ELENA IRINA SPILCĂ

















De-ar fi să fiu cuvânt

De-ar fi să îmi doresc să fiu ceva în lume,
Cuvânt aș vrea neîncetat să fiu,
Doar călimara să îmi fie larg sicriu
Și cu cerneală-albastră să las urme.

Și literele să le-arunc pe foi ce-s goale,
Cu gânduri și cu vise să vă-mbăt,
Ca să-mi întorc încoace și-ndărăt
Și fericirile și supărările-n rafale.

O, Doamne dă-mi cuvântul să-i dau viață
Și în culori să-amestec seva lui,
Cântând balade triste cerului,
Să îi devin iubită și chiar soață.

Un dor mă-apucă noaptea să-mi preling,
Oftatul transformându-l în cuvânt,
Cuvânt ce în poem se vrea curând
Și dorul astfel cu cuvântul să îl sting.

De-ar fi să fiu cuvânt m-aș strecura
În sufletele celor ce citesc
Și cu iubire ei se rătăcesc,
Tot căutând poemului curbura.

O, lasă-mi doar un vis de-a fi cuvânt,
În largul anotimp ce-și cântă valsul
Și printre litere să îmi fac dansul,
Din viață, ca să nu mai plec nicicând.

(din volumul Metamorfoza iubirii, editura Self Publishing, 2016)


Cumplite tăceri mă ard în zile ploioase

Cumplite tăceri mă ard în zile ploioase.
Privesc pe geam şi nu găsesc răspunsuri.
Nu mai ştiu să caut lucruri frumoase,
Care să-mi bucure sufletul în poetice rânduri.

Mă aşez lângă tine şi m-atinge tristeţea.
Te doresc, te resping, nici eu nu mai ştiu.
Eşti visul ce-mi macină lin tinereţea,
În trecute simţiri, fiori-n suflet pustiu.

Se prăvălesc peste mine şlagăre ninse.
În vechea cameră se-aude un disc
Despre clipe năluce-mbrăcate-n mirese,
Căci orice iubire prezintă un risc.

Mi-ai vândut iluzii în pierdute-anotimpuri.
Copilul din mine s-a bucurat naiv,
Precum un magician mi-ai oferit trucuri
Şi m-am pierdut în ochi-ţi contemplativ.

Adesea te-ntreb de m-ai iubit?
Tăcerea ta mă învăluie trist.
E un lucru ştiut că nu te-am dorit,
Resemnată am simţit că mi-ai fost sortit.

Joc ruleta rusească cu bastardul destin.
Aleg să rămân, deşi ştiu că greşesc.
Mă laşi pentru-o clipă chiar să te domin,
Plăcută senzaţie să te-mblânzesc.

Ploaia păgână-mi loveşte pervazul.
Pereţii din cameră simt că mă strâng.
O lacrimă dulce-mi brăzdează obrazul,
Mi-o sorbi de pe faţă c-un sărut prelung.

Pleoapele-mi grele topite de dor
Se-odihnesc pe pieptul tău lat.
În visul meu aşezată tăcută pe-un nor,
Iubirea-mi din suflet s-a conservat.

Ne-am despărţit de zeci de ori pân-acuma,
Dar tot împreună ne-a adus viaţa.
Semănăm în urma noastră furtuna,
Când te văd surâd, ori mi se-ntunecă faţa.

Eşti calea-mi spre iad sau spre rai, nu ştiu sigur.
Doresc, împlinită lângă tine să fiu,
Când trupu-mi atingi mă simt ca un mugur,
Păstrat pân-atunci într-un umed sicriu.

Existenţa mea e legată de tine,
Tablou infinit cu scene de-amor.
Gelozia mă mistuie, când nu eşti cu mine,
Urletele îndoielii se unesc într-un cor.

Pentru mine eşti o persoană aparte.
Florile toate din balcon îmi arată,
Petale păstrate cuminte-ntr-o carte,
Curioase cuvinte sădite în artă.

Dorinţă curată şi dor de mai bine,
Nutresc noi doi să avem la final.
Culoare şi zâmbet să se îmbine,
Într-o rază de soare ca un pumnal.

Destinul cu râvnă pentru noi să lucreze,
Ploi şi nămeţi hotărâţi să-nfruntăm.
Iubirea noastră peste ani să dureze,
Intemperiilor vieţii să nu cedăm.

(Bucureşti, 10 februarie 2013)

ELENA-IRINA SPILCĂ


Îngeri pe pământ

Căzuţi pe pământ cu aripi fâşii,
Cu feţe naive şi inimi zglobii,
Mânuţele-ntind, de gât ne cuprind,
Cu glasul lor cristalin ne surprind.

Deşi sunt infirmi, întregi ei se simt,
Îngeraşi fără aripi care nu mint.
Suferinţa îi zdruncină chiar de zâmbesc,
Ne dau lecţii de viaţă în mod ştrengăresc.

Din totală iubire se coboară-ntre noi,
Înfruntându-şi destinul ca nişte eroi.
Sufletul lor îşi emană mireasma,
Ne curăţă viaţa la fel ca aghiasma.

Crucea o poartă cu capul plecat,
Absolvindu-ne astfel de orice păcat.
Lumină solară revarsă din ei,
Se duc la tăiere precum bieţii miei.

Golite păreri avem când gândim,
În neputinţă absurdă speranţe strivim.
Nu ştim să pricepem a lor fericire,
Ce în noi se transformă-n amară mâhnire.

Bucurie şi slavă aduc prin durere,
Sacrificiul suprem e doar mângâiere.
Când se-nalţă la ceruri îşi refac aripile,
Prin zborul lor ne ridică poverile.

(din volumul Iubirea, în toate formele ei, editura Smart Publishing, 2014)


Fulgul de nea

Tremur în palma ta și mă topesc,
Sunt doar timid și te doresc.
Vin pe ascuns în miez de iarnă,
Când cerul stele vrea să-adoarmă.

Ușor din cer mă scald în ger,
Cu îngeri cânt și mă ofer,
Să-ți scald privirea în lumină,
Când vocea nu îți mai suspină.

Vezi tu, iubito? Sunt firav,
Dar fără tine sunt bolnav
Și ca să-ți văd surâsul drag,
La tine cad ades pe prag.

În mii de fulgi eu mă divid
Și când te-observ devin lichid.
Moartea e doar o umbră falsă,
O scenă cu cortina trasă.

Pe buze-ți mor, dar fericit.
Nimic nu-mi pare mai cumplit,
Decât să mă topesc pe-asfalt,
Sub talpa omului înalt.

În fulgi de nea mă tot transform,
Doar că să uit și iar să-adorm.
În vis să îți apar râzând,
C-am fost doar fulgul tremurând.

Vei ști atunci iubita mea,
Că-atâta timp cât voi putea,
În fiecare iarnă-ascuns,
Pe buze îți voi da răspuns.

Tu doar te roagă pentru mine,
Să vin ne-ntârziat la tine.
Iar iarna să-ți aducă-n dar,
Un fulg de nea ce e hoinar.

(București, 5 ianuarie 2016)


Vocea ArmateiElena Irina Spilcă: Născută la data de 07.02.1981, bucureşteanca Elena-Irina Spilcă este absolventă a Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice din cadrul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative din capitală. Elena Irina Spilcă a avut dintotdeauna sădit în suflet cuvântul, drept pentru care a debutat publicistic în ziarul săptămânal Observatorul Militar, în anul 2004, semnând în timp conţinutul mai multor articole şi rubrici diverse, precum: Floare de lotus, Povestea locotenentului, Stradivarius  şi pianul, Între modă şi destin, Stresul în mediul militar, Pilule anti stres, Terapii neconvenţionale, În lumina astrelor ş.a.m.d. Zece ani mai târziu, aceeaşi publicaţie îi găzduieşte în paginile sale poemul de debut, intitulat „Femeie în luna martie”, iar apoi în numărul 1/2014, al revistei Viaţa Militară îi este publicat poemul Iertare.

Pentru că poezia a rodit mereu în inima ei și cuvintele au început „să curgă șiroaie”, în anul 2014 are loc publicarea primei sale cărți de poezie numită sugestiv Iubirea, în toate formele ei, la editura Self Publishing, despre care poetul Marius Robu spunea: „Stilul modern este prezent în versurile acestei cărţi într-o manieră mai concisă, mai absconsă, mai profundă, în timp ce stilul clasic, mult mai elaborat, fascinează prin descriere”. Doi ani mai târziu apare și cea de-a doua carte, care se dorește a fi o continuare a primului volum de poeme, intitulată Metamorfoza iubirii, editura Smart Publishing, a cărei lansare are loc pe 10 decembrie 2016 și este un real succes. Nici antologia nu a lăsat-o indiferentă publicând în 2014 în antologia Tata, coordonată de scriitorul Gheorghe Puiu Răducan, iar în 2017 în antologia literară Contraste Culturale.

Partea jurnalistică este acea etapă frumoasă la care Elena Irina Spilcă se întoarce întotdeauna cu plăcere, deoarece colaborarea sa cu diferite reviste precum Chitchat magazine, Contraste Culturale, Pro Arme, Viața Militară, Eminesciana, Pro Art, are loc în mod constant. Mai mult decât atât, pentru că poeta este o iubitoare de artă și cultură, dar în special de adevăratele valori, din noiembrie 2016 este și realizatoare a emisiunii Amprente de la radio Vocea Armatei, o emisiune în care până în prezent au călcat pragul oameni din diferite domenii ale artei, culturii și chiar sportului, cum ar fi: muzicianul Mihai Napu, multiplul campion mondial la karate Oliwer Dobre, pictorița și scriitoarea Victorița Duțu, scriitoarea și jurnalista Oana Georgescu, graficianul Alexandru Ciubotariu, scriitorul Pavel Corutz, regizorul Cătălin Saizescu, scriitoarea Corina Herghelegiu etc.

Printre marile ei pasiuni este inclusă mai nou și pictura în ulei, care a început să ia forme din noiembrie 2016 și căreia îi acordă o deosebită atenție.

Citește mai multe poezii aici: Elena Irina Spilcă - Te ador(m)
Blog personal: E. I. Spilcă
Pagina Facebook: Elena Irina Spilcă

Copyright © 2018 Elena Irina Spilcă
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.


Un produs Blogger.