DANIEL IRIMESCU

Daniel Dac














Azi condamnăm adepții inocenței

Trăim într-un decor de-acum, damnat
Sleiți ne ducem clipa efemeră,
Nepăsători ne scoatem viața la mezat,
Plătind pentru-o iubire austeră.

Ne amăgim cu elitiști stând la taifas
Abstractul a cuprins până și moartea,
Nimic din cele simple n-au rămas
Și omorâm câte puțin, visarea.

Am pervertit frumosul, în budoar
Și răstignim sublimul, azi, pe roată,
Demult am scos toți sfinții, din altar
Și i-am vândut bucată, cu bucată.

Răstălmăcim cuvântul ziditor
Și-l îmbrăcăm cu haină desuetă,
Gândim că ce-a fost ieri, nu-i roditor,
Într-un prezent cu-alură de ascetă

Azi condamnăm adepții inocenței
Și ne gândim, ce nume să le dăm,
Când stăm uimiți in fața evidenței,
Că nu putem, pe toți să-i suprimăm.


De n-ai fi tu, Lumină!

Cu tâmplele izbesc, zenitul dimineții
Și-mi plec umil urechea, aproape de pământ,
S-ascult suflarea lui, cum dă binețe vieții,
Cu fiecare răsărit, născut dintr-un cuvânt.

Din primele fuioare ce-mpărtășesc lumină
Răzbat ș-acum ecouri, din clipa de-nceput,
Când singură, tăcerea, nimicul îl germină
Și noaptea o desparte, din timpul neînceput.

Prind palmele țărâna, din trupul ce mă doare
Și strâng în pumn o mână, de lut, ce se dezbină,
În  vânturile iernii, ce-l poartă spre izvoare,
Că toate-s trecătoare, de n-ai fi tu, Lumină!

Talmacire de vise


Albastru

Sub zvelte ramuri de cireș stau prinse,
Îmbrățișate strâns în floarea lor,
A noastre trupuri, fragede, aprinse,
Ce din petale nu se mai cobor.

Și astăzi, ceru-mi pare mai măiastru,
Prin geana ochilor pe tine te zăresc,
Cum cerul picură din ei albastrul,
Și printre lacrimi tandre, înfloresc.

Mă pierd cu totul într-atâta lăcrimare,
Dintr-un văzduh curat cu pleoapă grea,
Ce scutură din el ardent, candoare,
Pe chipul tău sublim, iubita mea.

Și-mi pare că te-ascunzi de mine-n frunze,
Ce-ți fac mantie, când te urmăresc,
Aș pune vântul de la nord să sufle,
Și trupul tău misterios, să-l dezvelesc.

Rup mersul timpului grăbit o clipă,
Şi brusc, ca după vis, să mă trezesc,
Cum te privesc etern, fără risipă,
Și-n ochi, albastrul meu îl regăsesc.


O clipă de iubire

Pe sub crengile de frasin,
Mă cufund... departe-n crâng,
Numai Luna să mă vadă,
Cum te chem și cum te plâng.

Iarăși,  noaptea mă primește,
L-al ei sân să mă ascund,
Tăinuit de ochii zilei,
Și de dorul din străfund.

Pașii-mi curg răniți, agale,
Prin covorul de frunziș,
Ce s-așterne sub picioare,
Și m-adoarme pe furiș.

Roi de stele mă-nconjoară,
Și mă poartă fermecat,
Pân’ la poarta gurii tale,
Ce mă-mpinge la păcat.

Te cuprind în palme toată,
Și-ți dezmierd, al tău chip blând,
Cu săruturi și cu șoapte,
Ce le-am dus cu mine-n gând.

Doar o ramură tresare,
Sub o rază de lumină,
Năruind iubiri de-o clipă,
Până-n noaptea ce-o să vină!


Daniel Dac SibiuDaniel Irimescu (n. 14 ianuarie 1972, în Sibiu): Nu sunt poet (sunt inginer IT), dar scriu ce-mi dictează sufletul încă din copilărie. Cred că muzica versurilor poate atinge acea coarda sensibilă a fiecăruia dintre noi care să ne împingă subtil spre a deveni OM. Am publicat primele mele poezii - conform trendului actual - pe Facebook. Am participat la primul concurs de creație, organizat de revista “Pro Litera” și de radio-ul “Pro Dioaspora” cu sprijinul grupului "Din dragoste pentru oameni și artă" (al d-rei Adriana Chirițescu), prezidat de doamna Elena Toma și de poetul Leonid Certan - care spre bucuria mea, m-a declarat câștigător la secțiunea valori literare, proză, poezie, cugetări.

Versuri publicate în antologiile:

Lyrics et Prosa  - Antologie de literatură contemporană
Fel de fel de stihuri
eCreator
Uitare de sine
Jurnalul unui câmp de aripi

Volume publicate:

Tălmăcire de taine (editura Genius)
De n-ai fi tu, Lumina! (editura Liric Graph)


Copyright © 2017 Daniel Irimescu
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.



Un produs Blogger.