MARIANA CARP















între prieteni


încântați am trecut prin timp și unghere de gând
prin păreri proprii și vibrații improprii
în drum am aprins un foc
dincolo de logică
mirați priveam limbi care jucau
povesteam și gravam pe inimi imagini din vise
curba imunității am crescut prin dragoste pură și ne-am testat memoria regândind istoria
avem acum dureri vindecate
de perna prieteniei date
iar sacoșele pline de cuvinte minunate
prin logica mea am mirat
dar de la cel mai bun am învățat
pleoapele  sunt acum grele anticipează pași
toți vom pleca totuși la stele făcându-ne statornici printre ele!


perle topite

Cu pași obosiți
glasul sângelui ajunge la tine,
Aud cum respiri concentrat și-mi vorbești despre coș, despre zid,
îmi arăți cărămizi îmbinate-n dorinți.
Și pasiunea ta răzbate prin edera zorilor, mai verde decât interiorul tău.
Neliniști chemate cu pași grăbiți, răsuciri, așteptări
și tușesc de bucurie,
salcie în suflet proaspăt,
spațiu cu două mingi uitate la soare.
Între noi un paner plin de fructe culese de-o mână cu avânt în iubire.
Plec de la tine pe firul de vorbe, perle topite,
și-mi împletesc singurătatea mea cu singurătatea unei legende!


ciocolata albă

Mi-ai lepădat veșmintele
Și te-am surprins
Când m-ai gustat,
Eram o ciocolată albă!
Tu ai avut și un tipar de activare,
Dar pielea mea era mai fină ca a ta,
Așa ne-am potrivit acele de ceasornic
Să ne mișcăm în sens invers,
Tu ai văzut în mine
Ceea ce nimeni n-a văzut,
În logică tu n-ai crezut.
Ai început să guști din ciocolata albă
Și ți-ai dat seama că visul
nu-i ca realitatea.
Și te uitai în ochii mei,
Erau de tinichea
Și în secret în ei purtam
O ciocolată neagră,
De care nu știai,
O ascundeam.
Și ne vedeam în lumea-n care nu se doarme niciodată,
Aveam discuții intime și lungi.
Și ne-am pus lacăte de pază,
Tu ai intrat în viața mea,
M-ai învățat ce e extazul,
Dar și cum el va dispărea,
iar va veni, iar va pleca!



făptură


Ești așa mică,
te-ai așezat în chibzuială ca să-mi ceri mie socoteală!
Dar, stai fetițo!
Socoteala din târg nu-i totuna cu socoteala ta.
Și mă întrebi într-una, la tot pasul, la unele nici nu știu să răspund și nici nu vreau să folosesc minciuna.
Și mă privești cu ochii mari, întrebător, albaștri.
Gurița e de fragă și toată ești frumoasă, fetița mea cea dragă!
Și la sfârșit după potopul întrebărilor îmi spui ca recompensă :
- I Love you, Nana!
Dar cât te iubesc eu,
nu e de spus, în nici o limbă!
Căci nu sunt pe pământ cuvinte, să-ți spun ca simt,
făptură mică și cuminte!


cred

să-ți fiu pe brațe
să-mi ții cărarea sub semnul îndoielii
dar pentru mine nu-i agățare
e o obsesie
o întrebare în propria-mi interpretare
și m-am privit în ochi de apă
precum Narcis
ca sine
și îmi asum și riscul critic
încurc și tastatura
zâmbesc
dar ținta nimeresc
și mă visez
autoinventez
dacă sunt goluri între
sintactică
morfologie voi completa
nu trec în rele zările mele
prin zborul meu eu pot
greși
dar șterg și-o iau de la-nceput
mereu sunt cu îndrumătorul meu
lumina
modelul nu mă iartă mă îndreaptă
e primul critic care-mi cere armonie
prin harul meu cel dobândit îmi spune tot ce scriu să aibă început dar și sfârșit
și nu  cer măgulire dar nici prea aspru tu nu critica când vei citi povestea mea
am universul meu imaginar și sufletul cuprind cât pot cu zborul
dar sunt ca-n rai
eu mărul am gustat
cunoscând binele și răul și pentru asta din rai ne-a alungat prin șoapta șarpelui și n-am uitat!


Note despre mine însămi:

Mariana Carp (n. 15 august 1949, Brașov): M-am născut în Brașov, dar copilăria mi-am petrecut-o în Moldova, lângă codrii de aramă și pădurea de argint'”. Am urmat școala la Brașov și am optat pentru profilul Umanist (iubeam poezia și scriam ]nc[ de atunci). După căsătorie m-am stabilit în București. Am îngrijit bolnavi, sunt soție, mamă și bunică. Îmi place nu numai să citesc, îmi place și să scriu. Poezia pe care o scriu este o poezie de dragoste, cu conotație spirituală spre motivațională. M-am făcut cunoscută prin pagina mea de pe  Facebook, care a devenit destul de populară. Nu fac parte din Uniunea Scriitorilor și nu particip la ședințele nici unui cenaclu literar. Nu sunt interesată de dogme și de politică. Ce sunt? Eu însămi! Și dacă rezonez cu tine, cititorule, înseamă că mi-am atins scopul.

Volume publicate:

Răspuns iubirii (editura Electra, București, 2020)
Adulter… cu poezia (editura Electra, București, 2020)
Voroave… de poveste (editura Electra, București, 2020)

Copyright © 2020 Mariana Carp
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.