DANIELA VIZIREANU - PAUZE

 

Poezie contemporană

pauze

(I)

apa liniștită pe noptieră
ușă deschisă semn de confirmare
din ce în ce mai aproape
din ce în ce mai plauzibil este scenariul
pe esofag nu mai cresc flori
acolo un animal iubit de toată familia
ultima suflare
necesită curajul unei mame-focă de
a-și apăra puii născuți prematur
pe coasta namibiei
o mișcare de pe o parte pe alta
pătura în jurul corpului o foaie motolită
de un copil furios
pare că stăm cu toții în jurul bradului
zâmbitori
dar noi stăm în jurul lui tata
nimeni nu vrea să spargă gheața
să imite zgomotul vagoanelor
de noapte


(II)


purtăm o discuție cu miros de brânză și salam
te clatini o floare în bătaia vântului
dai vina pe plăcile tectonice ale sufletului
am rău de înălțime
poza se clătină la fiecare pas știu de vină sunt plăcile tectonice
poza ta e prima purtată cu cea mai frumoasă precizie
ca cea a unui mare dictator în mâna fetei
pe farfuriile de unică folosință se depun
regretele sincere condoleanțe și restul
ștacheta n-a fost predată
mă uit la tine
înghit în sec cuvinte pe care nu vreau să le las în
aerul dușmănos al satului
le țin înăuntru unde e cald și bine
în organul din zona toracică


(III)


oamenii cred că e greu să scrii despre moarte
mai ales când e personală mai ales când nu e triumfală
ecranizată comentată
între dâre de fum pe canapele de piele
desolemnizată de marii elefanți
pentru mine devine din ce în ce mai ușor
să mă lepăd să o donez ca pe un lucru
de care mă împiedic în casă
asta nu mă face un om rău
nu mai cred în mentalitatea victimei
m-am împrietenit cu câinii de noapte
după ce m-au mușcat în punctele mele fierbinți
mi-au violat blândețea în mod repetat
au înțeles tentativa

aș spune mai multe
aș spune
dar ce să spun dacă
tata a murit simplu


Mai multe poezii și profilul autoarei aici: Daniela Vizireanu
Citește și: Daniela Vizireanu - sunt cumințenia pământului
Prezențe în România literară: Daniela Vizireanu
Pagina Facebook: Daniela Vizireanu

Copyright © 2021 Daniela Vizireanu
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.


Un produs Blogger.