MIA POPA


Poezie Harghita













Culori

Nu știu cum le amesteci tu pe toate 
că nu îți ies culorile la spălat.
Totdeauna e cerul pictat
cu albastru de Voroneț.
Totul poartă amprenta degetelor tale răzlețe
și nu are preț.
Din când în când,adulmeci chef de un nor,
răbdător, Dumnezeu țese o lacrimă
abia întrezărită de cunoscători.
Izbăvitor, soarele își aruncă năvodul peste zare...
Arareori e nevoie de amintiri,
să ne spălăm de păcate.
Culorile lor sunt pastelate
și te bucuri ca un copil.
Oprești tristețea la jumătatea drumului
cu un tril.
Ilicit, te mângâie privirea mea...
Amână pentru mâine lacrima de stea.


Balerina

Poantele pierdute undeva,
Arlechinul nu o mai poate ține.
Ea ar vrea să cadă cortina,
Acolo unde se deschid ochii dimineții...
Irisul tău nu seamănă cu cel al regizorului de platou,
Umed, te scaldă aburul cafelei,
Ivărul nu mai ține amintirile
Evaporate de umărul arcadei sângerii....
Genele i se închid de zori cuminți,
Iubiri pustii.


Fantezie de vară

Uneori, sar șotronul într-un picior,
Piciorul bun, că așa mă țin amintirile.
E greu când plouă,
Arcada ploii curge spre tine,
Ecuațiile matematice nu-mi ies,
Să-ți pot spune că mi-e dor...

Rezolv vara cu săritul într-un picior.
Răbufnește albastrul de dor,
Arcada ochiului adormitor...
"Rabdă, asta-i doar fantezie de vară"
Râzi ușor...


Indigo

N-am știut,
cum se zbat aripile păsărilor

pierdute pe mare.
Eu,
cea care până ieri

nu am privit în ochii tăi,
Izbutisem să cred

că orice fereastră spre lume

se deschide.
Important e

să vrei.

Indigoul răsfrânt

în dimineața ochilor tăi

de-acum,
mântuiește aripa păsării

de fum.
Miroase a ceară,

a  sosiri,

a drum.


Poet Vlăhița (Harghita)Mia Popa (Maria Popa, n. 3 martie 1960): A absolvit Facultatea de Litere din cadrul Universității din Craiova și este profesoară de Limba și literatura română în orașul Vlăhița (Harghita). Mia Popa a debutat în antologia ''În căutarea sărutului promis'' (editura Singur, 2014). Au urmat volumele de poezie Iris  pierdut” (2016) și ”Altă poveste fără regină” (2017) - la aceeași editură. Popa Mia este colaboratoare a revistei Literatura de azi”.

Copyright © 2018 Mia Popa
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.