CARMEN MARIANA NANU
















Joc

oglinda timpului se transformă în mare
eu în zbor
lumina în râu ce curge prin mine
de jos în sus 
și de sus în jos
dar susul dispare
josul se pierde
eu rămân singurul cardinal 
al muzicii
al tăcerii
al infinitului contractat în bătaia de inimă
al eternității uitării

e liniștea copilul singurătății
sau totul în jur 
s-a înfricoșat de atâta singurătate 
s-a ascuns 
și tace?


Iov(a)

un copil fără mamă e orfan
tată al nostrule

da
ești numit tată
căci vrei doar supunere
dar cum să nu mă răzvrătesc
nu-ți ridici călcâiul de pe grumazul meu

îmi înrobești mama 
fricilor
bărbatului ei
și celor care vorbesc în numele tău
fără ca să te știe

mă sacrifici în nenumărate feluri
mă lași pradă dușmanilor ce-ți poartă chipul
mă pedepsești pentru orice alegere
mă pedepsești fără nici o alegere
doar pentru că sunt 
și nu vrei să fiu pentru ca să fiu
ci pentru ca să-ți fiu
de ce nu-ți ești ție insuți de ajuns

un copil fără mamă e orfan
tată al nostrule
și neîntreg
căci ce știi tu despre iubire
crezând că ție ți se cuvine totul

"părinţilor, 
nu întărâtaţi pe copiii voştri, 
ca să nu-şi piardă nădejdea"

dar numaidecât îți arăți adevărata față de tată
tată al nostrule

"cine cruţă nuiaua, 
urăşte pe fiul său, 
dar cine-l iubeşte, îl pedepseşte îndată"

de ce tată nu arăți și măsura
pentru că-n mare mila ta 
tu dai 
și tot dai
iar copilul primește
primește și mama
căci doar tatăl e capul
și unde-ar mai fi ordinea 
dacă nu-i ascultare
tată al nostrule
nu-i așa

un copil fără mamă e orfan
tată al nostrule

e învățat că nu s-a născut neprihănit
că trebuie să ispășească 
păcatul de a se fi născut din păcat

al cui păcat dacă el vine pe lume doar 
cu ceea ce l-ai trimis
și cum ar putea să te asculte
dacă i se strigă în față că așa i-a fost scris

ce vultur taie aripile puilor și îi împinge în hău 
strigându-le că-s liberi să învețe zborul

un copil orfan de aripa de mamă
tată al nostrule
îl auzi 
mare acum
strigându-ți fără sfială
că deși prihănit până și de cei ce propovăduiesc neprihănirea
a înțeles că nu pentru păcatul de-a îmbrăca o frunză
nu pentru vina de-a gusta al smochinului fruct
nu pentru neascultare
ci pentru îndrăzneala de a se elibera
l-ai oropsit

un copil fără mamă e orfan
tată al nostrule
tu ai știut asta 
și totuși ai separat întregul
ai luat albul drept negru

(ai înviat o evă dintr-o coastă
nu pentru că ți s-a terminat lutul
ci să te răzbuni pe lilith)

un copil fără mamă e orfan
tată al nostrule
dar copilul ajunge femeie
și-n ea învie
o evă eliberată de coastă
o lilith
și o marie


Zădărnicie

orgie de cuvinte 
azvârlite cum într-o noapte de dragoste
păcatul și disperarea își aruncă hainele 

sufletul meu își strigă teama 
că va muri otrăvit cu mierea minciunii 
ce se prelinge pe buze

atâta goliciune în jur 
cum să n-o acoperi cu un dumnezeu

potop de neliniști în trupul azând 
mă închipui a fi chivotul unui nufăr 
evadat din noroiul decepțiilor 
și lepădării de mine

îmi sfâșii pieptul 
în căutarea unei semințe 
să prind rădăcini
mă înec 
cu dumnezeu-mi sterp de mână


-mă

leagănă-mă 
ca o boabă de rouă agățată 
de ochiul unei frunze 
leagănă-mă 
ca o rază de soare încurcată 
într-un spic 
leagănă-mă 
cum un zâmbet de copil inima 
frântă a mamei 
leagănă-mă 
ca un petec de zbor pe-o  aripă 
de nor rătăcit  
leagănă-mă 
să mă scutur de praful zilel
fără rost risipite 
leagănă-mă amețitor 
ce las în urmă să pot mai 
ușor să uit  
leagănă-mă până la lună 
până la soare 
până la în tine 
leagănă-mă pe fir de lumină -
destul întuneric a fost 
pe pământ

acoperă-mă 
așa cum cerul acoperă marea 
și marea nisipul 
cum zâmbetul acoperă durerea 
și lacrima obrazul 
acoperă-mă 
cum soarele acoperă frunzele toamna 
și frunzele pământul 
așa cum vântul acoperă valul 
și  valul epava 
acoperă-mă 
precum norul acoperă aripa șoimului 
iar aripa șoimului prada 
acoperă-mă 
cum lutul acoperă-n uitare 
dar și cum solul sămânța 
acoperă-mă cu tine 
acoperă-mi cu lumină umbra

cântă-mă dulce 
cum curgerea ploii pe câmpuri 
și duios 
cum cuvântul mamei când doare 
cântă-mă amar 
precum urma uscată a lacrimii 
și trist 
precum ochiul ce nu vede soarele 
cântă-mă 
ca un zâmbet rătăcit printre lacrimi 
cântă-mă 
a viață netrăită pentru moarte 
cântă-mă 
a moarte dătătoare de viață 
cântă-mă a risipire de cuvinte 
și a întregire în toate


Carmen Mariana Nanu (n. 4 mai 1962, Brăila): Despre mine... fostă inginer plecată din România în 2009, ajunsă din voia universului în Lefkada, Grecia, unde și-a redescoperit identitatea. Născută în preistoricul an '62 luna lui florar, duce în suflet eoni de copilărie, o eternitate de singurătate și o vesnicie de căutare de sine. Fără blog, fără a fi publicat (scrie despre ea, pentru ea și prietenii online) doar un comun profil Facebook: Carmen Mariana Nanu

Copyright © 2019 Carmen Mariana Nanu
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.