MĂLINA GRIGORIȚĂ


Revista Lyceum















Erosfiliaga

azi mă simt atât de tu
și plapuma de pene îmi face aripi să zbor
călătoresc între cer și pământ iar de tine
dau abia dincolo de norii înmuiați
în ceașca mea de cafea
care-mi picură pe gene stări

te privesc dintre tâmple cu ochii închişi
şi îţi admir răsuflarea pe care o prind uneori
într-un pumn şi-o transform în poezie

îmi zbate în ochiul stâng un vis cu tine
şi instant mi-e greaţă de veridicul
din care lipseşte aura ta
viitorul de ieri l-am plâns azi
ce dimineţi de opium în privirea ta
vasele de sânge din ochi îmi scriu
exact ce simți

pe aleea de lângă liceu suntem noi
în fiecare dimineață din viitor
întâlnirile noastre întâmplătoare
nu mă surprind, mi-am capsat gândurile
să nu se mai amestece atunci când te văd

când o privesc pe ea din oglindă
văd scheletul unui mort
ce îmi dă impresia de viu doar
picăturile de brumă din ochi
şi gândurile zdrobite de apoplexie

ea îmi zice mereu de tine.

Îmi vine să fug în mine uneori când te văd,
dar e în zadar, fiindcă aș da tot de tine.


Cvasi-viață

pe cerul gurii mele stelele sunt mucegăite
și se pot număra
sucul gastric acoperă fiecare apus
pe care nu l-am văzut niciodată împreună
și sărbătorim pe 15 decembrie
a unsprezecea aniversare a decesului meu

ieri simțeam în cutia toracică cum
îmi vomită sufletul și face febră
e o boală nouă iubirea pe care ți-o port
și nu are remediu

de la geam văd o femeie gravidă şi-mi dau seama
că urmează să mă nasc din nou&din nou&din nou
până când o să te îndrăgosteşti de mine
așa se întâmplă probabil când
joci ruleta rusească cu iubirea și pierzi
dar fiecare greșeală pe care o fac
se poate șterge cu un corector la 3 lei

sunt sigură că și în burta mamei
vorbeam de tine și te strigam
și erai nenăscut la fel ca
iubirea ta pentru mine.


Amor vincit omnia

Foarfecele  îmi tăiau 
surplusul straturilor de piele
în care mi se îngrămădeau
microcosmosuri de sentimente
unele nefiind ale mele
unele crescând în mine
iar unele   
doar niște aluzii ale
imaginației mele naive.

Am fost lovită de
privirile
săruturile
atingerile
și îmbrățișările tale
precum moartea lovește un copil în pântecele mamei.

Orele se mistuie într-o grea durere a timpului,
iar ochii tăi sunt două pastile
pe care le-nghit cu o gură din sticla de 1L 
umplută pe jumătate cu suflet.

Uneori îmi sunt calmante ale unei nopți astenice
adesea le iau inconștientă să te văd lângă mine
și proiectat pretutindeni.

La sfârșit nu vreau să văd pământ și
mă gândesc la chipul tău
desfigurat de realitate
prezent
și timp. La fel ca iubirea noastră!


Revista  ECOMălina Grigoriță (Mălina Elena Grigoriță, n. 24 februarie 2001, Osoi, Iași): De ce scriu? Scriu ca să am unde să exist veșnic, și nu eu, așa cum mă știu toți după frivolitatea aparenței, ci sufletul meu, esența mea. Când vine vorba de realitate sunt foarte pretenţioasă şi de cele mai multe ori nu-mi place; astfel, îmi creez din cuvinte oamenii de care am nevoie sau locul în care vreau să fiu.

Elevă la Liceul Teoretic „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, profilul filologie. A publicat poezie și proză în revistele literare Actualitatea Literară (ianuarie 2020), Boema (octombrie 2019), Acolada (apărută sub egida Uniunii Scriitorilor din România, octombrie 2019), Revista Revistelor (editura Asachiana, decembrie 2019), Lyceum (nr. 36, 2019). Mălina Grigoriță este Redactor şef al revistei ECO (din 2018), membru al Cenaclului literar din cadrul Palatul Copiilor din Iași (septembrie 2018 - iunie 2019), tehnoredactor şi redactor la revista Lyceum (2019).

Premii:

Locul III (la concursul literar "Solitudinea", februarie 2020)
Mențiune (la concursul național  "POVesteste-ne, te facem auzit.", ianuarie 2020)
Premiul special pentru poezie (la concursul “Poemele Iaşului”, decembrie 2019)
Premiul de merit poetic (în cadrul Concursului Internaţional „Monitoriada”, decembrie 2019)
Locul al II-lea (pentru poezie, la Concursul Internaţional de Creaţie Literară „Universul Cuvintelor”)  
Diplomă de excelenţă (pentru activitatea susţinută ca membru al juriului Concursului „Premiul liceenilor...”, din cadrul FILIT Iaşi, octombrie 2019)
Locul I (pentru scriere cretivă, la Concursul Internaţional Multidisciplinar "Copii, salvaţi planeta albastră!", aprilie 2019)
Premiul I (pentru merite deosebite în domeniul jurnalismului, la Concursul “Vanda Condurache”, septembrie 2019)
Locul II (pentru rezultatele obținute la Concursul Național în limba franceză "Adolescentul și Francofonia", iunie 2019)
Premiul II (secțiunea eseuri, la Concursul Național „Viitorul este verde”, iunie 2018)
Premiul I (la Concursul Interjudeţean de eseuri „Cursul apei în literatură”, 2017 și 2018)
Mențiune (la Concursul Național de creație literară „Tinere Condeie”, 2017)


Copyright © 2020 Mălina Grigoriță (Mălina Elena Grigoriță)
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.
Un produs Blogger.