VALERIA MERCA

Poezie















Rondelul verii fierbinți

Vara mea, cu ochi fierbinți,
Te alung și iar te chem:
Mă deșiră, fă-mă ghem
Nesupuselor dorinți.

Nu ai cum să te dezminți,
Nici să frângi sfios tandem…
Vara mea, cu ochi fierbinți,
Te alung și iar te chem.

Lasă-ți pletele cuminți
Pradă vântului boem,
Frumusețe de poem
Să-mi compui din rugăminți,
Vara mea, cu ochi fierbinți!


Rondel de duminică

Dintre florile regale
Doar duminica e sfântă,
Clopotele  lin cuvântă
În acorduri ancestrale.

Bunicuțe vezi pe cale,
Vânt călduț câmpia zvântă.
Dintre florile regale
Doar duminica e sfântă.

Soare lacom dă semnale,
Fraged aluat frământă.
Vrăbii vesele se-avântă
Într-o mare de urale,
Printre florile regale.


Timp imperfect        

Aveam candva şi prieteni, şi duşmani,
Iar la gramadă -  toți păreau de-o mamă:
Înalţi la vorbe, preţioşi prin ani,
Îmbrobodiţi cu-o singură năframă.

Pe-obraz  a  lor noblețe îmi părea
Cazută  din înalt, din cele sfinte,
Mă amăgeam,  în timp, asemenea
Oftatului  ce stăruie-n  cuvinte.

De mângâieri, ori palme am primit,
Remediu am găsit în mărăcine,
Cu ochii țintă pe-un nou  răsărit
Aveam să  fiu prieten bun cu mine.

Când știu că am și prieteni, și dusmani
Îmi număr bucuriile în ani.    


Profesor Huedin
Valeria Merca (n. 4 noiembrie 1957, Huedin): Sunt profesor la Școala Gimnazială Specială Huedin, județul Cluj. Sunt pasionată de literatură, filozofie, teatru și psihologie. Scriu sporadic, sub impulsul unor momente. Am publicat în antologia Pași pe visele ierbii, editura Napoca Nova, Cluj Napoca, mai, 2017. În prezent postez versuri on-line pe pagina personală de facebook și site-uri literare: Însemne Culturale, Poduri peste suflete, Literaturitate.ro  ș a. Sunt membră a Cercului Literar de la Cluj. 

Volum de debut: Manuscrisul vremii (editura Colorama, 2019)
Pagina personală de Facebook: Valeria Merca

Copyright © 2017 Valeria Merca
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.


Un produs Blogger.