IONUȚ CARAGEA
















Veşti de departe

azi am aflat
de la o picătură de ploaie
că sufletul meu peticeşte
un cer sfâşiat
de gânduri
şi iluzii rebele

azi am aflat
de la o pală de vânt
că dragostea mea
şi-a rănit aripile
şi plânge
pe un munte pleşuv

azi am aflat
de la o rază de soare
că trebuie să am grijă
de umbră
ca de copilul meu

altfel
aş rămâne complet
singur
azi am aflat
de la un curcubeu zâmbitor
că drumul spre nemurire
are culorile creioanelor
cu care mi-am desenat
copilăria

azi am aflat
de la un râu învolburat
că izvorul lui
se află în inima cuvintelor
pe care le-am scris
cândva

azi am aflat
de la un vis trecut
printre genele dimineţii
că tu încă mai exişti
undeva

veşti de departe
despre tot ce se-ntâmplă
atunci când uit
cine sunt şi ce vreau


Poezie cu părul strâns la spate

ca un vis înflorit
în părul speranţei
e dragostea

dar noi
foarte pricepuţi
la transformări radicale
ne vopsim părul
în culorile stridente
ale decadenţei
sau ne tundem
să aibă timpul loc
pe unde să treacă
pentru a ne ucide mai uşor
tinereţea

numai veşnicia
are părul despletit
în nopţi
fără hotare

poezia mea merge
cu părul strâns la spate
pe fruntea ei senină
înfloresc cuvintele
pe care le poate culege
oricine

eu chelesc
visele frumoase
mă părăsesc
dar nu şi poezia
care îmi cade în palmă
ca o floare ruptă
din cer


Corabia visului

se face liniște
tristețea-i o mare scurgere de lacrimi
printre flori adormite

umbrele se cațără pe ziduri
apoi cad afundându-se-n
noroiul zădărniciei

un fior rece
circulă pe șira spinării
moartea mângâie-un trup cald
cu degetele ei înghețate

noaptea își strânge
stelele la piept și suspină

luna e oglinda în care fericirea
și-a îngropat chipul

corabia visului se apropie
își aruncă ancora
în sângele poetului
așteptându-i sufletul
să se îmbarce
pentru o nouă călătorie


Ionuţ Caragea (n. 12 aprilie 1975, Constanţa; locuieşte în Oradea): Poet, prozator, autor de aforisme, critic, editor, promotor cultural şi textier de muzică românească, Este membru al Uniunii Scriitorilor din România, cofondator şi vicepreşedinte al Asociaţiei Scriitorilor de Limbă Română din Québec etc. A publicat peste 40 de cărţi (poezie, aforisme, science-fiction, eseuri critice, memorialistică, antologii, volume personale traduse în alte limbi). Este considerat de critica literară unul dintre liderii generaţiei poetice douămiiste şi unul dintre cei mai atipici şi originali scriitori de care dispune în prezent România.

Volume publicate:

Poezie în limba română:

Delirium Tremens (editura Stef, Iași, 2006)
M-am născut pe Google (editura Stef, Iași, 2007)
Donator universal (editura Stef, Iași, 2007)
Omul din cutia neagră (editura Fides, Iași, 2007)
33 bis (editura Fides, Iași, 2008)
Analfabetism literar (editura Fides, Iași, 2008
Negru Sacerdot (editura Fides, Iași, 2008)
Absența a ceea ce sîntem (editura Fides, Iași, 2009)
Guru amnezic (editura Fides, Iași, 2009)
Poezii de dragoste (antologie) (editura Fides, Iași, 2010)
Suflet zilier (editura Fides, Iași, 2011)
Patria la care mă întorc (editura Fides, Iași, 2012)
Antologie de Poeme 2006-2012 (editura Fides, Iași, 2013)
Festina lente (română/spaniolă, editura eLiteratura, București, 2014)
Cer fără scări/Ciel sans escalier (română/franceză, editura eLiteratura, București, 2014)
În așteptarea păsării (antologie de poeme, citate și aforisme 2006-2015, editura eLiteratura, București, 2015)
Umbră lucidă (editura Fides, Iași, 2016) 
Mesaj către ultimul om de pe Pământ (editura Fides, Iași, 2017) 
Eu la pătrat (poeme în vers clasic și aforisme, editura Fides, Iași, 2017) 
Cenușa din abis (poeme, editura Fides, Iași, 2018) 
Despletirea viselor (poeme și aforisme, editura Princeps Multimedia, Iași, 2018)
M-am născut pe Google (poeme, citate și aforisme, editura Fides, Iași, 2021)
Ceasornicarul fără mâini (poeme, citate și aforisme, Editura Asociaţiei Scriitorilor de Limbă Română din Québec, 2022)

Aforisme:

Dicționarul suferinței (editura Fides, Iași, 2008) 
Dicționarul suferinței (vol. II, editura Fides, Iași, 2010)
Întreita suferință (editura Fides, Iași, 2011)
Delir cu tremurături de gînduri. Citate și aforisme 2006-2013 (editura Fides, Iași, 2013)
În așteptarea păsării (antologie de poeme, citate și aforisme 2006-2015, editura eLiteratura, București, 2015)
Eu la pătrat (poeme în vers clasic și aforisme, editura Fides, Iași, 2017)
Din spuma valurilor (antologie de citate și aforisme, editura Fides, Iași, 2017) 

Science-fiction:

Uezen și alte povestiri (editura Fides, Iași, 2010)
Conștiința lui Uezen (editura Fides, Iași, 2010)
Uezen. Echilibrul lumilor (editura Fides, Iași, 2011)
Discipolii zeilor de altădată (editura eLiteratura, București, 2015)

Eseuri:

Literatura virtuală și curentul Generației Google (editura Fides, Iași, 2009)
Esențe lirice. Cronici literare 2007-2011 (editura Fides, Iași, 2011)

Spiritualitate:

Gîndul meu. Cum am devenit Poet (editura Fides, Iași, 2011)
Ascultă-ți gândul și împlinește-ți visele! (editura eLiteratura, București, 2016)


Poezii din volumul în pregătire: Fântâna care-și bea singură apa
 
 
Copyright © 2019 Ionuţ Caragea
Utilizarea integrală sau parțială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.