ANA-MIRABELA DIACU

Poezii

 

Oniric
 
Peste fețele noastre alunecă umbrele păsărilor.
Neizbutind a ne trăi propriul zbor
Îl contemplăm pe al lor
Nemișcați, în tăcere,
În sufletul pădurii.

Orașul rămâne îndepărtat,
Cufundat în propriul vacarm,
O încăierare gri de umbre
ce se scurg spre moarte,
nemilosul mormânt al celor singuri.  

Noaptea coboară peste noi,
Cerul se prelinge peste munți, peste brazi,
Iar stele ne sărută pleoapele închise;
Suntem doar visul de o noapte al lumii.


Supraviețuiri

Viața mea
Un nesfârșit efort de supraviețuire,
O disperare aproape sfâșietoare,
Un mers aproape târâș.

Prea multe neuitări.
Rănile s-au închis în zigzag
Un plâns aproape cântat
M-a adus până aici

Copilul speriat e cu mine mereu
Cu ardoare mă străduiesc
Să-l aduc în lumină
„Nu plânge!” îmi spun
Căci copilul sunt eu…


Fragil

Tată,
Eu nu mai pot să mă bucur de nimic
Am rămas în lume
Ca un cui într-o cruce străină
Surâsul meu e plin de tristeți
Și lumina mi-e, de fapt, un întuneric adânc.

Tată,
Eu nu mai știu ce gust are liniștea
Și nici cum să ajung la ea.
Bucuriile mi-s toate atât de străine
Și zilele mă lovesc rând pe rând.

Mă mai auzi?

Spune-mi că toate astea nu sunt în zadar,
Doar spune-mi ceva!


Dacă nu te aveam

Și poate că dacă nu te aveam
Te compuneam
Din clipocitul râurilor prin păduri
Din petale de crini
Sau lacrimi de rouă.

Te clădeam
Din finețea de neatins a aripilor de înger
Sau din strălucirea luminii la răsărit.
Te-aș fi inventat
De un milion de ori
Din tot ce are lumea mai presus
Dar știu sigur
Ca oricât m-aș fi străduit
Tot nu aș fi reușit
Să cuprind în tine
Adevărata Minune ce în suflet o porți.


Mâinile noastre își aparțin

Angelice tăceri
Ating pielea nopții
cu degete lungi și subțiri
Iubirea se hrănește din noi
Ca un prunc flămând
la sânul cald și plin al mamei.
Și ce întâmplare frumoasă
Ca într-un Univers nemărginit
Mâinile mele să aparțină
doar mâinilor tale.


O casă părăsită  
 
Ferestre pe fundal alb
Pereții și-au scris singuri povestea
Trăirile, secretele.
Camere goale își așteaptă vocile
Pași cuminți se mai aud la apus
Când adorm florile de cireș
Scârțâitul podelelor, șoaptele vântului
Fac umbrele să muțească
Uși ferecate din două cuvinte
„Nu acum!”
Doar perdelele mai au pereche aici
Tăcut, sufletul casei  
Încă te respiră
Încă te așteaptă


Tot ce nu s-a spus

Cuvinte nerostite -
Tot ce nu s-a spus,
planează haotic
În spațiul rămas între noi
La fel ca sufletele celor plecați
cărora nu li s-a făcut încă dreptate
Și care,
Frenetic,
Oscilează între lumi
Căutându-și
Pentru totdeauna
Pacea.


Ana-Mirabela Diacu (n. 05 decembrie 1986, Caransebeș; locuiește în Piatra Neamț): Absolventă a Facultății de Litere din cadrul Universității “Alexandru Ioan Cuza” din Iași, specializarea Limba și Literatura Română - Limba și Literatura Franceză. A debutat literar cu poezie în clasele gimnaziale, în revista școlii, unde publica frecvent, apoi cu proză (eseu) în 2004 în revista Lumea Credinței. A publicat în revistele Boema, Actualitatea literară, Confluențe Literare, Neuma, Axis libri, Vatra Veche, Thymes, P(ro)ezia, Acolada, Scriitorul, Monitorul de Poezie, Urmuz, Cafeneaua Literară, Spații culturale, Banchetul, Liternautica ș.a. Ana-Mirabela Diacu a  participat la proiectul Poemele Izolării realizat de către Muzeul Național al Literaturii Române (Iași, 2021) și a apărut în Advent Calendarul de Poezie organizat de către Editura Cartea de După (2021). Publică poezie în grupurile Cenaclul literar noduri și semne, Cronopedia, Literatura pe tocuri, Cenaclul maximinist, Cenaclul literar Țara cuvintelor, Poesis 2020, Arta poetica, Radio Poema, Arena literară, poezie.ro, Clipa de alb, Jurnal poetic, Literatură pe tocuri, Cercul literar de la Cluj. O parte din poemele Anei-Mirabela Diacu au fost citite la Radio Vocativ în cadrul emisiunii Poemania Virtuală realizată de către doamna Elena Lucia Spatariu Tudose.

Prezențe în antologii:

Toamna metaforelor (antilogie a Asociației Scriitorilor pentru Promovarea Realizărilor Artistice, Editura Inforapart, 2020)
Aripi spre zbor (Editura Bogdania, 2021)

Volum de debut:

Lumini și umbre (Editura Heyday Books, 2023)


Copyright © 2024 Ana-Mirabela Diacu
Utilizarea integrală sau parțială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.
 


Un produs Blogger.