CARMEN PASAT
















Clipe

Ce prăbuşire în ploaia cuvintelor,
ce retezare a colţurilor stelelor
pâlpâind a mângâiere rotundă...
Câte zăbrele ţintuite în
piroanele minţii
amintindu-mi

îndreptarea conştiinţei
şi destrămarea iluziilor.
Stând  de bună  voie între palmele sorţii,
  legăn între flux şi reflux,
aducând de fiecare dată la mal
deşertăciunea realităţii.
Încerc reînvierea
ţipetelor speranţei
uitând timpul
ce  mă pândeşte  în fiecare clipă
cerându-mi  tribut greu de plătit.
Câtă secetă de iubire
tânjind în câmpia aridă
a privirilor, stoarse de vlagă,
vrând reînvierea trupului
ce abia îşi poartă inima...
O, de-aş găsi vindecarea aripilor,
m-aş târî în genunchi
pe coaja scoicilor,
ating cerul sărutului strigând:
iată, m-am ridicat şi umblu!


Rondelul dorinţei

Eu vin spre tine apă-nvolburată,
Să mă alini în matca ta, cuminte,
Împerechind în inimi deodată
Rotirile de suflet şi cuvinte.

Clipa năvalnică ce ne e dată
O vom trăi frumos, cu luare-aminte.
Eu vin spre tine apă-nvolburată,
Să mă alini în matca ta, cuminte.

Astâmpără-mă-n braţe! Mai fierbinte
Îţi caut a privirii dulce roată.
Iubirea mea nu-nşeală şi nu minte
Ţi-e dăruită pân'la capăt, toată.

Eu vin spre tine apă-nvolburată.


Felonie

(tautogramă)

Fură
funcţionarii
firfirei
fabricând
falsuri
fără
frică
făcând
fericiţi
faţă
funcţiei.
Fiecare
fiind
fixat
frumos
formează
folositor
formaţiunea
fantomatică.
Fraţi
fiind,
freacă
floarea
fericirii
focalizând
foloasele
fraudulos.
Facturile
fictive
figurează
familiar
fluturate
făţarnic.
Fărădelegile
flancate
fabulos
feresc
familia
fardată
filantropic.
Făcăturile
forfetare
fărâmiţate
fac
formidabile
formule
fluide
fluctuante.
-
Fraţilor,
fugiţi!
Forează
Fiscul!


In spatele tacerii


Chemarea din zori

Trezeşte-te în zori şi îmi aşterne
Zâmbetul tău, de care să mă-mpiedic,
Strecoară-te ca şarpele sub perne
Eu, dragostea diurnă să ţi-o predic.

Şi picură-mi puţin venin în sânge
Să-ţi cer apoi scăparea cu-ndurare,
Sub calda-ţi mângâiere mă voi frânge
Şi ţi-oi şopti cu genele chemare. 

Stai, nu pleca! Ia lasă-n foc cafeaua!
Din ceaşca veche, zaţul amar l-om bea.
Tu trage pe la geamuri iar perdeaua
Hai, grăbeşte-te acum şi vino-ncoa!


Limba noastră

Nu mai sluţiţi limba română,
N-o otrăviţi cu englezisme,
La fel ca neamul să rămână
Curată, demnă, fără schisme.

Nu-i puneţi tinichele-n coadă
Şi n-o loviţi în ortograme,
N-o schilodiţi, n-o faceţi oarbă
Ci învăţaţi-o de la mame!

E-atât de dulce şi curată
Şi curge ca o apă lină...
N-o faceţi într-un fel ciudată
Căci se va pierde fără vină!


Luceafărului

Ce să-ți spunem noi, Poete,
Despre limbă și cultură
Despre cât se investește-n
Versuri, proză și lectură?

C-ai fost scos din manuale
Și-ai ajuns să nu se știe
Vasta opera-a matale”
Iartă-ne, dragăBădie!

Tu, Luceafăr omenesc,
Strălucești neîntrecut.
Versul dulce, românesc,
Eminescu l-a născut!

Încercăm să te păstrăm
Cât putem, în minți curate,
Nu doar când aniversăm
Anii tăi, trecuți în moarte.

Flacăra să-ți ardă vie
Să te dăm din nou culturii
Ca să știe toți novicii
Tainele literaturii!

Carmen Pasat (n. 28 septembrie 1957, Vulturești, Suceava): Absolventă a Liceului Pedagogic “Vasile Lupu” din Iași și a Facultății de psihologie-pedagogie (secţia pedagogie); este  profesor la Liceul Teoretic “Miron Costin” din Paşcani. Începând din anul 2002 a publicat numeroase lucrări cu tematica pedagogică. În 2008 a început colaborarea cu ziarul “Orizontul” din Paşcani, publicând texte cu tematică diversă.

Carmen Pasat a debutat cu poezie în anul 1972 în revista “Învăţătorul” a Liceului Pedagogic „Vasile Lupu” din Iaşi, revistă cu care a continuat să colaboreze până în anul 1977. Începând din 2010 a publicat în revistele “Incursiuni Moldave”, „Surâsul Bucovinei”, Revista Internațională de Cultură „Cervantes”, “Dincolo de retină’’ (nr. 1 2 și 3, versuri tip haiku, tanka, seyru), "Anotimpurile EXPRESIEI IDEII" (nr. 10 și 11 din 2018), “Banchetul” (nr. 28, 29 și 30 din 2018) ș.a. Carmen Pasat a scris prefața volumelor de poezie “Scintilații’’ (versuri, autor Radu Iorgulescu, editura Pim, 2016) și “Motanul încălțat cu flori” (versuri pentru copii, autor Marin Moscu, 2017). Carmen Pasat  a fost între anii 2013 și 2017 vicepreşedinte al Cenaclului Literar „Vasile Alecsandri” din Paşcani. Este membru al Ligii Scriitorilor din România (din mai 2018).

Coautor în antologiile:

Surâsuri înlăcrimate (editura Vital Prevent Edit, 2015)
Abisale trăiri (editura Pim, 2018)
Poeme de o frunză (poeme haiku, editura Art Creativ, 2018)

Volume publicate:

În spatele tăcerii (proză scurtă, editura Moldopress, 2009)
Scântei de gând (versuri, editura Pim, 2015)
Urme de suflet (versuri, editura Pim, 2017)
Șoapta luminii (versuri, editura Pim, 2018)


Copyright © 2018 Carmen Pasat
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.



Un produs Blogger.