FLORINA UNGUREANU - AMOR CASCADOR


AMOR CASCADORFlorina Ungureanu – Amor cascador: Întrebată fiind ce înseamnă poezia pentru ea, poeta mărturisește ”Pentru mine, poezia este sufletul liber exprimat”. 2018 este anul în care Florina Ungureanu publică la Editura Aius cel de-al treilea volum de poezie, “Amor cascador”, volum lansat la Târgul de carte Gaudeamus, desfășurat la Craiova, în perioada 28 februarie - 4 martie 2018. Christian W. Schenk, cel care semnează prefața acestui volum, spune: “Poezia Florinei Ungureanu pare dragostea supremă, iar cuvântul, chinul cel mai adânc în căutarea imaginii care să sugereze tumultul meditației și nevoia dramatică de a rosti adevărul adânc și complex al vieții interioare, un reflex al spiritului contemporan, al spiritualității creatoare. Lumea cuvintelor încărcate de înțelesuri e purtătoare de mesaje ale poetei, care mai crede în miracolul poeziei, în arta sublimării adevărului subiectiv, dar care vorbește inimii semenilor ei”.


Ars poetica

sunt very fashionable
port tristețe profundă
haute-couture
în culori decolorate
mă îmbracă suficient
cât să mi se vadă
sufletul

sadness is the new happiness!


Eterna poveste

ce femeie frumoasă am fost
până te-am cunoscut
m-ai sfâșiat
și mi-ai pierdut sufletul
a rămas în ploi
și-n frunze călcate în picioare
ce femeie frumoasă am fost
până când te-am iubit
mi-ai rupt inima în bucăți
și-am remodelat-o din flori uscate
are culoarea suferinței
ce femeie frumoasă am fost
dar muritoare
acum sunt eterna poveste...
frumoși
în durerea dulce și surdă
să nu mai văd, să nu mai aud, să nu mai simt nimic
decât pe tine

Până la mine
toate femeile pe care le-ai
îmbrățișat până la mine
au fost doar încercări
eu sunt Cenușăreasa
brațelor tale



Mă dor

pe mine, de la un timp,
au început să mă doară
amintirile
pe la încheieturi
cică nu le-am mai trăit demult cu adevărat
și când îmi revin în memorie
dor.


Culoarea sentimentelor

aud roșul când bate în piept
și simt verdele plin între gene
turcoaz îmi e părul și drept
către buzele tale îmi vine

s-arunc un sărut vernil sau lila
să mă vrei în nuanțe de-albastru
pe coapsele albe să simt gura ta
să-mi fii tandru și aprig dezastru

violet să-mi vorbești în șoapte de dor
și galben să tremur în noi
de-atâtea culori să pot să și mor
curcubeie să fim într-o joi!


Chihlimbar

era toamnă și m-am închis
într-un bob de strugure
te-am tot așteptat

vinul e chihlimbar
într-un singur pahar
al tău


Amor cascador

iubirea zăludă
își face de cap
prin mințile noastre
devine mai crudă

ne strânge de gânduri
cu menghini de dor
amor cascador

avem mâinile moi
din lut, amândoi
sub un cer plin de ploi

sărutul tău mușcă
din coapsele mele. în cușcă
mi-e sufletul gol pușcă
secunda e glonţ
prin trupu-mi golit
cât soare pripit
câtă lună nebună
urlă la lupi


Umbre pe zid

azi noapte umbrele noastre
au făcut dragoste
în urma lor a rămas
o țigară arsă
până la capăt...


Citește mai multe versuri și profilul scriitoarei aici: Florina Ungureanu
Citește aici poexii din volumul: Cuvinte pe umerii mei goi

Copyright © 2018 Florina Ungureanu
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.