BIANCA C. DAN
















moartea e un graffiti scris pe inimă

moartea nu are profil de facebook
deși e prietena tuturor o găsești la colțul blocului
asmuțind câinii îți împinge mașina îți leagănă copilul
oriunde ai nevoie de ea  chiar și pe timp de pace
împarte vieți pe carosabil seacă fântâni
dezbracă mirese în noaptea nunții

și toamna e mult mai sociabilă
se simte în largul ei printre atâtea frunze
sărută mai apăsat  predă alchimia
notează în agendă informații confidențiale
celor plictisiți de spovedanii web

s-au îndrăgostit de ea toți vecinii de palier
de mersul ei cu vino-ncoa
bărbații vor s-o agațe la semafor
însă e atat de inaccesibilă
ca o senzație de arsură în plexul solar


lumina din fiecare

am ezitat când stelele s-au izbit de pământ
spălam morții și îi așezam în vitrine
mai ții minte cum li se potriveau hainele
apoi deschideau ochii și ne fixau cu milă
ca pe niște eunuci bătrâni într-o eră de matriarhat
până și copiii se jucau de-a sicriele
îngropau păpuși de la brâu în jos
scotocind în nisip după gâze și alte chestii lumești
pe care unii le pun la păstrat în borcane
și mai erau acele scări peste care treceau licuricii
și nu vedeam decât șerpi încolăcindu-se de lună
copaci negri dansând deasupra ferestrelor
ca și cum ar vrea să înghită lumina din fiecare

e cineva care să alunge întunericul din noi
fără să-l doară palmele de atâtea stele?



singurul animal îndrăgostit

nu am nimic împotriva celor care-au uitat să iubească
în locul lor păstrez în borcane cărăbuşi roşii
închid ușa şi plec mai departe
în salinele prin care trec vii îndrăgostiţii

când şi când, îngerii mei strigă
acuzându-mă de neiubire
de tot felul de alte crime şi sperjururi
menite să zguduie din temelii

ai făcut ravagii în somnul iepurilor
şi oraşul nu a mai fost la fel de atunci
am rămas printre oameni singurul animal
care iubeşte


azi noapte am pus capăt zilelor

azi noapte am îmbătrânit 
părul mi se răsfira pe umerii tai şi era cald
o stare cataleptică bântuia străzile până la identificare
te ţin de mână strâns îţi strivesc degetele
să nu-mi fugi odată cu timpul
în această noapte am o mie de ani
oraşul nu mă mai încape şi luna s-a făcut mică  pe cer
în ochii tai văd îndrăgostiţi care se dezmiardă
încă de la începutul lumii.

azi noapte am pus capăt zilelor
în care credeam că moartea e o femeie desculţă
care bate la uşă în fiecare seară  apoi te dă uitării
ca şi cum  nu te-ar fi iubit niciodată.

Note despre mine însămi:

Bianca C. Dan (Dan Bianca, n. 25 iunie 1983, Deva): Sunt căsătorită, am un băiețel, doi câini și o șinșila. Iubesc animalele, pădurea și pietrele. A fost o vreme când poezia m-a salvat de mine însămi, mi-a pansat rănile și mi-a scris povestea. De profesie sunt corector media. Am publicat versuri în evistele literare Provincia Corvina, Fereastra, Cafeneaua literară,  Discobolul, Orient latin, Algoritm literar, Ardealul literar, Orizont Literar Contemporan, Nomen Artis. Poeziile mele au fost incluse în antologiile Confluențe lirice, Poeți în labirint, Muguri iertați. Au scris despre activitatea literară Ovidiu Vasilescu, Daniel Dragomirescu, Ionuț Caragea, Adrian Grauenfels, Ion Kamla, Daniel Dăian, Volodia Macovei.

Volume de poezie:

Transplant de iubire
Ultima carte despre întuneric
Lumina celei de a șaptea umbre

Premii:

Premiul I la concursul „Timpul iubirii, Prieteni de suflet” (ediţia I, Oneşti)
Nominalizare la concursul internaţional „Starpress” (2010) 
Menţiune la concursul literar Visul” (2010, Orăştie)
Premiul I la concursul de creaţie literară „Eugen Nicoară - La  porţile visului” (ediţia XX, Reghin, 2010)
Premiul „Orfeu” al scriitorilor danubieni la festivalul „Nicolae Drăgan” (ediţia I, Galda de Jos, Alba, 2010)
Menţiune la concursul literar „George Ţărnea” (Râmnicu-Vâlcea, 2010)
Premiul revistei Algoritm literar la concursul on-line „Poezie şi suflet”
Premiul I la concursul „Dragostea-i destin străvechi” (Piteşti, 2011)
Premiul Cafeneaua literară la concursul „Leoaică tânără iubirea” (Pitești, 2011)
Premiul III la concursul literar „Visul” (Orăștie, ediția a VII-a, 2012)
Premiul special la concursul literar „Visul” (secțiunea volume publicate,  pentru „Transplant de iubire”)
Mențiune la concursul de literatură Agatha Grigorescu (ediția a 6-a)


Copyright © 2019 Dan Bianca (Bianca C. Dan)
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.