ANDREEA DENISA CIOBANU

 

Poezii

*

mâine nu o să fiu fericită,
nu o să mai vomit sau consum alcool ieftin
mâine o să arunc margarina din frigider
și o să fac curățenie în dulapul cu medicamente,
nu o să amân să citesc din nou cărți
care mă distrug emoțional și vor intra în mine
pentru următoarele 90 de zile,
voi șterge geamul din cameră și voi aplica
cremă pe tatuajul nou-născut
îmi voi spune de pe acum,
mâine nu voi fi fericită.
poate am să ascult același playlist melancolic
timp de trei ore în care
aș putea învăța pentru examenul de luni,
sau să mă prefac că citesc și gândul nu mi se duce
la serialele abandonate
la tot felul de lucruri neimportante
care nu-mi vor
defini viața
mâine voi fi productivă,
am să plâng dorm,
un fel de rutină zilnică.


life lately

afine și sushi de la lidl
conversații cu tine la fiecare douăzeci și
patru de ore în care am înjumătățit sticla de vin.
am încercat să nu mă gândesc la pielea palidă,
la alunițele și cicatricile tale care se aseamănă
unor căpșuni la care nu pot ajunge,
nu mă pot păta de vinovăție, de gustul aromat
(al celor proaspete sau al tău, nu știu)
nu pot întinde afinele în ultima nutella de pe raft
pe care n-am luat-o, gândindu-mă
la fericirea băiețelului de cinci ani care s-ar ridica pe vârfuri,
înălțându-se la borcanul pe care mama și l-ar permite cu greu - te-ai fi regăsit în el.
avea un zâmbet mic dar călduros, privirea axată
pe fețele oamenilor triști din supermarket
căuta mâna mamei lui, asigurându-și siguranța zilei


*

andreea lasă fetele că nu sunt bune
găsește și tu un băiat drăguț ca al mariei
fă ceva cu viața ta, lasă cărțile și scrisul
că ai să mori de foame și ajungi la o vârstă -
ajung poate la douăzeci, douăzeci și unu, și doi
dar tot scrisul, cititul și iubirea la alegere vor fi și atunci,
im born sick și mama trebuie
să accepte tâmpita realitate în care fiica ei
nu a ajuns nici medic, avocat sau profesor la feminin
poate doar o studentă care face voluntariat și
merge în târguri cu sacoșa plină de șervețele,
în caz de văd o fată frumoasă cu un idiot,
să-mi șterg lacrimile pentru ea
să am cu mine un baton de ciocolată în caz
de va fi rănită cu prostie,
poate și un umăr pe care să stea dacă
n-aș mirosi a spirt usturoi orbit singurătate,
a cafea râncedă care face să-mi crape sufletul în mine,
care e vai de capu' lui oricum și îl țin doar de decor
să pară că mă pricep cât de cât la oameni,
la dragoste probleme chestiuni emoționale literatură
să mimez durerea ca o plăcere, o distracție - ceva banal
ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat


iarnă, chirie & nostalgie

îmi exersez răbdarea
în timp ce mă îmbrac cu un pulover gros și uzat
calorifere reci & miros de singurătate
cheful de viață a murit de mult, încerc să-mi termin proiectul
încerc și nu reușesc
răbdarea mi-o exersez
gresia rece, merg cu pași desculți până în colțul dezordonat numit bucătărie
nu-i cine știe ce, dar e a mea
locul meu de a-mi savura cafeaua în timp ce vântul se zbate să intre în casă
prin distanța dintre termopanele puse aiurea.
frigiderul este sexy, mobila aproape goală câteva lucruri de la mama,
instalația electrică își bate joc de existența mea.
fac ture de chirie, încercând să-mi încălzesc sufletul
fac ture de chirie și aud fericirea vecinilor mei în ecouri de pe hol.


bolnavi amândoi varianta lirică

undeva în semiîntuneric
îmi cuprinzi mâna cu o ușoară teamă
evitând orice contact vizual,
iar eu simt cum respirația ta devine una cu a mea,
simt cu inimile noastre se cuprind
și despică durerea până când devenim un adăpost
pentru boala numită dragoste.



Andreea Denisa Ciobanu (n. 2004, Vulcan): Am 19 ani și sunt studentă la Facultatea de Sociologie și Asistență Socială din cadrul Universității din București. Scriu poezie de nevoie sau să pară că fac ceva cu viața și pe lângă cititul în cafenele sau îngrijirea proiectului notedesubsol. Găsiți poeme rătăcite prin revistele Euphorion, Literomania, Vatra, Poezia de Duminică, Poetic Stand, Versus Magazine, Kooperativa Poetică & Axis Libri.


Premii:

Premiul III (secțiunea poezie, la concursul Un condei triumphător)
Mențiune & Premiul pentru popularitate (la Concursul de Creație Mental Health for Romania)


Copyright © 2023 Andreea Denisa Ciobanu
Utilizarea integrală sau parțială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului
.



Un produs Blogger.