CARMEN TIDERLE - TRECERE PENTRU PITONI

 

Poezii pentru copii

Carmen Tiderle - Trecere pentru pitoni (editura Arthur, București, 2022): Poeziile lui Carmen Tiderle mizează pe umorul, erudiția și rafinamentul copiilor cărora li se adresează. Cu alte cuvinte, îi iau pe copii în serios. Nu mă îndoiesc că și copiii vor lua în serios aceste poezii și vor zburda fără inhibiții prin spațiul lor șugubăț-subversiv care oferă «la pachet» multe și prețioase învățături. (Florin Bican)


5 lei

Am sunat-o pe mama: “Mami, mă lași
Să mă duc să-mi cumpăr un suc la Doi Pași?”
Și mama mi-a zis: “Poți să mergi dacă vrei,
Dar să nu uiți să iei cu tine 5 lei!”
Și i-am luat pe Kimba, pe Harley, pe Miau,
Pe Marjan și pe Bagher,
Și la chioșc m-au rugat să-mi aleg orice vreau,
Nici n-a fost nevoie să cer.


Buburuza din Buburugetuza

Stăteam în Buburugetuza
La umbra unei plante de cârmâz,
Când, din senin, apare-o gâză, buburuza,
Și-ncepe să zumzăie: “Bâzzz!
Bună zzziua, ce mai faci?
Eh, ce te uiți așa buimacă?!
Azi vom vorbi despre gândaci
Și despre limba gândacă!
Fiindcă pe acest meleag,
Implicit și-n acest fort...”,
Spuse fluturând un steag
Cu un cap de cap-de-mort,
“... noi am fost stăpâni, gândacii!
Iarba, pietrele, copacii,
Strugurii, stropii de rouă
Ne-au aparținut doar nouă!
Dovadă-această tăbliță,
Clar scrisă de-o gărgăriță:
“Râul, ramul, tot ce mișcă
Sunt ale celor ce pișcă!”
Iară râmele din Râm
Ce-au venit pe-acest tărâm
Nu să facă apeducte,
Ci ca să ne ia din fructe
Și din mierea de salcâm,
Dând de-așa gângănii brave,
(Unii spun că “cele mai”),
În loc să salute “Ave!”,
Au fugit strigând “Vai, vai!”
Cât despre limba gândacă...”,
A mai zis, luată de flamă,
“... îți va spune chiar și-o vacă
Că ea este limba-mamă!
Că “bâz”, zumzetul de muscă,
De țânțar sau de albină,
Nu vine nici din etruscă,
Nici din greacă sau latină,
Ci din...”
Dar exact când să termine,
Când era mai pătimașă,
Au venit niște albine
Și-au legat-o c-o cămașă.

 

Carmen Tiderle

Regele Măr

Mărul, pe când era rege peste fructe și legume,
Cic-ar fi condus despotic.
Și-ntr-o seară niște prune,
Roșia și-un fruct exotic
Au urzit ele-un complot
Să-l arunce în compot.
Măru-a spus “Și tu, Grepfrutus?!”
Și s-a înecat în zeamă.
De atunci este regină peste fructe o banană.


Flamingo

Ce faci dacă un flamingo,
Care cântă-ntr-un picior
“Nessun dorma”, ca Domingo,
Cu o voce de tenor,
Deodată, la “vinceròòò”,
Se face din roz, maro,
Fiindcă-l doare-n gât și piept?

Simplu! Îi dai Flamingosept!


Volumul poate fi comandat aici: Trecere pentru pitoni
Mai multe poezii și profilul autoarei aici: Carmen Tiderle
Citește aici poezii din volumele: Fabrica de lipici și Cornute cosmonaute și alte 116 nonsensuri


Copyright © 2022 Carmen Tiderle
Utilizarea integrală sau parțială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.