MARIA-TALIDA IZDRĂILĂ - BRAILLE

Versuri


braille

ce hipnotic e modul în care vorbim absorbiți
de lucrurile pe care le facem
ele sunt toată lumea noastră
unde ne trezim și sărim direct la mijlocul drumului
unde nu ne mai săturăm de aer, eu te rog acum
să lipești acest memento la capul patului tău
în caz că vei uita prea repede despre asta.

ultima dată când ți-ai împrăștiat urmele în orașul meu
am rămas doar cu senzația nevăzătorilor în căutarea
striațiilor din limbajul braille
m-am legat mereu la gât singură cu amintiri,
din fericire, am avut simț estetic și am știut
cu ce culori se asortează
mintea mea rămâne
zona ta de confort.

ce groaznic trebuie să fie când tot ce cunoști
e întunericul din spatele pleoapelor și iată —
totuși, norocoșii supraviețuiesc. n-aș ști
cum să numesc normalitatea
dacă nu aș putea să-ți văd degetele încrucișate dacă
n-aș avea măcar o idee despre notele tale favorite la chitară
despre layla despre nenumăratele dialecte est-asiatice
în care poți să-ți exprimi iubirea.

acum realizez că normalitatea mea e doar iubirea
pe care o numesc,
știind că doar așa are să rămână
— limbajul braille a fost în degetele tale încrucișate
în pielea crăpată de pe falange
și rămâne în toate locurile în care ți-ai lăsat vreodată urma

îmi dau seama de asta chiar și când
sunt ultimul om din încăpere aud
cum te strigă, cel mai groaznic lucru
e să numești ceva ce are
să dispară.


***

nu vorbim niciodată deschis despre frici
până când cineva din grup spune că-i e frică de întuneric și
altul că are fobie de înălțimi.
Eu râd când știu că mi-e frică să urc singură cu liftul și e încă și mai hilar
că s-ar putea să fiu claustrofobă.
când îmi spune că scriu despre tristețe
o întreb despre frici și simt cum mă uit la un thriller mut.
Sunt un thriller mut și-i arăt cum arată toate fricile pe care le are & atunci înțeleg
de ce nimeni nu vorbește despre asta.


Mai multe poezii și profilul autoarei aici: Maria–Talida Izdrăilă
Citește aici: Maria–Talida Izdrăilă - out of this world


Copyright © 2024 Maria–Talida Izdrăilă
Utilizarea integrală sau parțială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

 


Un produs Blogger.