LUCREȚIA BOGDAN - INȚA















Ars poetica

Dalbe petale din corola sufletului,
versurile mele cântă pe aripa vântului…
Buchii ce-aduc înrourarea iubirii
când sting rugul aprins al neîmplinirii!
Dorul de zbor în ritmuri estivale
prin al meu catren ce-ți iese în cale,
cititorule, universul meu lud
își are hotar în runa din lut!
Misterul vieții, prin flori, prin morminte
îmi jinduie clipa furată de cuvinte
în taină și-n vis, o aripă tăcută
îți pune pe umăr și ochiul ți-l sărută!
Oare vei şti că jertfă e acolo,
că-i cuvânt creator, iluminat de Domnul?
Jocul conştiinţei îmi întoarnă
destinul din mit, strigăt ce cheamă…
Oare vei şti că-n fiece clipă
în suflet muza îmi strigă?
De-atâta durere în rit
eu o alint cu-nşiră-te mărgărit…


Doruri albastre

În Valea Dorurilor Albastre
sălăşluiesc tinereţile noastre.
Doi mesteceni îşi anină frunzele,
pe malul apei îmi împletesc gândurile...
În matcă curg fiori ce-mi înalţă
cascadă cu vise, genune măreaţă,
în vuietul ei desluşesc întrebări
ce vin înspre mine din cele patru zări...
- Ai regăsit vreodată ai fericirii zori?
- Da, i-am zărit trecând de vreo câteva ori...
În joc credeam că totul e posibil,
numai în mit timpul este reversibil...
Găsesc răspuns prin cântecu-mi sfios,
părându-mi adevărul nespus de dureros,
am avut satisfacţii, experienţe, emoţii,
sfidând hăul din suflet, urmând suişul sorţii,
am sacrificat în zidiri albastra iubire
ca să-nalţ în suflet o mândră mănăstire,
ce se dărâma dinăuntru-înafară...
N-am intuit norocul din zarea astrală!
Considerând harul drept trăsătură mentală
făurită de-un soare ce nu pot să-l privesc,
din Ochiul Domnului înţelepciune primenesc!
Acum, când inima mea astupă tăceri,
în amintirea ta, steaua căzută de ieri,
din nou mă ridic căci prin ritul în care zidesc
simt în stil clasic românesc.


Versuri imperfecte

O primăvară întreagă m-am chinuit
să-ți împletesc din raze
și din petale de vis
versuri imperfecte...
Tu ai rămas uimit,
privindu-mi mâinile arse
și inima rănită,
dar ai plecat grăbit...
Din rime au crescut copaci
cu frunze de dor legănate,
nu ai putut să le-auzi!
De pâcla periusie te-ai agățat...
Nu umbra coroanei
mi-a fost hărăsită,
nici iubirea ta,
nici primăvara, vara sau toamna,
doar iarna cu sclipirea de stea...
Revelaţiile gândurilor mele
izvorăsc în cascade prin timpuri
și-alină durerile grele,
valsând printre anotimpuri...
La mal îmi cânt doina
precum sirena din val:
o rugă în negura vremii,
în fiece clipă, an de an...


Dincolo de stele

Azi te iubesc mai mult decât ieri,
mâine te voi iubi mai puţin
decât poimâine,
în ani cu noian de zile,
te voi iubi până dincolo de stele...
Început sau final
în funcţie de adevărul netrunchiat
al artei, scris de un ideal imaculat...

Cine ştie, iubirea are nume?
Dăruieşte-mi corola de minuni
destrămând povara
din umbrele nopţii
şi caută o oază a iubirii
în vremea ce vine
pe aripi albastre, doruri senine!

Acolo aş putea zări
lumina din muguri
ce-alungă dileme,
mormânturi din căzute stele,
buzele tale-n nostalgia fericirii,
ochiul din frunte, veşnicia...
Iar vremea vine, vine,
de la mine pânla tine,
înrourând iubirea!


Lucreția Bogdan - Ința (n. 11 februarie, Reghin): A copilărit în Chiherul de Jos (Mureș). Este absolventă a Liceului Pedagogic Mihai Eminescu”din Târgu Mureș, a Facultății de psihologie și științe ale educației din cadrul Universității Babeș Bolyai” din Cluj-Napoca și a Școlii doctorale din cadrul Universității Petru Maior” din Târgu Mureș. Profesor, membru în cenaclul ”Luceafărul” din Târgu Mureș.

Premii:

Premiul I și un Premiul II la Concursul Național de poezie religioasă CREDO Premiul special la Festivalul de poezie
Romulus Guga”
Premiul special  la Festivalul de poezie „Serafim Duicu”
Premiul Special al Casei de Cultură „George Enescu” din Reghin
Premiul Trustului de presă „Ambasador”
Premiul de excelentă al editurii Scriitorilor pentru promovarea frumosului românesc în versuri.

Publicaţii în reviste:

Reminescenţe ale mitului jertfei în tradiţii şi obiceiuri româneşti (în Oglinda literară, nr 109 și nr.111, 2011)
Poemul dramatic Meşterul Manole, de Valeriu Anania (în Luceafărul românesc, 2011)
Drama Meşterul de Adrian Maniu (în Vatra veche, nr. 5, 2011)
Mitul jertfei în dramaturgia românească (în Vatra veche, nr. 6, 2011)
Glose la mitul jertfei (în Vatra veche, nr. 7, 2011)
Condiţia axiologică a omului ca fiinţă creatoare (în Interferenţe didactice, nr. 1, 2009)
Despre poezia postmodernistă (în Rază de soare, 2017)

Prezențe în antologii:

Lirica pedagogiei (2004)
Corabia Sfintei Fecioare (2011)
Parfumul clipei (coordonator, 10 ediții)

Volume publicate:

Copiilor noștri (2004)
Baladele Revoluţiei (2005)
Sufletul din călimară (2006)
Chihereanca (proză scurtă, 2008)
Cântece chiherene (2009)
Al șaptelea nimb (2010)
Anotimpul îngerilor (2011)
Povestirile pădurarului Ilie (2018)
Mic album de istorie centenară (2018)
Cartea despre fericire (poezii, 2019)


Copyright © 2020 Lucreția Bogdan-Ința
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.