IULIA IACOB - SUPERZGOMOT


SUPERZGOMOTIulia Iacob – Superzgomot (editura Napoca Star, 2017): Există în fiecare o chemare tainică, o întoarcere spre sine râvnită cu aviditate, căutarea interiorului în pace şi linişte, departe de mult prea aproapele care ne sufocă, într-o devălmăşie haotică. Şi, la fel, fiecare răspunde acestei provocări într-un mod unic, o descărcare de acumulare grea pe suflet. Oricum, vei atinge, vrând-nevrând, pe ceilalţi, însă nu e acelaşi lucru dacă o faci brutal sau, la rându-ţi, provocând trăirea în aceleaşi tipare ale minţii, pe care le-ai croit călătorind prin lume. Este mesajul, strigătul Iuliei Iacob, o certă promisiune în litere (şi muzică?), atâta vreme cât lumea îi va oferi pagina pe care să se întindă şi prin care să ne invite la masă. Un picnic de toamnă, cu multe culori aruncate peste tot, cu flashuri de analize medicale încă neefectuate, cu iubiri care se coc, zi după zi, la lumina şoaptelor tandre. Şlefuiri de pânze, pătrunse prin retină, în miezul fiinţei sale firave, dar mustind de verb clocotind de îndrăzneaţă tinereţe. (…) Vă invit la o lectură nouă, la adăpost de iureş, pe prispa inimii Iuliei Iacob! (extrase din recenzia “O promisiune certă” semnată de Dinu Virgil și publicată pe ziarulfaclia.ro)


cum ești

uite, blackbear stă cu mine și în spital
dar tu
nu-mi ești alături nici când mă ții
de mână
de brâu sau
de vorbă

mi-ai făcut spam în inimă cu
promisiuni virusate, revărsate peste plămânii mei
ca niște riviere poluate
de saliva ta prea dulce
de petale de staniol și de sânge
descâlcit

pe la miezul nopții, masca de oxigen
a început să sune ca un râu care curge
din mine. se cațără pe tavan, are secreții
de igrasie
de gluconat de calciu 1 mg/kg și de
desene pentru copii

rareș te rog nu mai plânge fiindcă eu
n-am mai dormit de două zile 
rareș bea-ți laptele și uită
de tuse
de mama ta și...
degeaba te tot rog

rareș la noapte îți fur trenulețul și
mă duc cu el la mare, îmi fac perfuzii cu vânt sărat și
îi promit mamei mele că mă las
de fumat
de romantism și mă las ținută
de mână

când voi ieși de aici
îmi voi cumpăra mulți pantofi și
nu voi mai zbiera indiferent
de temperatură
de fus orar sau
de calitatea cafelei băute anterior

scriu și-n sicriu, mă descriu descalificând defectele când
refac deficient trecutul într-un
prezent infect – sunt
de regulă
dereglată
de reguli

Iulia Iacob


epistola robului

ziua unu
aș vrea să fiu iar singur
aș vrea să fiu iar primul, dar
ar urma prea mulți după mine

ziua doi
nu vorbim despre noi
suntem goi într-un vis comatos cu
nimfomane și beți-frumoși

ziua trei
n-aș vrea să fiu ca ei; sunt.
mi-am întâlnit destinul la piață
mi-am negociat viitorul până l-am vândut

ziua patru
sunt blestemat de-o mantră, parcă
naufragiez voit pe un ocean de ceai verde
da-s daltonist așa încât fac scufundări în sânge

ziua cinci
nu vom avea alte pisici
deocamdată ești o bestie și
mă despici în cicatrici

ziua șase
sunt reîncarnat în șanse
revanșat psihedelic pentru
viețile mele eșuate – cu tot cu asta, toate

ziua șapte
mă cert cu niște șoapte
zbiară la mine că tăcerea mea
le desparte

ziua opt
sunt praf, știu că încă nu sunt copt
n-am iertat-o pe mama pentru că
m-a născut mort

ziua nouă
transpir doar suc și rouă
ochii mi se umflă noaptea de
jungle în care plouă

ziua zece
aproape totul trece
mai puțin trecutul – el
să știi că mă întrece


zeus

nu spune nimic mi te huiduie inima
te face în toate felurile, dar
nu te face al meu

stomacul meu face pe acordeonul
am căzut de acord să
nu ne mai îndoim (de tine)

vine primăvara și tavanelor le cresc
becuri noi. în jurul degetelor mele
moliile își roiesc viața

dacă aș fi făcut ceva diferit
aș fi fost aceeași. noaptea
am sufletul răsfoit

în ochiul stâng am
un cuib de bufnițe; măcar ziua
mă lasă în pace

când mi se face o poză cu bliț
lăcrimez pene. mama îmi culege de pe obraz
kilograme întregi de gene

când îmi intră fum în ochi, bufnițele
trag jaluzelele pleoapei mele și
îmi perforează ajna cu ciocurile

ți-am spus că iubirea ta e
o pasăre de noapte doar ca să nu fii nevoit
să mă iubești și ziua

câteodată mi-e frig
câteodată mi-e întuneric
... azi e superzgomot


penultimul sfârșit

trolee pe tavan & igrasie în suflet ca o
primăvară fermentată
nu știu de câte ori m-am întors dar
chiar și anotimpurile revin
și revin și revin și revin și


Mai multe poezii și profilul autoarei: Iulia Iacob
Citește aici: Iulia Iacob - Răsturnarea

Citește aici: Iulia Iacob - Dismorfii
 
Copyright © 2018 Iulia (Daria) Iacob
Utilizarea integrală sau parțială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.



Un produs Blogger.