ZINA BIVOL


Zinovia Bivol














Un pian dezacordat

Sunt un pian dezacordat.
Fiecare notă prezintă
O parte a corpului meu.
Începând cu octava mică
Şi terminând cu octava mare.
Lemnul de brad
Mă împrospătează
Zi de zi
Şi cele 3 picioare pe care mă sprijin
Nu-mi permit să cad
Mai jos decât pământul.

Sunt un pian dezacordat,
Dar îmi place melodia
Pe care o cânţi,
Începând cu: Do-reşte-mă,
Re-spinge-mă,
Mi-roase-mă,
Fa-brică-mă,
Sol-icită-mă,
La-să-mă,
Si-mplifică-mă,
Do-boară-mă,
Apoi luăm notele invers
Până la registrul cel mai  acut.     

Fugi cu pianul
Că se varsă clapele!
Vreau să mă acordez singură
Începând cu mine
Și terminând cu tine.


Peștele din burta pescărăsei

Sare în puf,
Se aruncă în apă
Și cade în burta pescăresei
Ca un pește prins de mal.
Din solzii lui aurii
S-a țesut cel mai lung brâu,
Prin el trag aer în piept
Și deschid ochii zilelor de mâine.

Inima lui mare a intrat
Într-o odaia mică, mică…
Din tot spațiul
El are cei mai mulți m2,
Aici poți construi orașe,
Se pot întinde mări și oceane,
Aici pot zbura păsări și înflori copaci,
Aici pot înota oamenii și merge pescărușii,
Aici e odaia unde Dumnezeu
Nu doarme niciodată.

Mi s-au așezat liniile pe burtă
Ca un abecedar,
”Învăț literele să vorbească cu mama.”

Numele meu de zână
Îl las pentru povești.
Strâng apă pentru
Un nou botez.
Vreau să port
Numele mamei mele,
MAMA…



Fereastra cu lentile

Camera mea
Are șase pereţi…
Aşa  o văd eu în fiecare dimineaţă.
Am construit-o din hârtie cărămizie,
Deoarece ploaia nu trece prin cărămidă.
„O ploaie violentă piaptănă fumul”, *
Dar zburleşte mai tare acoperişul.
De aceea l-am fixat bine de umerii laţi
Ai omuleţului meu de carton.
Odaia este exact de vârsta mea,
I-am pregătit pentru anul viitor
23 de lumânări şi un singur  tort.
„Pentru orice incendiu trebuie
Şi ceva dulce!”
Zi de zi
Am altă culoare,
Deşi niciodată
Nu mi-am schimbat decorul.
Uneori ieșim la o vorbă cu drumurile,
Aici putem afla mărimea
La orice încălțăminte
Și greutatea la toți vecinii.

Azi i-am aplicat pe globul ocular
Al ferestrei lentile de contact
Pentru corectitudinea vederii.
Acum  pot să privesc
Când vine şi când pleacă
Strada de la mine.
Camera mea nu e mare,
De aceea stau cu ea la uşă.
Mereu gata de a întâlni oaspeţi noi.
Fereastra cu lentile cunoaşte toţi trecătorii,
până şi pe cel care nu a trecut pe aici niciodată.

Prin fereastră privesc cerul, iar prin mine trecătorul.
Fii bun și treci!

* ”Amorurile unui prinţ” - Guillaume Apollinaire


Eur(o)pian

Caut o furnică
Pe Maidanul dintre noi și voi…
Fără ca să vreau
Întâlnesc greieri care îmi cântă toată ziua
Prin laborator.
Atâta chimie pe o muchie de cuțit
Căci nu-mi ajunge timp
Să mai adaug câteva elemente
În tabelul lui Mendeleev.
”Încap în cap doar cei ce au cap”,
Nu mai căutați euro prin buzunare
Dacă ați primit ieri salariul în lei.
Chimia nu acceptă experimente
În locuri publice.
Chiar dacă furnicile fac valuri
într-o coajă de nucă,
nu înseamnă că miezul stă într-o barcă.

Trăim în condiții euro,
Dar fără pian în casă.
De aceea mergem pe clape
Ca prin farfurii.
Din vara aceasta grierul
s-a lăsat de vioară
Și a început să cânte la clavir…
Nu în zadar ninge pe Maidan.

Vreau să-mi cumpăr un copac
La margina pianului,
De acolo voi vedea
Și oamenii lui april,
Poate acum voi înțelege
”Sonata lunii”
De Ludwig van Beethoven.
Chiar dacă nu o mai aude,
eu o văd
Mai bine ca niciodată.

Trăim în condiții euro,
Dar fără pian în casă.


Vocea BasarabieiZina Bivol (Zinovia Bivol, n. 12 februarie 1989, Răzeni, raionul Ialoveni, Republica Moldova): A urmat cursurile Liceului Teoretic “Ion Pelivan” din satul natal. A studiat la Academia de Muzică, Teatru și Arte Plastice din Chișinău, fiind licențiată în Arte, specializarea Regie (2012). În anul 2014 a absolvit cursurile Școlii de Studii Avansate în Jurnalism. Zina Bivol este conducătoare de cerc la Centrul de Creație al Copiilor ”Floarea Soarelui” din Chișinău (profesoară de măiestria actorului) și prezentatoare la radio Vocea Basarabiei.

Volume de poezie publicate:

Dăruie clipelor ani (editura ”Florile Dalbe”, 2008)
Frânturi de gânduri (editura ”Gens Latina”, 2009)
Meșterul de dantele (editura ”Feed Back”, 2011)

Blog personal: Zina Bivol

Copyright © 2018 Zina Bivol
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.


Un produs Blogger.