ANASTASIA COSTE

 

Poezie contemporană

Se permite doar ieșirea

când razele amurgului bat
prin geamurile spitalului pentru copii
e vremea să ne plimbăm printre busturile
aliniate în parcul central
cu miros de lavandă

bem sistematic
din limonada celuilalt
pășim printre nume
și lumânări aprinse
în așteptarea unui arc-en-ciel
care anunță ieșirea


Throwback

oamenii stau cu spatele
un pian dezacordat
te întâmpină în hol

Maica Nicodima vinde mătănii -
cu banii strânși
va curăța pământul sfânt de bombe

creez acorduri cromatice
mă întorc în locul
prin care a trecut steaua căzătoare
când te țineam de mână

diapozitivele cu zâmbetul forțat al mamei
inima transparentă pe care am umplut-o
cu scoici și pietre modelate de mare
se scufundă-n câmpul deschis
luminat intermitent de Crucea Sf. Andrei

în spatele blocului
au crescut tufe de nu-mă-uita
știu –
derularea vieții mele
va avea o coloană sonoră mișto

Tranzit prin gara cu miros de tei


Bastonul

cu câteva minute înainte de culcare
lingurița de cafea cade fără sunet pe covor
atunci începi să-l simți
când deschizi dulapul
când îți schimbi hainele
când te speli pe dinți
când bei paharul cu apă
când stingi lumina
când se-așterne liniștea
îi vezi metalul
atârnând de ușă
când te privește
bastonul


Uitare

de Florii,
bunicul a uitat să pună flori în chiuvetă
a uitat ce înseamnă calorifer
și uneori îmi încurcă numele
dar știe că eu sunt cea care pleacă
voi faceți intenționat
vreți să scăpați de mine

bunicul îmi strecoară bani în buzunar
– și eu mă bucuram când primeam –
bunicul mă va uita și pe mine într-o zi
atunci voi fi cea care se întoarce

 

Anastasia Coste (n. 8 martie 1996, Caransebeș): Absolventă a Colegiului Național „Traian Doda” din Caransebeș, licențiată în limbi și literaturi străine (germană-engleză) și absolventă a cursurilor de master în marketing organizate de Universitatea de Vest din Timișoara. Scrie poezie începând din anul 2016 (în urma coordonării secțiunii Literatură din StudentFest). Este membră a Cenaclului „Pavel Dan” din Timișoara și a frecventat Clubul literar studențesc al Universității de Vest. Anastasia Coste a publicat poeme în revistele Orizont și Actualitatea literară.

Prezențe în antologii:

Conexiuni (CCS Sibiu, 2018 & 2021)
Înăuntrul sferei (CCS Timișoara, 2018)

Volume publicate:

Tranzit prin gara cu miros de tei (volum de debut, editura Casa de pariuri literare, colecția Cenaclul Pavel Dan, 2021)

Pagina Facebook: Anastasia Coste


Copyright © 2021 Anastasia Coste
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.