GABRIELA TROTUȘ















Negăsită de timp

Îmi ghicea în semințe de floarea soarelui
că sunt femeia negăsită de timp.
Nu l-am crezut,
eu purtam timpul cu mine,
îmi răvășea părul,
îmi adâncea cuta dintre sprâncene,
în fiecare vară îmi lasă pistrui pe umeri,
să țină loc de mângâieri.
Nici într-o mie de lumi n-aș putea
să-mi pierd timpul
și nici el pe mine,
mai ales acum când i-am luat chipul târziu!


Nu știu ce am făcut

Nu știu ce-am făcut,
ce fereastră din cer am deschis
răscolind timpul
am ajuns într-o clipă la tine în vis.
Mă purtai pe o geană
sau poate era o frântură de stea,
dintr-o emisferă în alta
treceam prin toată neliniștea ta.
..............................................
Aduceam prea multă căldură
cu mine, gătită într-o sută de veri,
peste un nor gri de furtună
risipitor de iubiri, pe margini de seri.

Răsăritul din zâmbet

Din sufletul tău

Ca să-ți aud chemarea,
Îmi lipesc urechea de gând
Nu-mi sunt simțurile întregi
Pe hotarul tău, de pământ.
Ca să-ți văd înfățișarea,
Văd cu alunița din colțul ochiului
Am o înțelegere cu ea,
De când am luat forma vântului.
Când îmi cade, nefiresc,
Pe încheietura mâinii, o geană
Simt că vine din sufletul tău...
Prea aglomerat pentru mine,
o nepământeană!


Gabriela Trotuș (n. 8 noiembrie 1957, Hunedoara): Este absolventă a Institutului Politehnic din București (promoția 1982) și a programului de studii postuniversitare Relații Sociale (2002). A fost inginer la Combinatul Siderurgic din Hunedoara, expert reorganizare la F.P.S. Deva, Director Relații Sociale la Apa Nova București, Șef Departament Relații Sociale la Dacia-Renault România, Director adjunct la Radio Color din Hunedoara și realizatoare a emisiunilor interactive Nu ești singur. Gabriela Trotuș a debutat literar în 2002 cu eseurile Voi fi luat forma vântului, în revista Provincia Corvina (redactor șef Eugen Evu). A colaborat cu Cenaclul literar Victor Isac” din Hunedoara și a publicat în revistele literare Inserare lirica, eCreator, Amprentele sufletului, Editura LED Force.

Volum publicat:

Răsăritul din zâmbet (versuri, editura Argonaut, Cluj Napoca, 2017) 
Femeia cu chipul târziu (versuri, editura Pim, Iași, 2019)

Citește și: Gabriela Trotuș - Trec veri peste noi

Copyright © 2019 Gabriela Trotuș
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.


Un produs Blogger.