DOMNICA POP
















Atelierul de vise

Timpul ne-a scăpat din mînă
Vin să căutăm steaua
De cînd luceam împreună

Regele vieții ne dă șah după șah
Am devenit doi pioni de dor
Agonizînd în pătratele de praf
Ale zilelor și nopților

Încordat este jocul și totuși
În atelierul de vise
Inimile noastre visează
Mai nasc stele

Radiază


Visul de păpădie

Oh mamă

Noaptea trecută
Am avut un vis

Era vremea durută
A primelor frunze
Din al meu paradis

Neliniștea mea de fată
Ce n-ai știut-o niciodată
Ți-o spuneam doar ție
În șoaptă exclamată

N-ai fost furtuna
De altădată
N-am fost păpădia
Împrăștiată


Călugărul

Îndeajuns
Să privești apa
A spus călugărul
Și s-a dus

Bastonul lui
Lega iarba

De la un nod
La altul
Creștea un pod
Cît înaltul

Atingea barba


Orașul meu

În orașul plin de statui
Și clădiri din secolul trecut
Îmi trăiesc prezentul

Oamenii vorbesc despre politică
Despre locurile de muncă

Cuvintele lor se-amestecă
În zborul porumbeilor
Îndelung rotitori
Apoi curg pe tencuiala veche

Ca o durere
Peste altă
Durere


Bicicleta

Pedalam pe soare

În stînga
Cimitirul de cartier
În dreapta
Magazinul de pompe funebre

Între îngrijorările lumii
Mi s-a făcut o poftă nebună
De culori

Degetele de la picioare
Doreau zborul

Șoseaua s-a făcut
O panglică argintie

Eu
Pedală cu pedală
Ieșeam cu bicicleta

Din depresie

Ora lactee


Bătrînul poet

Bătrînul poet
Eliberează orașul
De orice rutină

Albește miezul nopții
Pe foaia de hîrtie
Amiază senină

El știe acum
Să separe pe drum
Ziua de lumină

Tînăr poet
Trece tot mai alb
În portret


El

El
Care nu dorește nimic
Locuiește pe un pămînt
Îmbibat cu apă și nisip
Trece prin tunelul viselor
Mărindu-și umbra

El
Care n-ar vrea ca moartea
Să aibă ochi de femeie
Dislocă ziua în coloane
De negre statui

El
Îmi taie noaptea cu lanterna
Să-mi arate cerul de plumb
Oțelul din stele


Moartea

Moartea este
În caseta cu bijuterii

Moartea este
În dulapul de haine

Moartea este
În poșeta albă

Peste tot este

Chiar
În chibriturile
Lui Andersen


Șoapta albă

Zăpada așterne îngeri
Un giulgiu de tăcere
Peste toată așteptarea
Mai grea decît moartea

Cărările albesc pe drum
Focul stinge iubirea-n fum

Am ars în onoarea ta
Petale de nu-mă-uita

De fapt am vrut să spun
Mi-e atît de dor de tine

Vino iar în vara mea
Poate vom îmbrățișa
Iarna de mîine


Membră în Uniunea Scriitorilor din RomâniaDomnica Pop (n. 14 iulie 1967, Vinga, Arad): Poetă, membră în Uniunea Scriitorilor din România (filiala Arad) și în Societatea Română de Haiku. A publicat în revistele literare Arca, Luceafărul, Familia, Convorbiri literare, Poesis, Steaua, Orfeu, Haiku, Albatros, Hyperion, Melidonium, Națiunea, Agero (Stuttgart), Stindard ș.a. Domnica Pop a debutat cu volumul de poezie Clepsidra de stele (editura Mirador, Arad, 2009).

Premii:

Mențiune de onoare la Concursul Internațional de Haiku (organizat de revista Haiku, București, 2012)
Premiul Cenaclului U.S.R. (filiala Arad) pentru volumul Clepsidra de stele (2009)
Premiul U.S.R. (filiala Arad) pentru volumul Podul de hârtie (2014)

Prezențe în antologii:

Șoapta… Strigătul (editura Gutenberg Univers, 2000)
Aromă de nea (editura Ardealul, 2003)
Surîsul crizantemei (editura Ardealul, 2004)
Stîlpi de felinar (Editura electronică, 2009)
Borna de la km. 2010 (editura Concordia, 2010)
Insomnii mătăsoase (editura Pastel, 2012)
Antologia Semicentenară (editura Concordia, 2014)
Sintagme literare (editura Eurostampa, 2015)
Between Dusk & Dawn (ROMANIAN and AUSTRALIAN PERSPECTIVES, Anthology of contemporary poetry and prose, 2018)

Volume publicate:

Clepsidra cu stele (editura Mirador, Arad, 2009)
Rodia cu rubine (editura Mirador, Arad, 2010)
Clipe de tăcere (editura Concordia, Arad, 2011)
Albastru (editura Mirador, Arad, 2011)
Frica (editura Mirador, Arad, 2012)
Frica (colecția Opera Omnia, editura Tipo Moldova, Iași, 2013)
Podul de hârtie (editura Mirador, Arad, 2013)
Mecanica frigului (Arad, 2014)
Drumul de unde (editura Trinom, Arad, 2015)
Ora lactee (editura Trinom, Arad, 2016)
Puntea (editura Trinom, Arad, 2017)
Iluziografii (roman, editura eLiteratura, București, 2017)
Chei de aramă (editura eLiteratura, București, 2018)


Copyright © 2018 Domnica Pop
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.