NICOLETA GORDON
















Copacul desfrunzit

Am bătătorit cărări desfrunzind adânci regrete
Răsfățând potop de vorbe aruncate cu intenții
Ce mușcau adânc din suflet, cu dureri de  epitete...
Îngropatu-mi-am trăirea într-un gol fără pretenții

Am dormit pe crengi rănite de grămezile de humă
Rupte din copacul-viață , n-aveam frunze să-nvelesc
Pașii care-mi respirau amintiri de vreme bună
Dintr-o altă eră-apusă , interzis s-o amintesc

M-am secătuit luptând cu himere îmbrăcate
Într-o mască răstignită în pretenții de-a fi om
Patul mă durea cu geamăt de iluzii înecate
Și-am tăiat adânc în mine, maladie în simptom

Într-o clipă-veac adusă pe un colț de curcubeu
M-a cuprins un zmeu desculț , răsărit din rugăminți
Cu priviri adânci, albastre și lumina unui zeu
A oprit clepsidra-n palme, și-a secat lacrimi fierbinți

A întemnițat trecutul în opacități de gheață
Respirând albastrul tainic între aburi de oglindă
Din iubire a împletit primăveri și verde-viață
Dependent de infinitul renăscut să ne cuprindă...


Infinitul unei candele albastre

Cu genunchii plini de humă căutând apus de lună,
Mă târam
Sângera nevolnic pasul închizând tăcut pervazul
Unui geam
Mă cosea adânc prin gleznă haosul murdar din beznă... 
Sufeream!
Strângeam genele în pumni, picuram în rugăciuni
Și plângeam...

Urlau munții de dureri în ecou stingeam puteri
De demult
N-avea cine să m-audă, omenirea era surdă
În tumult...
Pe un colț de șevalet, creionam câte-un portret
Să-l ascult
Imploram să glăsuiască, ridul să mi-l oblojească,
Era mult?

Într-o candelă albastră fumegând la o  fereastră,
Te-am zărit
Pe o frunză arămie dintr-o toamnă mai târzie 
Te-am iubit
Din păcatele confuze, neprihana unor muze
Ai venit
Mi-ai aprins din jar cuvântul înnodat cu legământul
INFINIT...

Nicoleta Gordon


Sâmburi de amintiri

Mi-au rămas pe brațe sâmburii de lut 
Nerodiți vreodată pe altarul buzei
Apusese visul într-un somn pierdut
Lâng-o poartă veche, apogeul scuzei 

Mi-a rămas în talpă jarul unui cânt,
Umbra unei corzi de chitară tristă.
Lacrima-ți tăcută avea gust de vânt
Și-a rămas captivă într-o albă listă

Mi-a rămas pe iris petec de albastru
Din privirea-ți blândă izvora iubire
Te-ai întors pe lespezi, dalta de sihastru
A sculptat icoană, drum spre mântuire

Mi-a rămas în minte nerăbdarea mării
Valuri, scoici și alge legănate-n larg 
Ai cuprins furtuna, nu m-ai dat uitării
Și-ai ascuns în stele, patimă și drag

Mi-ai rămas în suflet dorul de poem 
Început de slovă și cuprins de gânduri
Neputința plânge într-un recviem
Leagă sfori în cer, scrie printre rânduri...


Respir evadări din Paradox…

Când iluziile oarbe se împiedică de viață
Și-așteptări ce-s fără nume copleșesc în promisiuni
Internat ești în ospiciu , atârnând de-un fir de ață
Evadări îmbraci în suflet, respiri jar și-ai lui tăciuni

Paradoxul vieții tale...e să poți muri trăind
Adulând în amintiri, curcubeu ce-acum se frânge
Prea-i adânc golul din suflet, și prea doare mutilând
Universul e prea strâmt, nu încapi în el, te  strânge...

Dezbrăcați de motivații sunt străjeri de mare moartă
Te-au golit de sentimente învelindu-se în ele
Și ți-au dat să bei aleanul dintr-o cană fără toartă
Otrăvind cu picătura, în priviri ce-s goale, grele

Resemnat privești în suflet, consolările-au apus
Mii de cioburi împrăștiate-s între valurile albastre
Absolutul din iubire a plecat!... cu el a dus
Și tăceri, și liniști albe... Ți-au rămas oglinzi sihastre

Ești bolnav-singurătate, suferi de al ei sindrom
Leacul e închis cu lacăt... Și ți-e dor să poți fi OM


Veșmânt de anotimp pierdut

E aprig vânt și grea furtună în sufletu-mi însingurat
Și doare amurg din lacrimi curse peste pervazul unui vis
Dureri perfide, nechemate, se-ncolăcesc înfrigurat
În consolări apuse brusc,  cotind în plumb, spre interzis 

Cândva gustasem din senin, cât să-mi ajungă pentru o viață
N-am pus deoparte ce-a rămas, credeam că-i de-o eternitate
Când verbul "a iubi"-i prea trist, descătușat de-albastra-i față
E iz de toamnă-n ani adânci, avidă de seninătate

Mă strâng în van cărări pierdute, nu pot să evadez în vers
N-am învățat în primăveri să mângâi negrele tristeți
Mă-mbracă iarna în curbura cuvintelor ce-s un nonsens
Fără IUBIRE-s dezgolită, împinsă spre apus de vieți


O altă teoremă…

Știi cât doare o catetă din triunghi de gheață-albastră,
Când ți-e frig în ipoteze ce nu-și află demonstrații? 
Exerciții mult prea grele, aritmetica-năpastă
Mi-au alambicat trăirea, răvășită-n ecuații

Când luam din buzunare zâmbet să-l așez pe tâmplă
Aruncai cu zaruri goale în biet suflet răvășit
Ascundeai lumina blândă în sertare reci de stâncă
Mă durea adânc mirarea... vinovată te-am iubit

Îți puneam pe gene flori așternând covor pe pleoape
În hilar, rodeau copacii printre ierburi încâlcite
Mi-era teamă de priviri și de pasul prea aproape
Tu călcai pe lacrimi-rouă, împietrite-n stalagmite

În icoane plămădeam amintiri din tandru antic
Ruga mi-era teamă surdă, n-aveam glas...durea tăcerea
Eu eram naufragiata, timonier cândva pe-Atlantic
Și stăpână pe inele, logodită cu durerea 

Am zăcut uitată-n lume, pe o pânză din deșert
Grea mi-era Sahara în suflet, mă ardea nisipul ei
Până într-un amurg de seară, când știut-am să mă iert 
Să-mi adun cenușa-n palme, și să fug de farisei

Nu mi-e dor de vreo catetă, mi-e de ajuns ipotenuza
Nici Pitagora măcar nu-mi știrbește teorema
Altă demonstrație scriu, sunt și voi rămâne muza
Unui colț de cer albastru...pun pecetea și emblema!


Tango în palma tălpii

O lacrimă plânge într-un fel indecis 
Și adoarme în tihna-i de suflet pereche...
Emoții se nasc în albastrul din vis 
Balsam curge-adânc pe o rană mai veche

Și talpa-mi sărută , cu priviri evidente,
Se stinge amarul ce-i demult vinovat
În palmă îmi cresc iubiri insurgente
Mă învață să zbor, într-un cer nepătat

E liniște-n inimi...într-un trup suntem doi Călători coborâți dintr-o lacrimă caldă
Curcubeul ne-mbracă, nicicând n-om fi goi
În albastru de iris nemurirea-o să ardă

Pași tăcuți se-mpletesc pe acord de pian
Printre șoapte-tangou adormind pe o stea
Sufocați de iubire pe-o petală-alean
Vom rămâne eterni, într-o floare-bezea 

Și-om așterne pe lună miez de liniști albastre 
Cu desculțe priviri-om călca peste  vieți
Vom fi aripi desprinse din zmeie măiastre
Zbor ce leagă IUBIREA, feriți de  tristeți...

Tu, suflet albastru, desprins din povești,
Mi-e tihnă și-n umbre... fântână îmi ești!


Amprentă pe cămașă albă

Ți-am țesut cămașă albă dintr-un petec, colț de nor
Nu voiam să-ți strângă glezna când pășeai prin primăveri
Mi-era teamă de amoruri și tandreți scăldate-n dor
Încă vindecam vârtejul de minciună dintr-un "ieri"

Nasturi de iubire albastră am cusut cămășii tale
Cu fir-zâmbet de icoană mângâiam un ochi de zeu
Plămădeam scrobeală albă, apretând "foc" de cristale
Coborâte din legenda unui fiu de Prometeu

Am fugit și eu de oameni, mă dureau în falsități
M-am oprit stingheră-n colțul unei lumi de necuvinte
Și-am blamat apoi minciuna ce mușca în lașități
Ferecând-o în pustiul unor oameni fără minte

Ai venit tu, blând de suflet, să-mi alungi tristețea-n larg
Să mă amprentezi cu forma unei slove dăruite
Ți-am deschis timidă poarta și-am ieșit mirată-n prag
Frunzele neîmplinirii cădeau rând pe rând, rănite

De mai sunt în întuneric glasuri ce blamează stins
Și-mi răstoarnă echilibrul cerând lacrimi în altar
Să-mi rămâi balanță dreaptă, de orgolii neatins,
Și să porți cămașa albă, într-al inimii sertar...


Poezie BistritaNicoleta Gordon (Daniela-Nicoleta Gordon, Bistrița): Absolventă a Liceului Sanitar și a Școlii Postliceale Sanitare din Bistrița. A urmat cursurile Facultății de Psihologie și Sociologie din București.

“Simplitatea mi-e prietenă sufletului. Iubesc poezia cu fiecare respirație. Mi-e teamă uneori să expir, ca nu cumva să rămân fără vers...

Într-un apus de toamnă târzie, mi-a bătut la fereastra inimii, descătușarea. Voiam acea libertate sufletească, la care tânjim mulți dintre noi... Și așa au apărut primele gânduri așternute pe hârtie...
Iubesc oamenii! Nu știu și nu voi afla vreodată, dacă e o calitate, sau dimpotrivă, un defect... Însă iubirea mea pentru ei, este necondiționată! 
Ofer frânturi din sufletul meu, fiecărui om ce-mi iese în cale. Și scriu... Scriu pentru inimi. Scriu pentru cei care nu-și reneagă sensibilitatea. Scriu pentru cei ce iubesc viața cu tot frumosul și toate vitregiile ei.

Many - Desculți prin suflet albastru, este primul volum care a văzut lumina tiparului în toamna anului trecut. Da, un pseudonim! Pentru că voiesc a-mi fi citite trăirile exprimate în scris, pentru ceea ce ele exprimă! Și nu pentru că s-ar putea ca mulți dintre cititorii mei, să mă cunoască.

Sunt și voi rămâne încătușată în SIMPLITATE!”

Pagina Facebook de autor: Many - Desculți prin suflet albastru

Copyright © 2017 Nicoleta Gordon
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.
Un produs Blogger.