ȘACHIR URFET

Poezii


Aș vrea să scriu

Aș vrea să scriu cu pana viitorului,
Înmuiată în mare, croită după cer;
Un Pegas, ce-așteaptă pe culmea norului,
Îmi picură lumină, îmi dezvăluie mister.

Mă perpelesc în astă lume anostă,
Eu explorez cu sârg vastul univers.
Mi-e trează muza, noaptea îmi dă ripostă,
Pe pagini dansează slovele în vers.

Aș vrea să scriu întruna, dar clipa e prea scurtă,
Iar gândul meu e-atâta de fugar...
O zbatere a inimii și... litera-i ruptă...
O voi lipi, căci muza mi-e-n altar.


Dacă într-o zi...

Dacă într-o zi absența mea ar cădea
ca o umbră în ochii tăi,
nu uita că cei care plâng sunt îngeri.
Nu uita, în acea zi îmi voi pune
capul pe genunchi
și-mi voi plânge singură absența.
Tu să nu plângi!
Pune-ți tristețea pe-un fir de briză
și trimite-o pe valul înspumat al mării,
eu, șoapta-ți, o voi auzi
și-n căușul palmei mele o voi ascunde.
Voi ține pumnul strâns la pieptul meu
să nu îmi scape tremurul glasului tău.
Dacă într-o zi o pasăre îți va poposi pe umăr,
să n-o izgonești, s-o lași, că-ți va cânta
dragostea mea nemărginită, dincolo de imensitatea
mării care învolburează inima mea plină de duioșie.
Las-o să-ți stea pe umăr și să te privească
neîndestulător și privește-o și tu
cu sufletul tău cald, atât de cald,
încât apele ar fierbe în creuzetul lor!
Privește-o cu marea din ochii tăi
și las-o să-ți cânte căci va fi întruparea mea!


Poezii


cușca fără gratii

în cușca fără gratii l-am întâlnit pe Ișman
îmi spunea, ținându-și gândurile într-un timp uitat,
că fiecare avem în buzunar o poveste...
creativitatea apare din plictiseală
stând în balconul cu amintiri funeste de viitor
și nu-s din cele ce pot fi un Harry Potter
trebuie doar să le înțelegem
basmele din copilul ce-am fost odată
nu vor muri
cu cât citeam mai multe, cu atât
ne pregăteam mai mult pentru viața reală...
și totuși ceva ne-a surprins
ceva indecis sub semnul căruia
viitorul sună sumbru
dar stelele licăresc la fel
soarele răsare tot la linia mării
și în inima noastră...


De visurile mele e-nvolburată marea...

E marea-nvolburată
De visurile mele,
Ce-așteaptă-nfrigurate,
Tocmai din timpuri grele,
În templul amăgirii
Să fie așezate.
    
În cuget ele-nvie,
Dar sunt pe dată-nvinse
De soarta ce îmbie
Pe căi demult apuse
Și parc-ar vrea dinadinsul
Să îmi oprească zborul

Să nu-mi ating zenitul,
Să nu îmi simt menirea.
Din adâncimi, pământul
Îmi roade rădăcina
Și-mi tulbură avântul
De-agită rău și marea.

De visurile mele,
E-nvolburată marea...
Pe ale sale valuri,
Eu îmi găsesc cărarea
Și un pescăruș ghiduș
Îmi fură-n zbor visarea.


Mi-ar sta bine cu fericirea

Întinde-mi mâinile la margine de mare
Aș vrea să-ți scriu în palme poezii,
Din albul ochilor tăi de-a mării culoare,
Să rup cuvintele din bucăți de cer.   

Pașii pe unde ți-i porți sunt ruine
În urma ta, aromate flori răsar pe-oricare drum,
Nu te gândi, zilele trec... hai, vino degrabă la mine,
Inima ta-i plină de dorințe și-anotimpurile au un sfârșit.

O privire de-a ta mi-e de-ajuns, inimă sfâșietoare,
Adună soarele pentru mine, scrutând bolta cerească,
Poezia-i ruptă din sânul lui Dumnezeu.
O, cât am suferit în fiece zi!
Acum mi-ar sta bine cu fericirea, cu tine-mpreună,
Trandafirul meu!


Șachir Urfet: Am publicat în mai multe reviste literare din țară și din străinătate și sunt coautor la multe antologii de poezie și proză scurtă. Am publicat trei cărți de poezie, dintre care două sunt scrise bilingv, în turcă și română, cu susținerea financiară a Uniunii Democrate Turce din România (U.D.T.R.). Sunt membră de câțiva ani a site-ului turcesc de poezie antoloji.com, unde m-am bucurat de aprecieri deosebite din partea unor importanți oameni de cultură și de presă, care m-au promovat în presa turcească. Din 2021 sunt colaboratoare a cotidianului turcesc Yeni Adana din Adana (Turcia). De asemenea, am fost publicată în revista Edebiyat Nöbeti din Istanbul (Turcia). Prima colaborare cu o editură a fost la vârsta de 14-15 ani cu Editura Varlık din Istanbul (Turcia), 1973-1977. 

Din anul 2017 sunt colaboratoare a Revistei Culturale „Leviathan”, unde susțin rubrica Traditiones. Am participat la simpozioane naționale și internaționale, unde am susținut lucrări și am fost recompensată cu diplome de participare sau de excelență și o plachetă. Lucrările au fost publicate în cărți. Am obținut mai multe premii literare în concursuri naționale și internaționale și, de asemenea, am fost membră în juriul unor concursuri de poezie.


Copyright © 2023 Șachir Urfet
Utilizarea integrală sau parțială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

 


Un produs Blogger.