ADDA NEAG
















Ocolul

sunetele din fundal mă distrug
Și cărțile din bibliotecă sunt pe pat.
Aștept momentul oportun
Să le pot pune la punct.
Și nici răceala nu îmi dă pace....
Afară e o toamnă tîrzie
Tîrzie ca inspirația mea.
Trebuie să mă mut.


Floarea morții

A fost odată... ca niciodată, un vis oarecare.
Am fost și eu o dată importantă.
Am fost și eu o stafie moartă.
Sunt în fața ta și nu pot să mă exprim...
Te rog... reînvie-mă puțin.

Nu pot să mor așa.
Sunt momente în zile....
Cînd țip de durere și plîng de fericire,
Cînd cel mai dulce gînd este moartea,
Și durerea zilnică e Darul ceresc.

Am nevoie de o lacrimă fără durere...
Și o floare pe mormînt...
Aș vrea un Adio pur...

Și-o vreme însorită.


Dragostea părintească

Dragă mamă,
Dragă tată.
Poezia-I pentru voi.
Știu că mă iubiți amîndoi.

Iubirea voastră e fiorul ce-mi dă avînt...
În lumea asta unde rămîi fără cuvînt.
Unde dacă ai vise ai și dureri...
Unde poți să mori și dacă speri.

Dragă tată,
Dragă mamă,
Sunteți zidul ce mă apără de rele,
Sunteți cerul meu plin de stele.

Dragostea voastră mă întîmpină mereu
Sunteți 50% din sufletul meu.
Aveți zîmbete de ciocolată
Cu iubire-nsiropată.

Mamă, tată... vă iubesc.
Tată, mamă... vă mulțumesc.
Mamă, tată... ai mei făuritori.
Tată, mamă... a zîmbetului creatori.

Mă pricep la cuvinte dure...
Și de multe ori absurde.
Azi îmi cer iertare de la voi...
Sunteți îngerii mei amîndoi.


Sinuciderea

Poți să stai nemișcat...
În durere încurcat,
Și de viață săturat.
Poți să plîngi,
Să fugi,
Să rîzi.
În mintea ta de pe stînci să te arunci.
Poți să uiți de tot
Și să pleci la înot.
Sau poți lupta cu frica
și poți cîștiga bătălia.
Sau poți fugi de mine
Pentru că ți-e frică de tine.


Note despre mine însămi:

Adda Neag: Numele meu este Andreea Diana Neag Csizmar, am 18 ani și locuiesc într-o localitate de lângă Oradea. Am participat la ședințe ale Cenaclului ECOART (al Bibliotecii Județene "Gheorghe Șincai" din Oradea,  coordonat de prof. univ. Dan H. Popescu). A fost cel mai bun lucru care mi s-a întâmplat, mulțumesc profesoarei Ruxanda Gavra, care s-a preocupat de mine, cea fără de care probabil că aș fi rămas la rimele mele fără cuvânt. În cadrul Cenaclului am făcut cunoștință cu domnul George Roca, cel care m-a inițiat în tainele poeziei. Aș putea spune că  el a fost prima persoană care  a crezut în mine ca poet și care a avut grijă ca să nu mă pierd. Am publicat versuri în revistele literare și pe site-urile Armonii Culturale, Confluențe Literare, Clipa, Prolitera, în revista Liceului Teoretic “Lucian Blaga” din Oradea ș.a.

Poezia pentru mine e ca o lume plină de durere, frică și visuri frânte. Fără poezie, lumea mea ar fi distrusă de demonii care mă încearcă zilnic. 

Mai multe poezii semnate Adda Neag aici: Scrisori oarecare

Copyright © 2018 Adda Neag (Andreea Diana Neag Csizmar)
Utilizarea integrală sau parțială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.



Un produs Blogger.