IRINA CRISTINA ȚENU















Umed

Trec ploi prin amurgul naiv.
Zeița furtunii culege de pe nori
Un gând senin fără motiv,
Și picură în sufletul rănit albastre comori.

Roua atinge pasul rătăcit.
Păduri de dor urlă flămânde,
E noapte, e lună vie, e vis zăpăcit
De muzica cărărilor blânde.

Strofa își șterge pleoapele ude
De versuri de iubire mută.
Zeul din zmeu se face că n-aude
Cum pasul treptat gândul și-l strămută.

Bate vântul creanga vieții.
Se zbat secundele în craterul disperării,
Ne pleacă clipele dulci ale tinereții
Și ale iubirii din spatele trădării.


Dacă

Ce prin viață tot zboară,
Visul cel făr’ de somn
E un vânt furtunos,
Tot mai des spulberând
Timpul cel fără de tine.

Dacă eu sunt un gând
Ars de raza solară,
Tu ești ploaia care îmi stinge
Vâlvătaia din suflet.

Dacă eu sunt un gând
Din pământ zămislit,
Tu ești vie speranță
Ce spre cer se înalță
Și devine Luceafăr.
Dacă eu sunt un gând…
Poate tu, într-o zi, mă vei lumina.


Te-a așteptat iubirea…

Te-a așteptat iubirea
să vii să o săruți,
să-i simți al ei parfum
cu iz de dor etern,
să-i cânți o dulce serenadă
la fereastra sufletului, precum un trubadur.
A tot privit în zare
să-ți vadă ochii sclipitori ca niște aștri,
dar n-a zărit decât o lacrimă,
care încet se prelingea din trandafirul roșu
ce se ofilea în grădina amintirilor pe care
nici nu le-a trăit.
La piept l-a strâns
dorind să-l reînvie,
dar a murit nesimțind iubirea.
Vântul speranței îi spulberă acum petalele.
La tine una de-o ajunge,
să o păstrezi ca amintire.
Semnează a ta Iubire.


Irina Cristina Țenu (21.05.1981, Vaslui): Îmi place să-mi las sufletul să vorbească. Îl ascult... și îi transform gândurile în cuvinte. Astfel au apărut: Orizontul filosofic al relației dintre identitate și etnicitate, Editura Junimea, Iasi,2012; Pictor de cuvinte, Editura Liric Graph, Buzău, 2016, Revista eCreator (Parcurs, Și-mi pare rău, E liniște în suflet, Gândind, S-a scuturat, Splendoare violet, Fiecare picătură din tine e a mea, Stropi de ploaie, Iarăși primăvară, Mai lăsă-mă, Foame de sens, Peste Puteri, Mai avem nevoie, Zâmbet de împrumut, Inimă, arată-mi-te!, Plaja de trăire, Într-o zi din destin...., Mici detalii, În Mai )



Copyright © 2017 Irina Cristina Țenu
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Niciun comentariu

Un produs Blogger.