CORINA DIMITRIU
















Să fii!

Nu mi se pare
un lucru foarte mare
să te naști floare.
Culoarea ta
sărutată de soare,
alintă ori doare
și are
mereu alte înțelesuri
și sensuri…
De lumina ta se vor folosi poeții
cât să viseze un catren…
și, apoi,
cine te-ar mai vedea?
cine ți-ar număra nopțile de tainic dor?
Poate un nor
trecător pe cărări de senin,
ți-ar lăsa pe gene de petală
câteva lacrimi…

Dacă ai vrea să trăiești
prin lumi de lumini
poate ar trebui
să te naști stea.
Să aluneci pe boltă
călare pe caii
din carul mare,
și să tulburi
cu licărirea ta de mister
flori și licurici,
muguri ori fluturi…

Uneori poate fi dureros de frumos
de ți-e dat
să fii om.
Ursitoarele ți-or hărăzi
vise
care să se împlinească
ori poate… nu,
oameni care să te iubească
ori doar să te amăgească,
flori care să te înveselească,
plecări, căutări, regăsiri, împliniri,
un zbor către soare,
o dragoste mare
și, apoi,
uitarea…

Mai bine să fii
o zi stea,
o zi floare,
o zi fluture,
o zi cântec,
o zi soare,
o zi om
și o zi lună,
cer senin,
inimă bună…
Să fii!


Neuitare

Mi-ai fost în noapte
stea și vis
și-adesea gândul abia scris
în palma vremii…
Și alint
cum nimeni altul nu mi-a fost
și pentru suflet adăpost…
Mi-ai fost speranță,
râs și cer,
încredere mi-ai fost
și zbor…
Mi-ești lacrimă,
acum,
mi-ești dor!


Târziu…

Am învățat cum se moare
de la pasărea călătoare
rămasă să sfârșească
împreună cu puiul ei
rănit.
De la căprioara ce a ales
să se lase ucisă de plumbul
destinat micului căprior.
Am învățat cum se moare
de la floarea ucisă de brumă
adunată-n cunună
încercând să-și ocrotească
bobocii-neînfloriți încă.
Abia acum,
când am învățat cum se moare,
voi sti să trăiesc
și cum!…
Căprioară, floare,
pasăre călătoare,
surâzând prin ninsoare,
un pas spre soare,
o privire spre mare,
viață născută din moarte,
din negru-culoare,
tăcere în fiece șoaptă
și murmur de lacrimă -
în lumină arzând.



Rugă

Fă-mi din brațe, Doamne,
rădăcini!
Din cuvinte-rugă -
fă-mi descântec!
să-mi păstrez iubitul
prin senin,
prin albastre zări
în dulce cântec.

Fă-mă, Doamne,
murmur lin de stea
să-mi alint iubitul, înger,
până-n zori.
Să-l adorm, copil,
în poala mea,
Pe-un altar de vis
înmiresmat cu flori.


Nostalgie

Trăiesc într-un timp
Al amintirilor…
Miroase a noapte,
A floare de tei,
Surâd  mii de stele,
Visez ochii tăi
Și-adesea-n răstimpuri
Mă cred fericită,
Sunt singură-n noapte
Și nu sunt iubită;
În grabă revii,
Ca să pleci mai în grabă,
În vise mi-apari
Pe-un peron, într-o gară
Cu brațe de flori
Cu surâs și cu soare
Ma-ntâmpini, ești tandru
Mă iubești și pleci iară
Când zorii grăbiți
Intră-n casă si-n șoapte…
Îmi spui c-ai să vii iar la mine
în noapte;
Vreau ziua să treacă mai iute
Și-aș vrea
prin doruri, prin șoapte
să plutim spre o stea.
Si-acolo-n lumină de inimi
și Lună
de-a pururi, de-a pururi!
Să fim împreună!

Corina Dimitriu: Numele meu este Corina Dimitriu și locuiesc în Bârlad. Am debutat în anul 2013 cu un grupaj de poeme în revista „Plumb” din Bacău. În 2014, am debutat  în volum cu “În preatârziul clipei”, volum de poeme publicat la editura Rovimed Publisher din Bacău. Am publicat poezii în revistele literare (ediții online) Confluențe literare, Literatura de azi, Qpoem. Colaborez, în continuare, cu revista “Plumb”din Bacău.

Coautor în antologiile:

Tata (realizată de poetul Puiu Răducan, 2014)
Doisprezece (realizată de poetul George Tei, 2015)
Deschide-mi, dorule, poarta (realizată de Marin Toma)
Prietenii poetice și Damele metaforei (antologii eCreator)
Jurnalul uni câmp de aripi (antologie Art Creativ)

Copyright © 2018 Corina Dimitriu
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.


Un produs Blogger.