MARIUS MIRCEA GANEA














Dragoste


felul în care mă cauți cu privirile
felul în care îmi urmărești trecerea
ridurile care apar atunci când zâmbești
atunci când privirile ni se întâlnesc
însoțindu-i toamnei petrecerea
mă tem că nu mai sunt eu cel căutat
colivia e goală, iarna se apropie
păsările argintii au plecat
a rămas o clopotniță fără clopotar
tristețea Cristului din bisericuța de lemn
ascuns în altar
spune-mi că eu
spune-mi că sunt eu
cel pe care privirile tale
or să-l caute mereu

Caii albaștri

ah! cât de mult iubesc caii albaștri
caii ce-apar pe cer cu noaptea și furtuna
cu coamele lor negre și crupe aurii
magnifice apariții, îngeri și demoni
caii albaștri, caii de stele, caii de aer
alungă viața din celestele câmpii

Șarpele orb

Încet

încet, încet, încep să înțeleg
că toate drumurile se termină în aceeași gară
proaspăt vopsită, măturată, deschisă la
orice oră absurdă din noapte
peroanele luminate se pierd în întuneric
multă vreme m-am intrebat
ce caut eu aici?
copacii, mormintele, casele cu ferestre înalte
încet, încet, încep să înțeleg


QPoemMarius Mircea Ganea (n. 10 septembrie 1964): Absolvent al Liceului “Henri Coandă” din Timișoara și al Facultății de Mecanică, secția T.C.M. din cadrul Institutului Politehnic "Traian Vuia" din Timișoara. În perioada 1981-1982 a frecventat cenaclul Helion și Societatea Literară a elevilor din Timișoara. În prezent este membru al Cenaclului Qpoem. Mircea Marius Ganea a debutat în revista Universul Tehnic, publicată în cadrul Liceului “Henri Coandă”. A publicat poezii în revistele literare: Literatura de azi, Sfera eonică, Ateneu, Sintagme literare, Monitorul de poezie, Ante Portas, New York Magazine.

Cărți publicate:

Bătrânul de pe munte (editura ”Sfântul Ierarh Nicolae)
Castele de Nisip (editura Stef)
Aripi sub asfalt (editura Paralela 45)
Șarpele orb (editura Cartea Românească)

Copyright © 2019 Marius Mircea Ganea
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.


Un produs Blogger.