FLORENTINA DANU















Geneză

Vreau să mă transform în soare
și prin raze să-ți vorbesc
vreau să mă preschimb în lună
noaptea să te învelesc
vreau să redevin o stea
tu să redevi luceafăr
să-ți șoptesc iubirea mea
ascunzându-ne prin nuferi...
vreau sa fim nuferi pe lac
lacul mândru cel albastru
și-un poet nebun și tandru
să ne-aștearnă pe hârtie
într-un vers de poezie
să fim două puncte negre
cu miros de iasomie
să ne gâdile penița
ca o vrajă amețitoare
ca să devenim apoi
tu poet eu visătoare
iar dacă va trece noaptea
peste gândurile noastre
ne vom transforma în vise
și ne vom ascunde-n case
pierduți în îmbrățișarea
focului arzând în vatră
ne vom preschimba pe dată
tu-n băiat iar eu în fată
și cuprinși de armonia
jocului amețitor
ne vom transforma cu timpul
în iubire și în dor...


Te așteptam iubito...

Am bătut încet la poarta păcatului
Proprietarul m-a privit zâmbind
Trecându-și lin degetele
Peste harpa sufletului meu
Speriat și înghețat de uitare
Te așteptam!
Știam ca trebuie să apari AZI
Te-am așteptat și ieri
Și azi și mâine te-aș fi așteptat
Dar Azi simțem că tu vei fi aici
Iar eu voi cădea trăznit în brațele tale...
Dacă m-ai privi în adâncul ochilor
Ai vedea în ei fluturii mei de rubin
Ce te-ar zăpăcii atat de tare
Încât ai uita că ești la poarta păcatului
Te așteptam!
În brațele mele păcatul va fi dulce
Te vei desface ca o floare de vișin
Și vei lăsa ca fluturii mei
Să-ți guste seva buzelor tremurânde
De atâtea neliniști
Te așteptam iubita mea
La poarta păcatului dulce
Știam că Azi vei veni...


Oh! cât de bine știi

Mi-am rătăcit gândul
Într-o zi din luna martie
L-am căutat în nenumăratele
Poeme de iubire
Dar l-am găsit înlănțuit
În amintirea unei clipe

Oh ! cât de bine știi
Cât arde locul
Unde dragostea a copilărit

Mi-am rătăcit amintirea
Căutând-o în lunile ce au urmat
Dăruind-nopților povești
Scăldate în râuri de dor

Oh! cât de bine știi
Cât doare locul
Unde dorul și-a făcut albie

Mi-am rătăcit zâmbetul
Într-un colț de suflet
Mirosind a sare

Oh! cât de bine știi
Cât de sărate sunt lacrimile
Născute din dor

Mi-am rătăcit iubirea
Într-o inimă de gheață
Dar gândul amintirea șiz âmbetul
Vor naște speranța
Ce mă va ajuta s-o regăsesc
Oh! cât de bine știi
Cum speranța transformă gheața
În bulgări de vise scăldate în soare

Oh! cât de bine știi
Și totuși mă lași să iubesc
                             INIMA MEA


De-aș fi

De-aș fi o lacrimă-n amurg
În ochii tăi aș înnopta
Iar dimineața să mă scurg
Scăldată de privirea ta

De-aș fi un zîmbet răsărit
În colțul gurii tale dulci
Te-aș săruta la infinit
Pân’ ți-aș lăsa urme adânci

Un rid pe fruntea ta de-aș fi
M-aș preschimba în bucurie
O viață-ntreagă m-aș jertfi
Pe-al tău altar de furie

O șoaptă dac-ar fi să fiu
Din vorba-ți uneori domoală
M-aș revărsa așa cum știu
Încetișor la tine-n poală

De-ar fi să fiu un simplu gând
Rătăcitor la tine-n minte
Te-aș zăpăcii din când în când
C-o dragoste fierbinte

Și pe o filă de poveste
Ne-am regasi în Univers
De-ar fi să fiu în viața ta un ESTE
Și nu un FAPT DIVERS...


Florentina Danu (n. 18 ianuarie 1971, Brașov): Absolventă a Liceului Industrial nr. 1 Electroenergetic din Brașov (azi Colegiul Tehnic "Remus Răduleț") și a Școlii Populare de Artă - Secția actorie. A debutat publicistic în Cuget românesc / pagina poeților. A publicat în Destine adevărate, Amprentele sufletului, Ritmuri Brașovene ș.a. Florentina Danu este membră a Ligii Scriitorilor Români- Filiala Brașov - din anul 2017.

Premii:

Premiul de excelență acordat de revista Amprentele sufletului - Regal Eminescian (2017)
Diplomă de participare la proiectul literar internațional Pod de flori și pod de dor (2017)
Diplomă de excelență acordată de revista Amprentele sufletului - antologia În așteptarera lui Moș Crăciun – Povești și poezii românești la gura sobei
Diplomă de excelență pentru cele mai frumoase creații literare cuprinse în antologia poeți și prozatori contemporani în Regal eminescian (2018)
Diplomă de excelență pentru talentul literar de excepție acordată de Revista Internațională de Cultură Cervantes
Certificat de participare la Campionatul mondial de Poezie (Sinaia, 2018)
Medalia Mesopotamiei (premiul special al Festivalului Internațional de Poezie Mesopotamia, 2018)
Diplomă pentru participare  la Antologia Iubirea ca o poezie – Liric Graph (2018)
Diplomă de excelență pentru merite deosebite în acțiunile desfășurate în cadrul manifestărilor literar-culturale ale Ligii Scriitorilor – filiala Brașov (2018)
Diplomă de recunoaștere pentru aportul adus comunității și societății prin creearea, promovarea sau simpla susținere a emoțiilor exprimate prin artă – Gala Premiilor Art Respect (Brașov, 2018)
Mențiune de fidelitate (Concursul Elogiul iubirii, 2019)

Antologii:

Preludii pentru fluturi (Gala poeziei de dragoste) (editura Art Creativ, 2015)
Doisprezece (editura Topoexim, București, 2015)
Actori printre astre (Antologie de poezie contemporană românească, 2016)
Poeți și scriitori contemporani în Regal eminescian (editura Epigraph, Buzău, 2017)
Iubiri înrourate (editura Liric Graph, 2017)
România pentru tine (revista Armonii Culturale, 2017)
Pod de flori și pod de dor (editura Liric Graph, colecția Grai românesc, 2017)
Valsând prin anotimpuri - o altfel de antologie (calendar A3) (revista Amprentele sufletului – editura Editgraph, 2017)
UT SIS POPULUS (SĂ FIM OAMENI)  - CC 2018
Poeți și prozatori contemporani în Regal eminescian (editura Epigraph Buzău, 2018)
Evadați din zăpadă (editura Inspirescu, 2018)
În dialog cu inima – Interviuri cu scriitori români contemporani (volumul 2, editura Armonii Culturale, 2018)
Anthology of the world championship of Poetry 2018 (editura Liric Graph)
Zbornik poezije Medunarodnog Festivala Poezije - Mesopotamia 2018 (Beograd, Serbia)
Iubirea ca o poezie (editura Liric Graph, 2018)
BOŽANSTVENA ŽENO 2019 (Serbia, 2019)
Muzica sufletului meu (editura Liric Graph, 2019)

Volume de autor:

Trecător prin viața mea (editura Armonii Culturale, colecția Lirik, 2013)
Foșnet de frunze (editura Armonii Culturale, colecția Lirik, 2014)
Muzica sufletului meu (coordonator antologie Florentina Danu, editura Liric Graph, 2019)

Blog personal: Printre sute de cuvinte

Copyright © 2019 Florentina Danu
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.



Un produs Blogger.