ALEXANDRU NELU HUIDICI
















Pleonasm

Neavând aripi
ca la colibri sau fluturi
şi neputând zbura
cu ochii de pe suflet,

am căzut în sus spre soare
ziua în amiaza mare.
Noaptea am căzut spre stele,
şi-am ajuns până la luna
legănată de furtună.

Dar sprânceana ei de aspru
m-a întors către albastru,
ca o lacrimă de rouă
prinsă de iubire-n plasă...

Dulci fioruri de mătase
legănate de paianjen,
m-au întors o'dor acasă.


Dediţei şi garofiţe

Ochelarii prin care
ţi se lungesc picioarele
lăcuste,
forme tronconice,
redute pierdute
sub fuste

sunt capabili să-ţi acopere
muntele Venus,
promontoriu
ce-ţi taie răsuflarea, uneori,                                                                          
sub cortina dorinţelor în evantai.

Eu m-aş lupta cu tine goală.
Tu nu te-ai dezbrăca...
Încă mai crezi că frumuseţea
stă in haina ta?
Deja, mi-e dor de-a nu te mai uita!


Ai grijă

Pe-acest pământ să calci cu grijă
pentru a nu-i sfărâma istoria,
să nu-i sfredeleşti adâncurile
pentru a nu-i risipi scheletele.

Acest eter în care jubilează gândurile unui neam,
nu-l îmbrăca în zeghe, doar umple-l cu şoapte
pentru a nu-i tulbura legendele,
iar cerul... priveşte-l senin, ca să nu-i mânii tăriile.

Petrecând printre oameni să-i mângâi,
şi ai grijă
să nu ţi se prindă de palme sărutul.

Şi tot aşa, cu grijă străbătând prezentul,
nădejdea îți va ține acută......
                                           prezența.


Roşcat

La umbra părului roşcat
atât de bine te-aranjau pistruii
şi plinul buzelor carnat
când râsul viu îţi dezvelea ivoriu.

Piciorul gros scăpat sub cloş,
şi mâna mea mănuşă de alint
tinzând către încheieturi secretizate,
reproşurile unor bătrânei...?
De ce ne-ar fi păsat de ei?!
Şi ce făceam?
Ne sărutam!

Ba lor să le fi fost ruşine
şi să se uite în altă parte,
căci nici noi nu i-am spionat
de-au avut patul nupţial curat...
apoi măcar de-ar şti
cât de stângaci am fost
întra-ndrăzni
căci eu voiam
şi tu râdeai,
şi atât e tot.

Poezie pe contrasensAlexandru Nelu Huidici (n. 2 mai 1962, Dragomireşti, raionul Bacău - actual judeţul Vaslui): Absolvent al Facultăţii de Medicină Veterinară din Iaşi (promoţia 1990). Locuiește în comuna Ardeoani din judeţul Bacău şi lucrează ca medic veterinar privat în comuna Solonţ din judeţul Bacău.

Volume publicate:

Poezie pe contrasens (versuri, editura Ceconi, 2017)
Povestiri (povestiri, editura eCreator, 2018)

Prezențe în antologii:

Aşii Cuvântului (poezii, 2017)
Cenaclul Ecreator 1 (poezii, 2017)
Cenaclul Ecreator 2 (proză scurtă, 2018)
Lacrima dragostei (poezii, 2018)
Primăvara cuvintelor (antologie eCreator, poezii şi proză scurtă, 2018)
Vara cuvintelor (antologie eCreator, poezii şi proză scurtă, 2018)

Copyright © 2018 Alexandru Nelu Huidici
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.



Un produs Blogger.