologia, de ce?!... cu gândul de a strivi puțin din cochilia proprie și apoi poate spre a deschide și alte cochilii. Prin 1999, datorită unor împrejurări, am ajuns în Grecia pentru un an, an la care s-au adunat încă 19 între timp. După unele probleme grave de sănătate am descoperit o terapie complementară, tehnica Bowtech pe care ulterior am studiat-o și cu care mă ocup și acum. În toți acești ani am avut și am două patrii, una natală și una "adoptată", împărțindu-mă mereu între ele.

Fire romantică și visătoare am îndrăgit mereu metaforele și transpunerea lor în versuri, dar încercările timide au rămas doar în notițe și au fost citite doar de mine. Abia acum am început să încondeiez versuri, fără a urmări o tehnică literară deocamdată, ci doar ghidată și îndrumată de simțirile și trăirile proprii. Cecile* 

Copyright © 2018 Cecilia Coțovan
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.



Un produs Blogger.