NICOLETA MARINI


Scriitori Craiova













femeia elf

a fost odată o femeie care scria scrisori Lunii
Luna îi răspundea ori de câte ori mergea la culcare
o scrisoare caligrafiată însemnată cu pecetea cerului
expediată într-un plic cu parfum de văzduh
legături nevăzute păstrau fulgerele amintirilor
întreabă vântul întreabă fulgii
ei știu povestea femeii care scria scrisori Lunii
și căreia Luna îi răspundea de fiecare dată


o nuvelă de Cehov

tremur în livadă
o ploaie îmi mușcă speranța
o rană deschisă adună stropi împletiți cu flori de vișin
inima mea atârnă de crengi
plouă torențial pe trupul meu învelit cu roua serii
aștept... să aud trenul
trenul care bântuie prin livadă
un sunet orb...inima devine una cu livada
vișinele coapte cad printre crengi
licoarea lor îmi inundă gura
adie a uitare a despărțire amară
o creangă putrezită îmi eliberează trupul
         - ai promis să salvezi livada
dar s-a făcut târziu
ploaia s-a oprit
inima mea a alunecat
odată cu stelele
odată cu noaptea
mai presus de destin


o întâmplare dragă

ieri ne-am întâlnit vis à vis de teatru
la Peron
erai somnoros părul îți era răvășit
într-o mână duceai un ghiozdan voluminos
în care se îngrămădiseră toate zilele proaste
zilele care te mâhniseră în copilărie
și așa umflate de plâns unele dădeau pe dinafară
peste buzunarele ghiozdanului
salutând pedante călătorii care treceau grăbiți
eu nu înțelegeam cum ai putut intra
cu un ghiozdan așa de mare într-o cafenea atât de îngustă
în care culmea erau întinși sub o masă un câine plus două pisici
în cealaltă mână țineai un pahar cu ciocolată
pe care era notat numele tău și un emoji cu față zâmbitoare
păreai așa extraterestru încât m-a pufnit râsul
fiindcă nu înțelegeam care este fața ta cea adevărată
până când câinele ți-a tras ghiozdanul
iar pisicile au miorlăit așa de tare
că paharul ți-a scăpat din mână
în sfârșit rămăseseși tu
în timp ce pe podea era un amestec de tristețe și voioșie
încât am lăsat-o pe claudia să facă curățenie
iar eu te-am luat de braț și am plecat
de data aceasta numai tu cu mine


crochiu

aud foșnind umbre pe ziduri
luna desenează conturul trupului
miroase a frig, a castane coapte
la răspântie
priviri cu sclipiri de nelinişte
lacrimi şoptite
destin.


iubirea mea e zero light pentru tine

nu am știu că iubirea are măsuri diferite
că iubirea mea e zero light pentru tine
că iubirea ta se cântărește
așa cum se cântăresc secundele în război
că seamănă cu datoria
cu un bocanc pe care îl încalți când mergi la luptă
călcând noroi și tămâioare
bunicii îi plăceau tămâioarele
îi dăruiam în fiecare primăvară
cu ea datoria s-a transformat în binecuvântare
fiindcă iubirea ei avea aceeași măsură ca a mea


surâsul tău stătea cocoțat pe lună

surâsul tău stătea cocoțat pe lună
trăgea cu ochiul când mă dezbrăcam de poveștile de peste zi
era așa iscoditor că râdeam sau plângeam
surâsul tău era puternic ca tine
și devenea mare când colindam pe străzi
mi se părea un rege plecat la luptă
gata să dea piept cu toate singurătățile mele
adunate într-o hoardă nebună și gălăgioasă
surâsul tău mă privea dimineața
când mă dezbrăcam de poveștile de noapte
cald îmi șoptea „du-te”
diseară voi sta cocoțat pe lună


greierele alb

ziua se sfârșește
flăcările nopții îmi acoperă chipul
mă întorc din drum
corpul se lovește de muchiile obiectelor
care au trăit cu mine în copilărie
în balcon cântă un greiere alb:
       - am să mă închid într-o colivie 
să nu mai zbor peste oamenii de lut
altoiți cu lipitori de suflete
hoți de ploi tropicale și comori îngropate
gata să sfârtece în maxilare
fiecare liniște de primăvară
să adulmece mirosul sacrificiului
să-l întindă pe tarabă – un premiu
peste care au presărat picături false de vin franțuzesc
din care curg toate nopțile inversate
când așternutul era rece și gol
colivia avea lacătul spart
și greierelealb răgușise de atâtea triluri


copilărie

vis
păduri de nori
plutesc deasupra ochilor verzi
copilăria
când savuram vată pe băţ
și învățam piruete
concert de Rahmaninov.


carantină 6

în vacanța pandemiei
am cunoscut-o pe tanti Veta
cea mai vajnică păstrătoare a tablelor covid
deținătoarea a trei giga de informații
în fața căreia mărețul google nu este decât un umil servitor
tanti Veta știa tot ce mișcă în lume, în fiecare colțisor acoperit de norii pandemiei
avea notat alfabetic într-un caiet cu marginile zgâriate de pisica din curte
lista vedetelor purtătoare sau asimptomatice
un adevărat oracol unde stăteau la păstrare precum murăturile
rețete naturale ce ridică imunitatea în această vreme de război
tanti Veta era vânzătoare la un chioșc de ziare
și în scurt timp devenise glasul întregii comunități
 când domnul doctor își ridica gazeta dimineața o întreba politicos:
- ceva nou, care este curba cazurilor?
 tanti Veta răspundea ca la raportul de gardă fiind stăpână peste mii de statistici și probabilități
- azi noapte domn doctor a luat-o izoleta pe mamaie Floarea a lui Brad are ceva comorbidități și vreo 90 de primăveri
- trecem noi și peste asta Veta, mamaie Floarea e nevastă de veteran de război
- trecem domn doctor așa a spus ieri și popa la biserică să avem noi 10 mamaie ca Floarea
și zboară covid-ul dincolo de nori!


peisaj siberian

chipul abandonat seara
sub ecoul lacrimilor atinge degetele
ochii celeşti cu irişi schimbători
privesc în zare fumul din izbă
din el răsare soarele şi luna
îmbrăţişaţi adulmecă mireasma sânilor grei
pătrunşi de lumină
ca două cercuri polare
peste care se reflectă ursa mare.

(poemele fac parte din volumul de versuri Timpul s-a ghemuit în corole)


Poezie contemporan[
Nicoleta Marini (pseudonim al Nicoletei Mihai): Profesoară la Colegiul Economic „Gheorghe Chiţu” din Craiova. Pasionată din copilărie de muzica clasică, este iniţiatoarea proiectelor: Muzica ne uneşte!, Caravana Muzicală, Folclorul şi muzica clasică, Amintiri dintr-o copilărie muzicală (proiecte la care a colaborat cu Gaudeamus Quartet şi cu alți renumiți muzicieni). 

Nicoleta Marini a debutat în anul 2002 cu volumul de versuri Eterna Primăvară (Editura Sitech, cu o prezentare a criticului literar C. M. Popa). În 2004, Nicoleta Marini a publicat cel de al doilea volum, Menuet pentru vioară (Editura Sitech), iar în anul 2020 volumul de versuri Timpul s-a ghemuit în corole (Editura Brumar, cu prezentările criticului literar Iulian Boldea și  ale  poetului Julien Caragea). Nicoleta Marini a publicate poeme în revistele Mozaicul, OPT motive, Ateneu, Literadura, Meridianul Timișoara, pe blogurile O mie de semne, Parnas XXI - versuri de ieri și de azi și în volumul colectiv Row of masks (Editgraph, Buzău, 2020, coordonat de scriitorul Adrian Mondea). Din anul 2019 Nicoleta Marini a  inițiat  și coordonează Clubul de Lectură SMARTOPIA, club care își desfășoară activitatea de trei ani la Librăria ”Elena Farago” din Craiova. Împreună cu poeta Ana Paraschivescu invită în cadrul clubului poeți, prozatori, actori, muzicieni.

Volume publicate:

Eterna Primăvară (volum de debut, Editura Sitech, 2002)
Menuet pentru vioară (Editura Sitech, 2004)
Dimensiunile educației în contextul globalizării: Alternative la curricula școlară (Editura Universitaria, 2010)
În dialog cu Euterpe: Cât de aproape ne este spațiul muzicii clasice? (coautoare, Editura Sitech, 2014)
Timpul s-a ghemuit în corole (editura Brumar, 2021)



Copyright © 2020 Nicoleta Marini (Nicoleta Mihai)
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.


Un produs Blogger.