ADRIANA WEIMER

ADRIANA WEIMER

 Marea cea mare

Cu Marea cea mare
în suflet
şi-n priviri
– cât o pot cuprinde –

contopindu-ne
cerul,
visele,
iubirea,
destinul.

Cu iubirea ta-n suflet
Marea cea mare
mă cunoaşte,
mă cheamă
în largul ei...

sunt în largul meu...


Sărut infinit

Adun
scoici colorate
şi nisipul sărat
îmi măsoară
paşii
alături de-ai tăi.

Libertate,
sentimentul
Mării celei mari
mă cuprinde,

îmi cuprinde
iubirea,
gleznele,
mijlocul,
faţa,

ca-ntr-un sărut infinit.


Neţărmurită iubire

Neţărmurită-i iubirea
la ţărmul tău
fără sfârşit...

Seninul tău
e acum şi al meu,

zbuciumul meu
e acum doar al tău

val după val
ne spunem
bucuria revederii.


Îţi ating cerul

În largul tău,
în largul meu,
te cuprind în priviri
Mare…

şi valul tău
mă înalţă

şi seninul tău
mă cuprinde.

Îţi ating cerul
cu inima,
cu iubirea.


Energie vie – Marea

Energie vie – Marea
mă cuprinde-n priviri,
o cuprind în priviri,

mă cunoaşte
ca fiind a ei

– energie vie
din energie vie –

îmi cunoaşte paşii
pe nisipu-i sărat şi fierbinte
cu miile de scoici
răscolite de valuri,

îmi cunoaşte
iubirea,
şi seninul,
şi cuvântul
renăscut înspre ea.

Uniunea Scriitorilor din România

Iubirea mea

Iubirea mea,
sunt aici întru tine,

cu tot soarele
şi seninul
în suflet.

Iubirea mea,
eşti aici întru mine,

cu tot verdele
Mării
în priviri.


Clepsidra cuvântului

Măsor timpul
prin clepsidra cuvântului

şi tot nisipul Mării
îl măsoară curgând

– scoici sfărâmate
sub talpa timpului,
şi a mea,
sub umbra timpului,
şi a mea.

E-o contopire de mări
– o mare de cer,
una de apă
şi una de nisip –

şi zbuciumul timpului
– val după val,
clipă după clipă,
trecere după trecere –

dincolo de clepsidre
şi cuvânt.


Suflet-iubire

Mare-smarald
cu suflet-mister

dragostea mea
renaşte
cu fiecare senzaţie
a valului tău,
a scoicilor frânte
sub talpă…

Suflet-iubire
cu privire smarald.


Dulcea lumină

Am adunat în priviri,
și în suflet, și în minte,
fascinația pietrelor
spălate de valuri,
Maree Egee

– piatră din trupul muntelui,
val din trupul mării-ți
și nesfârșitul zbucium
din ochii tăi albaștri –.

Mă vei chema cândva
în brațele tale
să pot să gust
din însorita Cretă a Greciei
dulcea lumină?


Amintirile Mării

Septembrie întâi
ai venit să ne porţi
iubirea,
amintirile verii,
ale Mării celei mari,
regăsirile...

să le porţi
în larg de albastru.

 

Adriana Weimer (n. 13 februarie 1968, Lugoj): Poetă, eseistă, bibliotecară (Biblioteca Municipală Lugoj), jurnalist cultural, promotor cultural foto-video. Absolventă a Universității de Vest din Timişoara (Colegiul de Institutori, Secţia Desen), a Universității din Bucureşti (Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei) a cursurilor de masterat „Sistemul Info-Documentar în Context European” organizate de Facultatea de Ştiinţe Politice, Filosofie şi Ştiinţe ale Comunicării din cadrul Universității de Vest din Timişoara. Adriana Weimer este membră a Uniunii Scriitorilor din România – Filiala Timişoara; membră a Societății Ziariştilor din România; membră a Societăţii de Ştiinţe Istorice din România – Filiala Lugoj; redactor la „Monitorul de Lugoj” (Primăria Municipiului Lugoj); redactor la „Actualitatea literară” şi la „Actualitatea” (Lugoj); secretar general de redacţie la revista “Sintagme literare”; redactor şef la revista „Unirea” din Viena; redactor la RTV „Unirea” (Viena).

Premii:

Premiul III (la Concursul Naţional „Pana de aur”, Dej, 1984)
Premiul Ziarului „Drapelul Roşu” (la Concursul Naţional de Poezie Contemporană „Nichita Stănescu”, Timişoara, 1986)
Premiul Revistei „Dacia Literară” (la Concursul Naţional de Poezie „Nicolae Labiş”, Suceava, 1995)
Premiul II (la Festivalul Naţional „Orfeu” de Poezie Ardeleană de după 1989, Cluj-Napoca, 1996)
Premiul Ziarului „Unirea” (2003)
Premiul III (pictură, Portretul lui Lucian Blaga, la Festivalul Internaţ.inal „Lucian Blaga”, Sebeş -Alba, 2004)
Premiul I (la Festivalul Naţional de Poezie „Nichita Stănescu”, Timişoara, 2003)
Premiul II (la Festivalul Internaţional de Creaţie Literară Religioasă „Lumină Lină”, Timişoara, 2004)
Premiul III (pentru volumul „Un cer de cuvinte”), Menţiune Specială (pentru poezia “Lumină de stea”), Premiul Internaţional de Literatură („Corona” Italia, 2017)

Volume de poezie:

Drumuri în noi (Editura Marineasa, Timişoara, 1997)
Profund (Editura Marineasa, Timişoara, 2000)
Infinita Iubire (Editura Marineasa, Timişoara, 2005)
Clipa – Infinit (Editura Marineasa, Timișoara, 2009)
Memoria frunzei (Editura Anthropos, 2010)
Un cer de cuvinte/A sky of words/Ein Himmel voller Worte/Un cielo di parole/Un ciel de paroles (traducerea A.D. Cruceanu, Hans Dama, I. Sîrbu, E. Ghiţă, Editura Marineasa, Timișoara, 2012)
Cuvântul din cuvânt (Editura Eurostampa, Timişoara, 2017)
Lumină de stea (Editura Eikon, Bucureşti, 2018)

Copyright © 2021 Adriana Weimer
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.