MARINELA STĂNESCU















Promisiune

În lanul de grâu,
brodat cu stele roșii de mătase,
culcată stau și plutesc în albastru.
Am aripi și surâd soarelui.
Ochii te caută și gura te roagă,
buzele ard de atâta chemare.
Sălășluiești prin gânduri,
șoptindu-te, înălțându-te spre sufletul meu.
Dorul freamătă cuvinte nedeslușite.
În final înțeleg și vreau să auzi,
când te rog să aduci tot ce-ai promis:
iubire de vis, înțelepciune-n cuvânt si aripi de gând.

Valsul nufărului alb

Un urlet albit se înaltă,
Din mlaștina lumii.
E nufărul ce strigă…
Se înălța și cheamă cerul albastru
Îmbrățișându-i măreția.
Frumusețe fără egal,
Crescută din frământare si trudă,
Din tumulturi de vremuri
Asprite de gânduri.

Pur, el străbate tina
Din care își soarbe puterea,
Împodobind luciul apei în splendoarea petalei,
Și sufletul meu în culoarea odihnei.

Lumea îmi pare atunci o grădină de nuferi,
Lacul oglinda în care chipu-și privește
Tina spălată în rugina ploilor,
Albindu-mi petalele ochilor.
Altarul meu de rugăciune.

Sub privirea timpului cade lumina,
Înseninând depărtarea.
Colțul meu albit de gânduri are astăzi o formă:
Este sufletul ce cântă valsul nufărului alb,
Ce-a răzbit prin anotimpuri.


Invenții

În fiecare zi inventez.
Inventez ceva ce știam poate de mult, dar totuși...
Inventez cuvinte, lumină, păsări, zboruri și vise.
Șoapte de gând nespuse-n cuvânt.
Mireasmă de floare venită în cale cu adiere de vânt,
Mierea cuvântului venită din scoarta pământului,
Lumină de veghe ce arde in timp.
Plăpândă lumina, dar pură, senină.
Hoarde de fluturi ce fâlfâie aripile,

se inalță și împânzesc cerul albastru…
Inventez secunde de gene și gânduri,

cu vise în care cred.


EU

Sunt născută în Rusalii iar bucuria din zâmbetul meu
vine din legătura cerului cu pâmântul,
ce s-au unit la naşterea mea,
spre a-mi creea chipul.

Legământul acesta îmbină
mirosul de început al florilor verii,
când toate petalele au privit soarele în ochi,
şi au colorat dimineţile din obrajii mei înfrunziţi,
cu sufletul meu crescut în grădinile firii.

Privesc totul din punctul de vedere al verdelui înflorit,
şi încerc să înţeleg atracţia dintre lumină şi umbră.
Merg răsfăţându-mi paşii pe drumul ce îmi iese în cale,
şi îmi place să admir pădurea cu umbra ei, crescută în crâng.

Sufăr de trecerea timpului şi nu-mi ajunge iubirea
s-o împart cu cei dragi.
De aceea, revin mereu de unde am plecat,
să le spun că nu-i uit şi nu-mi fac păcat de Rusalii.
Încerc să împart atunci veşnicia în bucăţi,
şi mă desfac în toate părţile componente
spre a ajunge la timp oriunde am plecat.

Semnul recunoştiinţei îmi creşte pe umeri.
Doar Mama şi Dumnezeul meu sunt incluşi în fuiorul atingerii.
Tu, iubite de vrei să exist, păstrează-mi chipul intact,
şi inundă-mi grădina sufletului
cu mirosul de început al florilor verii.

Când Rusaliile coboară încet pe pământ,
eu am să fiu acolo aşteptându-te la umbra pădurii,
pentru un nou început din legământul nostru etern.

PoezieSunt Marinela Stănescu şi mă declar o mare iubitoare de viată şi tot ce înseamnă frumos. M-am născut în luna lui Cireşar în oraşul Odobesti, jud. Vrancea la data de 04.06.1973. Mă gândesc cu drag la semnificaţia lunii şi port în suflet culoarea cireşelor, dar mai ales în obraji. Mi-a plăcut să cunosc, să învăţ să citesc. Sunt licenţiata a Universităţii din București - Facultatea de Geografie şi în stiinţe economice Facultatea de Management Financiar Contabil şi Informatică de gestiune, master audit financiar-contabil.

Mi-a plăcut să scriu îmi place şi acum, iar încercările mele literare doresc să înflorescă într-un volum de versuri unde pun lumină, dragoste. Primele recitări au avut loc la serbările din şcoală, ori la prezentările revistelor din oraş. Într-un cadru mai festiv mi-am prezentat câteva poezii la sărbătoarea asociaţiei ADER – Un om între oameni” – unde, recunosc, am avut mari emoţii. Sigur îmi voi împlini un vis când primul meu volum de versuri va fi gata.

Poeziile m-aş bucura să ajungă la sufletul cititorilor mei şi să sensibilizeze prin conţinut. Oameni şi locuri dragi port cu mine în poeziile mele de suflet alături de anii copilăriei.

Copyright © 2017 Marinela Stănescu
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.


Un produs Blogger.