GABRIELA MARIN

Poezii


PE CUVÂNT DE URSITOARE!
POEZIOARE ÎN MINUSCULE


Familiei mele, cu toată dragostea și recunoștința mea.


monolog

mă petrec tăcut pe pietrele trecutului
și urc mereu spre ceruri viitoare
plutind și-alunecând în gând pe nori și soare
oare?

mă visez în prezentul clar și limpede
zburând ușor cu tine-n minte
și eu cu tine și tu cu mine surâzând
când?

mă trezesc în timp uitat de galaxii tăcute
caut steaua ce mereu sclipește pe unde
amintindu-mi-te mă transform în nesfârșite clipe
oare când? și unde?

oricând
oriunde

oriunde
oricând


instincte primare

mi-e o foame de lup de cunoaștere
nu mă pot abține să visez
mi-e o sete nebună de creativitate
nu pot să mă opresc din cugetare
mi-e un dor cumplit de erudiție
n-aș mai pleca din poezie
mi-e drag de nu mai pot de lectură
îmi vine să compun întruna
mi-e imposibil să nu imaginez
aș abuza la nesfârșit de povestire
mi-e o poftă nestăpânită de mituri
aș devora romane zi-de-zi, ceas-de-ceas

aș trăi doar cu Lumină și Cuvânt


definiție

cuvântul? putere măreață
cuvântul? aripi fremătânde de viață
cuvântul? șoapte în noapte
cuvântul? concepte-nțelepte, coapte
cuvântul? strigăt de glorie
cuvântul? cântec de victorie
cuvântul? sensul discursului
cuvântul? mátricea Universului
cuvântul? cunoaștere deplină
cuvântul? esență divină
cuvântul? Cântarea Cântărilor
cuvântul? mirarea mirărilor
cuvântul? ființare eternă
cuvântul? dulcea limbă maternă
cuvântul? oglindire de sine
cuvântul? exprimare în rime
cuvântul? liniștea dorurilor
cuvântul? strălucirea stelelor


oglindă

apă pură înghețată
suprafață argintată
nuferi albi plutind pe apă
realitate reîntrupată
distanțare-apropiată
reflecție imaginată
cunoaștere disimulată
adâncime spiralată
concentrare estompată
simetrie radiantă
regăsire alternantă
ființare multiplicată
închipuire inversată
părere - inventată?


stropi de veșnicie

ploaie de luni și stele
în cerurile mele
eterne
ploaie de sori și comete
în universurile mele
concrete
ploaie de planete și culoare
în inima mea
iubitoare
ploaie de lumină divină
în ființa mea
deplină
ploaie de iubire infinită
în sufletul meu
care-ntruna palpită


vis în vis

visez în vis
c-adorm pe-un nor
visez în vis
că zbor pe-o stea
visez în vis
că beau nectar
visez în vis
că respir lunar
visez în vis
că trăiesc solar
visez în vis
c-amețesc în eter
acolo foarte sus
visez în vis
că nu te-ai dus
visez în vis
că ești aici
ca-n orice vis


Geneză

Zeu în Dumnezeu
Gând în gândire
Cuvânt în cuvântare
rost în Rostire
lumi în Lumină
chip în închipuire
drag în dragoste
imagine în imaginație
muză în muzică
trup în Întrupare
Ființă în ființare
Suflet în suflare
finit în Infinit
eu cu Dumnezeu


rugăciune

ai ținut Lumina în mâinile tale
ai ținut totul în mâinile tale
ai ținut perfecțiunea în mâinile tale
ai ținut veșnicia în mâinile tale
ai ținut sori și luni în mâinile tale
ai ținut lumea în mâinile tale
ai ținut gândul în mâinile tale
ai ținut cuvântul în mâinile tale

în mâinile tale mă ții pe mine
în sufletul meu te țin pe tine
mulțumesc


curcubeul meu frumos

inima mea roșie
begoniile mele orange
soarele meu galben
iarba mea verde
iubirea mea albastră
cerul meu indigo
irisul meu violet

sângele meu roșu
apusul meu orange
narcisele mele galbene
primăvara mea verde
marea mea albastră
panseluțele mele indigo
văzduhul meu violet

speranța mea turcoaz
optimismul meu roz
viitorul nostru luminos


Gabriela Marin (n. 21 martie 1966, Oltenița): Sunt absolventă a Facultății de Limbi Străine (specializarea Franceză / Engleză) din cadrul Universității din București și a cursurilor de Master în Lingvistică Aplicată - Didactique du Français Langue Étrangère la Université des Antilles,Martinique. Prin poeziile mele vreau să demonstrez că se pot  scrie lucruri interesante, inteligente, elegante și "valabile" chiar și fără majuscule, fără punctuație și în enunțuri eliptice și scurte ("Cine mai are  răbdare azi sa citească?").


Copyright © 2023 Gabriela Marin
Utilizarea integrală sau parțială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.
 


Un produs Blogger.